• Home
  • /Google Plus
  • /Семантичното търсене: въпроси и отговори
Семантичното търсене: въпроси и отговори

Семантичното търсене: въпроси и отговори

Във второто издание на Digital Marketing Answers Show, водено от +Eric Enge и +Mark Traphagen, гост бе авторът на книгата Google Semantic Search – +David Amerland. Основната тема на срещата бе семантичното търсене и това как и най-вече кога ще се отрази то на бизнеса.

Представяме ви отговорите на тези и други по-конкретни въпроси на трима от най-влиятелните хора в Google +.

Digital Marketing Answers show Jan 21 2014

 

До каква степен семантичното търсене се отразява на настоящите резултати в SEPR?

Дейвид Амерланд

Семантичното търсене в същността си е преминаване към по-голяма сигурност на резултатите. Този преход води след себе си много неща – подобрено разбиране на заявките за търсене, по-добро разбриране на данните, които търсенето индексира, както и до известна степен разбиране на метаданни, т.е. на намерението на потребителите при търсене. Става дума за нещо като сандвич – потребителят, интерфейса (екрана) и технологията зад екрана (т.е. Гугъл и семантичното търсене).

Всъщност крайната цел на семантичното търсене е да ви даде точен отговор, който ще задоволи целта на заявката ви на мястото и в момента в който я задавате.

В миналото, в съвсем близкото минало, ключовите думи бяха в основата на търсенето на съдържание. От една страна, ние, като потребители, се опитвахме да отгатнем кои точно ключови думи ще ни помогнат да открием дадено съдържание. От друга страна, хората, създаващи съдържание, също се опитваха да налучкат какви думи биха използвали потребителите, когато търсят.

Семантичното търсене се опитва да избегне това. Разбира се, ключовите думи по никакъв начин не си отиват, но това което става е че *можете да получите резултати от търсенето си, в които въобще не присъстват ключовите думи от заявката, но съдържанието в тези резултати изцяло отговаря на намерението зад търсенето ви.*

И все пак, каква част от описаното се случва в момента?

Дейвид Амерланд

За да стане преходът от традиционния списък с 10 резултата от търсенето, които ние след това трябва да филтрираме, към резултати, които понякога дават отговори дори на самата страница на SERP огромното количество данни в Мрежата трябва да бъдат индексирани и верифицирани. *Нещата не могат да се случат за една нощ, ще отнеме време.* Всъщност това вече става, в някои области. Например при гласовото търсене, когато сте с мобилно устройство, вече можем да говорим са чисто семантично търсене.

Реални примери за семантино търсене

Марк Трафейгън

Съвсем наскоро направих търсене (без да влизам в акаунта си в Chrome) за фразата “Google Authorship gone” [изчезнало авторство в Гугъл]. Видях една от своите статии на тема намаляване на резултатите с авторство в SERP-а да се класира на челни позиции.

Това, което ми направи впечатление е, че първите резултати:

1. Нямаха exact match [точно съвпадение]  в заглавието с всички използвани в заявката думи

2. Google вече може да разбира кога при използването на различни дучи се има предвид едно и също и да прави съответните замени [substitutions]

3. Google отговори на намерението на заявката ми, не на ключовите думи

Дейвид Амерланд
По отношение на семантичната мрежа Google e все още дете, има огромен потенциал, но все още липсва му дълбочината на контекста.

Контекстът и персонализацията са в основата – основната идея на това е, че данните сега са станали всички сигнали. Чакащи да кристализират в нещо, което значи нещо за нас в определен момент.

Важни ли са ключовите думи?

С една дума – да. Това е стабилна SEO практика. Само защото сме тръгнали към Семантичното търсене не значи че трябва да изоставим класически неща като: Title таг, h1, h2, описание и други on-site елементи.

Едно добро, стандартизирано, оптимизирано съдържание – това само ще ни помогне в света на структурираните данни.

Марк Трафейгън

Ключовите думи като насочване към темата, като вземане на идеи, не като нещо, около което трябва да се върти съдържанието. Тоест контекстуалност, която семантичното търсене  ще обича все повече и повече. (вж. Cyrus Shepard:
Keywords to Concepts: The Lazy Web Marketer’s Guide to Smart Keyword Research)>

По време на срещата Al Kohn също се включи с коментари относно ключовите думи:

 Google извлича *entities* [същностни единици, обекти] от уеб докемунтите, затова ако не използвате имената на тези  *entities* (наричани още ключови думи, съществителни), то тогава осуетявате опитите на търсачката за семантично търсене.

Важен ли е Title тагът?

Ерик Енге

Title тагът е много важен, защото е елементът, който носи най-много информация на потребителя още преди да е стигнал до съдържанието ви.

Title тагът, като оставим историческата натовареност, която носи, заради ползите в SEO в близкото минало, е всъщност истински важен елемент. В крайна сметка това е елементът, в който ставя ясно за какво е статията ви/съдържанието ви. В този смисъл това ще продължи да е важен компонент от представянето и при семантичното търсене.

Колко важна е ролята на структурираните данни в семантичното търсене?

Дейвид Амерланд

Google наистина в известен смисъл подкрепиха schema.org и структурираните данни, но истината е, че статистически структурираните данни в Мрежата са много малко. Освен това структурираните данни не са пряк сигнал за класиране. Гугъл се опитват да си изградят база от структурирани данни с помощта на машини, а не с наша помощ.

Ерик Енге

Да, важна е, ако можеш да имплементираш структурирани данни – по-добре да го направиш, това ще улесни Google.

Марк Трафейгън

Понякога хората използват маркирането неправилно. Дори екипът на MOZ е имал огромни проблеми при имплементирането на маркирането [mark-up] за авторство. (вж. The Great Google Authorship Kidnapping: What Happened to Your Author Photo in Search?)

Семантичното търсене отразява ли се на локалното търсене [local search]?

Напълно. Нека припомним, че семантичното търсене е свързано с контекст и персонализация. И двете неща влизат в сила, когато става дума за локално търсене.

Предстои да виждаме все повече персонализирани и локални резултати.

Да, мрежата прави светът голям, безграничен, но когато сме навън, на път, резултатите са в много тесен, специфичен контекст

Семантичното търсене ще има ли по-голямо влияние по отношение на on-site оптимизацията?

Дейвид Амерланд

Семантичното търсене е преминаване от низове към неща и от уеб сайтове към хора. Тоест това, което правим, оставя определена следа в профила ни. Носи определени връзки след себе си. Така че всички неща започват да стават много важни – с кого общуваме, как, какво споделяме и др.

Това не значи че уеб сайтовете ще изчезнат, но пък репутацията и личните профили, сега за първи път в дигиталния свят са супер важни.

Ако искаш да имаш добър успешен бизнес в семантичната мрежа трябва да имаш такъв тип дейност и такъв тип съдържание, които помагат да се контекстуализира това, което те отличава, твоето уникално предложение. От практиката знаем, че няма два еднакви бизнеса, които правят едни и същи неща по еднакъв начин.

Всеки бизнес прави нещата различно. Какво правим различно. Ние инстинктивно правим това офлайн, но онлайн някак си сме останали с впечатлението че ще дадем на контент райтъри за 5 долара да ни напишат някакво съдържание и толкова.

Какво може да направи един малък бизнес, за да си помогне в семантичната мрежа?

Дейвид Амерланд

Думата на деня е автентичност. Дори и за големи клиенти важи това, че не е нужно да се стартира с огромна ПР кампания, която има за цел да налаг определен имидж. Ефективните действия са в съвсем друга посока – необходимо е да се започне от обратната връзка, от това какво ви казват клиентите, какво търсят, от каква информация имат нужда. Това движи бизнесът напред и го очовечава – общуването с клиентите под всякаква форма.

Как Google + се вписва във всичко това?

Марк Трафейгън

Отговорът се свежда до това защо съществува Google +. Още от самото начало тази мрежа не беше просто опит да се наподоби Facebook. Това беше естественото продължение на стъпките, чрез които Гугъл иска премине от мрежа от уеб сайтовете  към мрежа от хора. Гугъл се учи от нас – гледа ни как общуваме, кой на кого дава авторитет, какво правят после тези хора, как си обменят информация, какво ги движи.определя интересите ни

И все пак, Гугъл ще бъде много внимателен, и много добре е наясно, че не всички ще са в гугъл плюс, така че ще продължат да гледат за сигнали и на други места. Вижте например как могат да определят авторство на хора, които дори нямат Гугъл плюс.

Всичко което правим онлайн е всъщност това което бабите и дядовците ни са правели, но умножено в стотици пъти: печелене на авторитет , помагане на друг хора, научаване на комуникираш добре, и тн.

Доброто е че сега търсачката може да измери цялата тази стойност и да я оцени. Просто отново можем да бъдем хора.

Дейвид Амерланд

Да, наистина, социалният сигнал е много важен в семантичната мрежа. Интеракцията между нас е всъщност сигнал за нашата дигитална репутация. Затова:

Бъдете себе си, правете нещата в Google + със съзнанието, че това, което правите ще бъде достъпно и видимо и днес и утре и т.н. Не върви това, което другите виждат от вас да е “линкове, бизнес, бизнес, бизнес, линк, бизнес, бизнес, бизнес”

Ерик Енге

Краят на ерата на манипулативното SEO е огромна възможност.


Google+ коментари

Коментари