• Home
  • /оптимизация
  • /Прогноза за маркетинга чрез съдържание: 10 предсказания за 2014 г.
Прогноза за маркетинга чрез съдържание:  10 предсказания за 2014 г.

Прогноза за маркетинга чрез съдържание: 10 предсказания за 2014 г.

Прогноза за маркетинга чрез съдържание: 10 предсказания за 2014 г. – превод на The Content Marketing Forecast: 10 Predictions for 2014 от SHAFQAT ISLAM публикувана в Mashable

2013-а беше годината на Red Bull. Нито един панел на маркетинговите конференции не мина без признание към гениите на маркетинга чрез съдържание, базирани в Санта Моника и Австрия.

Red-Bull

Като индустрия обаче си дължим да искаме повече и да гледаме напред. 2014-а е годината, когато категорията маркетинг чрез съдържание накрая съзрява и по-новите играчи в областта – брандове, агенции, нововъзникващи бизнеси – ни помагат да постигнем реален мащаб.

Новата година ще бъде година на дебат. Виждали сме безпрецедентно творчество в областта на рекламата и маркетинга, но равнява ли се това на реална възвръщаемост на инвестициите за брандовете? Могат ли брандовете да продължават да улавят вниманието на разбиращите информацията потребители, които изискват незабавно удовлетворение? Могат ли търговците и инвеститорите да се ориентират в объркващото море от стартиращи компании за маркетинг чрез съдържание, агенции и доставчици? Внимание, нещо, което ще развали удоволствието от откриването на отговорите: отговорът и на трите въпроса е „Да“.
Ето един поглед към това какво предстои през 2014 г., когато маркетингът чрез съдържание най-после има крила:

1 . Съдържанието ще има своя собствена роля или отдел.

Говоря с маркетингови директори и ръководители на агенции през цялото време и всички те търсят да наемат хора на нови позиции, в чието наименование има съдържание – това е огромна дупка в много организационни диаграми. Виждали сме вече как доста журналисти отиват в различни фирми и агенции да ръководят редакторската политика, но през новата година контент маркетинг мениджъри, директори по съдържанието или дори генерални директори, отговарящи за съдържанието ще се появяват повече от всякога.

2 . Регламентите около “native advertising”

[б. пр.реклама, присъща за съответното място, по темата на български има няколко статиието 2 от тях]

Миналата година бях загрижен за това как въпросите на авторското право може да станат проблем за марките, пробващи съдържание за различни свои дигитални платформи, и размишлявах, че лицензирането би станало още по-голям бизнес. През 2014 г. прогнозирам, че над рекламата тип “native advertising” ще се спуснат повече регулации, както и над баланса между това да бъде информативна или заблуждаваща за потребителите.

3 . Балонът на „цена за показване“ (cost-per-view) ще се спука.

През 2013 г. брандовете яхнаха вълната на “native advertising” и бяха задоволени от измерването на „ native views” (CPVs) на брандовото им съдържание в издателските сайтове. Въпреки това, през 2014 г. маркетинговите директори ще искат да започнат да виждат истинска възвръщаемост на инвестицията, което означава, че ще се преместим от модела цена на показване към модела цена на действие (от CPV към CPA), където native advertising ще бъде използвано за генериране на заинтересованост [leads].

4 . Маркетолозите ще бъдат по-отговорни за възвръщаемостта на инвестицията от всякога.

2014-а е годината на „направи го или се провали“ – година за доказване на стойността на съдържанието и социалния маркетинг.

Ще започнем да виждаме платформите за маркетинг чрез съдържание да предлагат пълна интеграция с клиентските бази данни и софтуер за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRMs).

Това ще позволи на маркетолозите да се насочат към перспективите в различни етапи на фунията, с персонализирано съдържание за всеки канал. С по-тясно съобразени маркетингови и търговски цели, маркетолозите най-накрая ще дешифрират възвръщаемостта на инвестициите на маркетинга чрез съдържание.

5 . Брандовете ще организират по-ефективно връзките си с търговците и ще се движат към една-единствена платформа.

С относително ниски разходи и малко необходими IT познания, много търговци сляпо подписват с множество доставчици и стартиращи бизнеси като вярват, че те могат да им помогнат да се възползват от тенденцията на маркетинга чрез съдържание.

През 2014 г. брандовете ще търсят по-ясна, по-рентабилна стратегия, която изисква по-малко логвания и им дава възможност да се види цялата картина на техния маркетинг чрез съдържание с един инструмент. Кажете сбогом на електронните таблици и ръчните процеси – през 2014 г. ще видим появата на клас платформи за маркетинг чрез съдържание, базирани на облак, от край до край.

Част от това ще стане в резултат на цялостната консолидация: по-малките начинания могат да изчерпат паричните средства, в резултат на което някои ще затворят врати, докато други ще бъдат купени на сравнително ниски цени от пазарните лидери. За лидерите няма да видим никакви големи придобивания в пространството, макар и няколко по-малки сделки, подобни на сделката Oracle/Compendium, би трябвало да вълнуват хората.

6 . LinkedIn ще бъде източник на новини и канал за дистрибуция.

LinkedIn е тук, за да остане. Не само ще даде на корпоративните публикации истинска стойност срещу пари, но също и ще улови по-голямата част от бюджетите за разпространение на маркетолозите в областта бизнес към бизнес (B2B).

С над 259 млн. потребители и 142 млн. уникални посетители на месец, LinkedIn е истински новинарски сайт. И с Дан Рот (Dan Roth), който ръководи усилията за съдържанието, ще видим LinkedIn да продължи да доминира. Като резултат от размера на неговата аудитория и предлаганите възможности за таргетиране, маркетолозите ще продължат да наливат бюджетите си за дистрибуция на спонсорирани публикации в LinkedIn за продукти.

7. Всеки ще инвестира в мобилни технологии и това вероятно силно ще се отрази върху брандовете.

Последните проучвания показват, че 56% от възрастните американциимат смартфон и 91 % от тях имат мобилен телефон

Използването на телефони и употребата на смартфони ясно продължава да нараства и през 2014 г. специалистите в областта на маркетинга чрез съдържание ще трябва да гарантират, че масовата публика, която са изградили онлайн, усеща, че има същите преживявания с бранда и на по-малки екрани.

Брандовете, които не са възприели манталитета „мобилното е първо“, ще се провалят, тъй като ще пропуснат тази огромна, търсена на пазара аудитория. Според Latitude, 61 % от хората имат по-добро мнение за марки, които предлагат добро мобилно преживяване.

8. Европа ще получи съдържание …

Хората често ме питат какъв е маркетингът чрез съдържание в Европа и Обединеното кралство и аз спокойно мога да кажа, че през 2014 г. ще видим прогресивно повече европейски фирми и агенции да се включват към технологии и решения за маркетинг чрез съдържание.

Когато напишете в Google „content marketing in Europe” (маркетинг чрез съдържание в Европа), получавате 178 млн. страници с резултати, съдържащи много малко от най-добрите практики, статистики и създадено съдържание. Сега същото търсене с „ в САЩ“ в края връща 748 млн. страници с резултати с много добро съдържание.

Любопитството няма точно определено място, както и креативността, и сме развълнувани да видим какво ще излезе от най-добрите и най-умните в Европа през 2014 г. и по-нататък.

9. Агенциите ще превърнат съдържанието в продукт.

През 2014 г. агенциите ще бъдат още по-организирани в техните усилия за маркетинг чрез съдържание. Ще видим агенции да си партнират с доставчици на маркетингов софтуер, за да им помогнат да създадат брандовите си оферти и да осигурят технологично-базирани решения за своите клиенти.

Агенциите все още ще управляват процеса и инструментите от името на брандовете, но ще видим най-добрите агенции да използват реален софтуер за създаване на съдържание, разпространение и измерване.

10. Бюджетите за разпространение ще се консолидират.

Разпределението не е половината от битката, то е цялата битка. Най-доброто съдържание в света няма да генерира положителна възвръщаемост на инвестициите без реални инвестиции в областта на дистрибуцията.

В миналото бюджетите за дистрибуция са били отделни от бюджетите за съдържание, като медийните агенции контролират първите. През 2014 г. мисля, че ще видим решен този проблем на работния поток, като агенциите и брандовете подхождат все по-умно по отношение на консолидиране на бюджетите за създаване и разпространение на съдържание, което ще улесни всеки, част от екосистемата.

Google+ коментари

Коментари