Четири стъпки към семантичния успех на бизнеса
Семантичните технологии и правенето на бизнес
Превод на статията на Дейвид Амерланд (David Amеrland) с оригинално заглавие “Semantic Technologies And The Enterprise (4 Ways To Win)”, публикувана на 19 март, 2014 във Forbes.
Сърцевината на семантичната мрежа е свързаността.
Ключът е в способността един набор от данни да бъде свързан с друг набор от данни – като тази връзка породи ново значение. Ако това звучи като подобрена версия на играта на асоциации с думи, вероятно бихте попитали “И какво от това?”
Стойността се крие в яснотата на очертаващата се картина.
Вземете, например, необходимостта да се премине от един установен бизнес модел към модел на социалния бизнес. Макар това да е добра идея от социална гледна точка, един такъв ход не изглежда много смислен за търговските дейности:
- Смущаващ е
- Ще струва много пари
- Ще доведе до скъпо струващи грешки
- Означава катаклизъм на структурите на компанията и системите за й за контрол (без гаранция за успех)
Така че, защо въобще трябва да се състои такова нещо?
Помислете за тенденцията BYOD, която в момента тече, и изисква развиването на доверие вътре в организацията. Доверието е нужно не само като част от естествената еволюция на вътрешната структура на едно предприятие, но също и за да може то да отговаря по-добре и по-бързо за събития на пазара, които могат да объркат дейностите му.
С други думи, никой бизнес не може да очаква да оцелее, ако остане същият.
Всичко се свежда до данните
Пътят, по който поема съвременният бизнес, е създаден от данните.
Burberry и Caesars, например, използват големите масиви от данни, за да персонализират опита на потребителя, създавайки перфектна среда, която включва както онлайн, така и офлайн пространството. Резултатите са удовлетворени, лоялни клиенти и по-високи печалби.
Независимо дали става дума за уеб маркетинг за търсачки, или за реализиране на модели, основани на големи масиви от данни, крайният резултат е един и същ за бизнеса: един метод превръща разбъркания шум от данни в сигнал, в момент, в който потенциалният клиент иска да прави бизнес с дадена компания.
Смислената връзка на един бизнес с неговите потенциални клиенти е Светият Граал на търговските начинания на 21-ви век. Става дума за момента, в който това, което един бизнес прави, се трансформира от трансакционен обмен в обмен на опит. На този етап, подобни опити носят стойност на крайните потребители, която стига над и отвъд цената.
Това е същността на семантичната мрежа, където всичко е взаимосвързано и цялата дейност е видима.
4 начина да спечелите
И така, как можете да се възползвате от това?
Ето четири стъпки към семантичния успех.
1. Персонализирайте преживяването
В епохата на големите данни и анализите, няма извинение за безличен, масов маркетинг. Клиентите вече трябва да бъдат адресирани по име, тяхната история на покупките трябва да бъде достъпна и за тях, и за вас и трябва да бъде използвана, за да носи още по-голяма стойност на трансакциите, които правят с бизнеса ви.
Amazon, Burberry и Caeasars използват това, за да накарат клиентите си да се чувстват ценени и добре дошли, което от своя страна им помага да направят следващата си покупка по-лесно.
Независимо дали използвате приложение, маркетинг за търсачки или уебсайт, присъствието ви е нематериално, докато не успеете да събудите чувството, че вашият клиент не е просто още една единица продажба.
2. Контекстуализирайте предложенията си
Празници, годишнини, рождени дни и хобита – всички те са допирни точки, които имат уникална стойност за привличането на потенциални клиенти. Бъдете наясно с тях. Бъдете в състояние да предлагате услуги, продукти и дори полезни предложения. Това не само увеличава вероятността за покупка, но също и променя връзката между бизнеса и неговите клиенти.
3. Бъдете хора
Ако всичко, което правите, е продаване, връзката между вас и клиентите ви ще бъда връзка, доминирана от това колко пари трябва да изхарчат клиентите ви при вас.
Днес обаче клиентите не правят покупки само защото един бизнес е добър в маркетинга. Те правят покупки, защото има съответствие между техните ценности и вашите.
Независимо дали маркетирате, рекламирате или просто споделяте информация, комуникирайте на ниво, което позволява човешката страна на бизнеса ви да се покаже.
4. Бъдете полезни
Клиентите днес работят с лекота със социалните мрежи, добре осведомени са и държат властта, която им е необходима, в свои ръце.
Бизнесът, който се справя най-добре е този, който се издига над предложението за продажба и помага на своите потенциални клиенти да правят повече. Google, например, продава уеб реклама, но търсенето им е безплатно, уеб-базираната поща не струва нищо и всеки може да използва YouTube за качване на видео.
Местни магазини за велосипеди имат голям успех и се радват на публичност и клиенти като публикуват и обновяват карти с популярни велосипедни маршрути. Ресторанти пускат някои от своите рецепти в Мрежата, за да могат клиентите им да ги свалят. Супермаркетите имат безплатни картички с рецепти и списък със съставките, налични в магазина, както на сайта им така и в приложенията им.
Не се страхувайте да раздавате тактическа стойност, за да създавате стратегическа такава.
Изводът
Тези четири стъпки са преобразяващи. Всички се нуждаят от данни и превръщат традиционно “тъпия” начин на правене на бизнес в умен начин.Те превръщат отношенията между непознатия, неизвестен клиент и безличната корпорация, в персонализирана връзка.
Сега, както бизнесът, така и неговите клиенти могат да се запознаят помежду си, да разберат споделените си ценности и да продължат напред в едно партньорство, което е от взаимна полза – отвъд случването в момента на продажбата.
Това е начинът за правене на бизнес през 21-ви век.