The Link Building Book

The Link Building Book

Кратък откъс от книгата The Link Building Book, Paddy Moogan, (p. 51 – 52), който ще ви помогне да изберете добра начална стратегия, според която да разгръщате линк билдинг кампанията си.

The link building book
Ето някои въпроси, които аз бих задал на клиента. Разделил съм ги на общи въпроси, които трябва да бъдат зададени, независимо от естеството на проекта, и на специфични въпроси, свързани с линк билдинг.

Общи въпроси:

★ Можете ли да ни представите кратка история на пример.com? Защо пример.com съществува, каква е неговата цел?
★ Как точно печели пример.com онлайн? Какви са основните фактори, които привличат приходи?
★ Можете ли да ни разкажете за всички предишни или настоящи дейности, свързани със SEO?
★ Какво представлява типичният ваш клиент? Има ли специфични демографски характеристики?
★ Какви са целите на този SEO проект, как ще се измерват резултатите и как би изглеждал един успешен проект?
★ В структурата на компанията чии са SEO дейностите? Кои са основните заинтересовани страни?
★ Как ще добавим възможно най-голяма стойност към пример.com по време на този проект?

Специфични въпроси, свързани с линк билдинга:

★ Какви ресурси имате, към които си струва да се сложи връзка? Съдържание? Хора? Пари? Продукт? Данни?
★ Какви вътрешни ресурси имате за създаване на съдържание? Дизайнери?
Разработчици? Писатели?
★ Какво представлява процесът по вземане на крайното решение за създаване на съдържание?
★ Каква PR дейност развивате към момента?
★ Участвали ли сте някога в някакви линк билдинг дейности? В какви? Успешни ли са били?
★ Възлагали ли сте някога на външни изпълнители или на други агенции линк билдинг? Можем ли да видим отчети за направеното? Тук трябва да отбележим, че това може да помогне много за изчистване на лоши връзки!
★ Ако можехте да избирате от всякакви сайтове, на които пример.com да бъде представен, кои бихте избрали?
★ Къде прекарват времето си клиентите ви онлайн? Какъв тип съдържание обичат да четат?
★ Защо вашият бизнес или уебсайт заслужава да получи връзки?

Има още много въпроси, които да добавите, специфични за вас и за клиента, но изброените сами по себе би трябвало да ви дадат достатъчно информация, за да продължите.

Изяснете бизнес целите си и това как линк билдингът ще ви помогне да ги постигнете

Както споменах по-рано в раздела за продаване на кампания, важно е да се определят целите да бизнеса и да се работи за тях. В идеалния случай, вие вече ще сте свършили това по време на продажбата, но дори и да сте го направили, сега е моментът да ги изясните и да започнете да градите стабилни идеи, които да реализирате, за да ги постигнете.

Ако не сте определили бизнес цели по време на продажбата, сега определено е времето да се занимаете с това. Трябва да говорите по-подробно с клиента за това, така че да бъдете напълно наясно, когато започнете да обмисляте идеи за линк билдинг. Това означава, че можете да оформите така кампанията си, че да приляга на съответните цели и с това да увеличите шансовете си да ги постигнете.

Важно е да направите тази решаваща връзка между линк билдинга и постигането на бизнес целите. Това естествено ще ви накара да се съсредоточите върху придобиването на определен вид връзки и/или върху свързването с правилните хора и ще ви предпази от събиране на връзки на сляпо, просто за да кажете, че сте спечелили n-брой връзки.

Превод: Teodora Petkova, SEOM

Google+ коментари

Коментари