• Home
  • /content marketing
  • /Как гледат хората на онлайн съдържанието ви?
Как гледат хората на онлайн съдържанието ви?

Как гледат хората на онлайн съдържанието ви?

 

Какво мисли средностатистическият  потребител за онлайн съдържанието [проучване]

Източник: Sky Rocket SEO

Автор: James Agate

Проведохме изследване сред 500 души в САЩ, за да успеем да вникнем по-дълбоко в това как потребителите гледат на съдържанието, което всички ние създаваме и да определим какво влияние имат неща като авторството в SERP и възприеманата правдоподобност върху поведението им,както и какви фактори допринасят за това даден човек да сподели някакво съдържание и в крайна сметка, от гледна точка на потребителите, как съдържанието се вмества в тунела на продажбите.

Публикацията ще разгледа някои от най-ясно открояващите се резултати в проучването.

[…]

За проучването използвахме платформата Google Consumer Surveys и 500 участника, с различна възраст, доходи и местоживеене. Всички отговори бяха събрани в рамките на 3 дни от датата на старта на провеждане на изследването на 2 януари 2014 г.

Някои основни изводи

  • 47,6% твърдят, че потребяват съдържание (не социални мрежи) ежедневно.
  • 56,1% казват, че възприеманата от тях правдоподобност на даден автор оказва значително влияние върху тяхното поведение.
  • 52,4%  избират първия резултат в SERP пред втория, който има маркиране за авторство.
  • 31% казват, че причина номер 1 за тях да споделят нещо в социалната си мрежа е то да бъде полезно.
  • 37,9% казват, че съдържанието, създадено от една компания,  има значително влияние върху поведението им при покупка – след като веднъж са се настроили в режим на купуване.
  • 38,7% описват като причина номер 1 прекалената „автореклама” за това да отхвърлят съдържание и да не го споделят в социалната си мрежа.
  • 32.6% казват, че експерти, трети страни и коментатори от бранша, оказват значително влияние върху решенията им за покупка.

1 laptop1) Четат ли изобщо хората блогове в днешно време или просто седят във Facebook и играят Candy Crush?

За всеки, загрижен, че блоговете са мъртви, резултатите от нашето проучване показват точно обратното.

Близо половината от анкетираните твърдят, че ежедневно потребяват съдържание от блогове, клипове, инфографики или електронни книги (без да се включва съдържание само от социални мрежи, i.e. съдържание, създадено специално за социална мрежа, а не такова, споделяно чрез нея). Тази част от мрежата определено все още е доста жива.

Изследването ни също показва, че формати като блоговете съвсем няма да си отидат скоро, тъй като 50,9% от хората на възраст 18-24 години в проучването консумират съдържание онлайн ежедневно, в сравнение с 38,8% от хората на възраст 55-64 г. Тези цифри доказват, че ако не друго, то тенденцията е растяща въпреки мнението, че младите поколения се интересуват единствено от социални мрежи.

Изводът е, че хората консумират съдържанието, което публикувате, затова се уверете, че то представя бранда ви по предназначения от вас начин.

2 comments2) Как възприеманата достоверност на съдържанието влияе на поведението?

Поставихме си за цел да установим важността на достоверността на съдържанието за обикновения потребител. Широко разпространено е схващането, че хората държат на надеждността на един автор и на истинността на това, което се казва. И все пак искахме да проверим тези твърдения и да видим как те влияят на поведението и какви са разликите по отношение на тези фактори сред възрастовите групи и половете.

Като цяло, 56,1% казват, че правдоподобността на даден вид съдържание има значително влияние върху поведението им, което ясно показва необходимостта от изразяване на авторитетност и следване на достоверност във всички аспекти на създаването на съдържание. Горното важи както за избора на автори за даден уеб сайт, така и за избора на  място, където то да се представя.

Очаквахме значителни разлики в отговорите между отделните възрастови групи, но резултатите в тази част се оказаха по-малко убедителни. Очакванията ни бяха, че достоверността е по-важна за по-възрастните групи, както и че оценяването на правдоподобност е нещо, което идва с известна доза “уеб зрялост”.

Първоначално мислехме, че констатациите потвърждават това, тъй като едва 37.5% от хората на възраст 18-24 години смятаха, че достоверността влияе на поведението им, в сравнение със 79,2% от хората на възраст 25-34 години. Впоследствие обаче тези цифри намаляха при по-възрастните групи до 42 % за хората във възрастова категория 55-64 г.

Ето един облак от думи, който визуализира това, което анкетираните са казали, че търсят, когато оценяват достоверността на дадено съдържание:

Featured Cloud

3 star3) Какво мисли обикновеният потребител за авторството?
Браншът ни не страда от блог публикации, възхваляващи добродетелите на rel=author, нито от проучвания, които твърдят, че маркирането с авторство е магическата пръчица, която ще спаси CTR показателите ви.

И все пак, отново искахме да чуем за тези твърдения от гледната точка на потребителя.  Направихме тест, по време на който потребителите трябваше да изберат на кой резултат биха кликнали, ако просто се занимаваха с обичайното си сърфиране в интернет и търсене в мрежата. Ето какво открихме:

  • 52,4% заявяват, че ще изберат първия изброен резултат (без авторство, страница от Wikipedia)
  • 47,6% заявяват, че ще изберат втория изброен резултат (с авторство, от About.com)

Може да се каже, че в теста имаше някои пристрастия, тъй като е възможно обикновеният потребител да има по-голямо доверие на Wikipedia. Все пак обаче, според нас, едно такова пристрастие се неутрализираше от факта, че About.com също е доверен и познат източник.

Интересното е, че 66.7% от участниците, посочили за свой доход от 0 до 24 хиляди щ.д. годишно, избраха резултата с авторство, срещу едва 14,3% от тези, които печелят по 75-99 хиляди щ.д. годишно.

Това по-скоро показва, че степента на важност на авторството варира в зависимост от целевата ви аудитория.

Нашите резултати показват, че все пак като цяло първият изброен резултат за дадено търсене би могъл да е приоритет и е по-вероятно да събере повече кликвания. И все пак става дума за много малка представителна извадка. Участниците имаха пред себе си само един скрийншот на SERP. Вероятно при реално търсене, където вертикалата ще е населена с най-различни видове резултати, тестът би показал съвсем други резултати.

В крайна сметка, авторството е лесно за изпълнение, полезно в по-общата схема на нещата и може да допринесе за цялостното доверие на даден сайт, автор или съдържание. Фактори, които, както посочихме, са важни, когато става дума за влияние върху потребителското поведение.

4 love4) Какво кара потребителя да сподели нещо?

Тук очаквахме, че смешното или емоционално зареденото съдържание ще води, но в действителност се оказа, че води полезността. Това ни води и до необходимостта да разбирате какво търси аудиторията ви и да предоставяте решение , съответстващо на тази нужда, по авторитетен и достоверен начин.

Както и очаквахме да се случи, факторите, които влияят на споделяне, варират според възрастовата група, 40 % от хората на възраст 18-24 години, казват, че дадено съдържание трябва да е смешно, за да го споделят, докато едва 17,6% от анкетираните на възраст 45-54 години споделят това мнение. Това показва, че хуморът и забавлението имат своето място, особено, ако сте се насочили към по-млада аудитория.

5 www.google.com-2014-1-6-10-41-47

Интересното е обаче, че открихме, че когато участниците в проучването са били помолени да помислят за някакво съдържание, създадено от бранд и да си го припомнят, 17,7% казват, че си го спомнят, защото е било смешно.

Това навежда на мисълта, че може би има елемент на пристрастие в отговорите или просто, че нашите по-възрастни участници са сметнали по някакъв начин да отговорят  “подобаващо на тяхната възраст ” и да кажат, че полезността на съдържанието е по-важна, отколкото забавата в него.

Ясно е обаче, че постигането на равновесие и осигуряване на смесица от разнообразни типове съдържание е най-ефективният начин да се върви напред.

Различните видове съдържание ще се харесат на различни сегменти от аудиторията ви и ще послужат на различни цели. Затова поощряването на адаптивен  “глас” на бранда е от съществено значение.

green smth5) Има ли в действителност съдържанието, създадено от компания, ефект върху поведението на купувача?

Често има слухове за нарастващ скептицизъм в съзнанието на потребителите по отношение на съдържанието, създавано от брандовете – “те просто се опитват да ми продадат нещо”, “те просто искат данните ми” и т.н., и т.н.
Целта на този раздел на изследването е да се определи дали съдържанието, публикувано от бранд, е имало положително или отрицателно въздействие върху поведението на купувача и до каква степен.
37,9% от анкетираните са заявили, че когато са били в режим на купуване, съдържание, създадено от компанията,  е имало значително положително въздействие върху тяхното поведение.

Разделението по пол тук е малко по-забележимо, като 42.4% от анкетираните мъже казват, че брандираното съдържание е повлияло на поведението им при купуване, а едва 34% от анкетираните жени казват същото. Потенциално това говори за по-голям скептицизъм сред жените по отношение на съдържанието, създавано от компаниите. И все пак за да се твърди това със сигурност, трябва да се направи по-голямо проучване.

Резултатите тук насочват към извода, че съдържанието има значително влияние върху насърчаването на хората да направят покупка. Широко разпространено е схващането, че съдържанието е горивото на маркетинга в социалните мрежи и на SEO кампаниите. Видно е обаче и че една добре създадена кампания за съдържание може да играе важна роля в подобряване на реализациите. Изглежда съдържанието наистина подпомага всяка стъпка от пътя на купуването на дадена стока или услуга.

 

green cross6) Какво обикновеният потребител мрази у съдържанието ви?

Помолихме участниците да изберат две (от списък с пет) от най-големите им оплаквания, свързани със съдържание. Както се очакваше, правенето на основните неща правилно е от съществено значение – 62.3% оценяват “правописа/граматичните и печатните грешки” като едно от най-големите дразнения.

 

Един от резултатите, който намерихме за особено интересен, бе, че близо 40 % от анкетираните се оплакват, че съдържанието е “рекламно”. Това е наистина важна забележка, не само  защото потребителите са наясно с това кога един бранд  се опитва да начерви прасешката си зурла, но и защото очевидно този тип съдържание доминира и затова се задържа в ума на средния потребител като нещо дразнещо.

Ето и резултатите:

8 www.google.com-2014-1-6-11-20-56

Друг интересен момент е фактът, че близо 20 % смятат, че съдържанието, което е “твърде елементарно”, отблъсква най-много. Редица компании се опитват  да се борят с това и вече въвеждат различни нива на съдържание, за да се погрижат както за “начинаещите”, така и за “експертите”, част от аудиториите им. И все пак, резултатите говорят за това, че брандовете не са стигнали далеч в тези си усилия. Хората не искат просто да виждат “Как да” статии, като например “Как да отворим пакетче фъстъци”. Това вероятно сочи за нужда от висококвалифицирани автори и отваряне на дискусии с трети страни във формат на форум с експерти, както впрочем се прави често от сайтове и компании, които предлагат технологични продукти и услуги.

 

green comment7) Имат ли наистина инфлуенсърите влияние върху поведението при покупка?

Това е още едно разпространено схващане, което искахме да тестваме. Поставихме за цел да се установи дали една компания, която взаимодейства с експерти, трети страни и коментатори в индустрията, ще извлече полза в посока на изглаждане на неравностите по пътя за купуване. Както се очакваше, подобно взаимодействие е много полезно.
32.6% казват, че експертите, третите страни и коментаторите от индустрията имат значително или по-голямо въздействие върху решенията им  за покупка.
За пореден път виждаме разлика в степента на влияние в различните възрастови групи. Анкетираните са били помолени да оценят (от възможни 10) колко влиятелни са съответните експерти по отношение на навиците им на купуване – 1 означава без никакво влияние, а 10 означава изцяло следване на мнението на инфлуенсъра.
Ето и средните отговори по възрастови групи:

На възраст 18-24 години – 6,8

25-34-годишна възраст – 6,7

35-44-годишна възраст – 6,3

45-54-годишна възраст – 6,3

55-64-годишна възраст – 5,9
Това би следвало да покаже намаляваща, макар и слабо, тенденция по отношение на доверието в трети страни с напредването на възрастта.

Все пак, струва си да се каже, че дори и по-възрастните анкетирани се влияят от мнението на инфлуенсъри – 36,9% от хората на възраст 55-64 години.

Резултатите ни показват, че е важно да се ангажират ключови влиятелни хора в маркетинговата ви стратегия като начин за осигуряване на това пътят на покупката на потребителите да води до вас, а не до конкурентите ви.

 

 

Google+ коментари

Коментари