• Home
  • /webmarketing
  • /Как се променя рекламата в ерата на социалните мрежи
Как се променя рекламата в ерата на социалните мрежи

Как се променя рекламата в ерата на социалните мрежи

Една история на Дейвид Амерланд за това как традиционният маркетингов микс се трансформира благодарение на нарастващата дигитална свързаност

Социалните мрежи променят всичко. Да, знам, това е неизмерима забележка. Лесно е да бъде направена, трудно да бъде измерена. Съгласен съм.

И все пак, пред нас се появява нещо от този род:

Мисия за спасяване на птици, петролни разливи, петрол върху перата и всичко това ведно  с приятен начин за справяне с проблемите. И това е реклама за препарат за миене на съдове, която ни кара да се чувстваме добре, кара ни да говорим за бранда и за мисията му. Случва се почти без да се замислим над механиката, която стои зад всичко или около него.

Не се замисляме например, че светът е станал по-прозрачен: всички виждаме петролния разлив, който се случва някъде на местна почва, но има глобален ефект. Нещата са станали двупосочни – можем да обсъждаме това, което виждаме, да го критикуваме. Да говорим за него. Да публикуваме за него.

Това е маркетинг без маркетинг ( marketing without marketing). Прави се така, защото сме се променили.

Ако не бяхме, щяхме все още да говорим за “Колко меко е усещането върху ръцете ми”

Забравете факта, че става дума за Fairy Liquid  за момент. Всеки бранд на препарат за миене на чинии е виновен, за времето си, по отношение на еднообразния модел на рекламите си:

  • Казват ви колко безмилостен е препаратът им за миене на съдове по отношение на мазнините (защото това са основните страхове, веществата, с които всички се боим, докато мием чинии)
  • След това се заиграват с допълнителни фактори, които предизвикват страх (цена, одобрение, статус)
  • Дават ви и уникалното си предимство (Fairy се фокусират върху това колко мек е препаратът върху женските ръце)

По време на този процес те:

  • Замаскират факта, че всеки препарат за миене, по дефиниция е едно и също нещо (мие чиниите и отстранява мазнините)
  • Работят здраво върху това да забравим, че на човека от екрана е било платено, за да изглежда доволен, че това са актьори, които се преструват, а не реални хора, които използват продукта.

Вместо това, днес очакваме да видим:

  • Реални хора, наистина използващи продукта, които го промотират
  • Истински ангажимент от страна на компанията, която продава, към нещо, различно от простото увеличение на продажбите
  • Доказателство за това, което казват, за разлика от това просто да казват колко страхотен е даден продукт

Преходът е от традиционния маркетингов микс – продукт (product), цена (price), дистрибуция (placement) и промоция (promotion), който Jerome McArthy даде на бизнеса през 20-ти век, към съвременния микс – опит (experience), навсякъде (everywhere), обмен (exchange), евангелизъм (evangelism), принадлежащ на модела на социалния бизнес (social business model).

Всичко това се случва заради социалните мрежи.

източник: How Advertising is Changing in the Social Media Age

Google+ коментари

Коментари