• Home
  • /content marketing
  • /SEO и маркетинг чрез съдържание: Световният пейзаж
SEO и маркетинг чрез съдържание: Световният пейзаж

SEO и маркетинг чрез съдържание: Световният пейзаж

Превод на статията на Джим Юй  (Jim Yu) The Global SEO & Content Marketing Landscape – The Global SEO & Content Marketing Landscape

За автора

Джим Юй  e основател и главен изпълнителен директор на водещата професионална платформа за оптимизация BrightEdge. До откриването на BrightEdge Джим работи в Salesforce.com, където ръководи отдела за разработка на първата в света платформа за изчисления “в облака”.

Търсенето обединява хората по целия свят, а търсещите машини представляват катализатора на тази връзка. За международните брандове оптимизацията за различните търсещи машини, предвид различните култури, увеличива осведомеността за тях, видимостта им, количеството на трафик и реализации. Световните SEO и маркетинг чрез съдържание сега са по-важни от всякога!

2013 г. стана годината на борбата с лидерите и аутсайдерите за дял от пазара в целия свят. Тук, в САЩ, Google продължава да доминира на пазара, Yahoo преживява непрекъснат спад, а Bing – расте.

В останалата част на света Google царуваше от гледна точка на общия обхват на аудиторията, въпреки че редица регионални търсещи машини в страни като Русия, Китай и Южна Корея успяха да затвърдят статута си на водещи търсачки в своята страна, а в определени случаи и извън нея.

Климатът на глобалното търсене и потреблението онлайн може да бъде определен като горещ. Хората от цял свят, година след година, присъстват все повече и повече онлайн, купувайки, продавайки и участвайки в социалните взаимодействия както през десктоп компютри, така и през мобилни устройства.

Маркетолозите, работещи в сферата на  международното SEO и дигиталния маркетинг, са принудени бързо да се научат как да не пропускат възможности и успешно да изпълняват задачи на международния пазар, който нараства с всеки изминал ден и прави света все по-многолюдно място за правене на бизнес.

 

Google, Yahoo и Bing в САЩ през 2013 г.

Google започна през 2013 г. с 67% от пазара в САЩ – най-високо заявената позиция. Последните данни на ComScore (от ноември), показват, че Google ще приключи годината на по-ниско ниво, отколкото през януари 2013 г. – 66.7%.

Google, Yahoo And Bing U.S. Growth In 2013

Bing стартира годината с 16,5% от пазара на търсенето в САЩ и съумя да продължи тенденцията на бавен и стабилен растеж, месец след месец, което позволи през ноември 2013 г. да достигне ниво от 18,1 %.

За Yahoo 2013 г. бе година на борба за запазване на пазарен дял, 12,1% – най-високото постижение за годината. През октомври пазарният дял падна до 11.1 %, а последните данни на ComScore показват, че Yahoo има пазарен дял от 11,2%.

Данни на ComScore продължават да отразяват война за пазарен дял между Bing и Yahoo. Архивите сочат, че ръстът на Bing през юни е съответствал на изгубения дял на Yahoo.

Този проблем бе посочен от Marissa Mayer, която заяви, че сделката Microsoft – Yahoo не работи така, както трябва да работи:

“Една от точките за алианса бе условието, че колективно ще се стремим към увеличаване на дела, а няма просто да го преразпределяме помежду си.”

По-рано тази година едно изследване, което не бе официално представено от ComScore (но въпреки това си проправи място в пространството), показа позицията на Google в света по отношение на популярността на компанията. Открихме, че през декември 2012 г. Google наистина доминира в света на търсенето, през търсачката са се изпълнили 114.7 млрд. търсения или около 65%.

World Search Engines Comscore Data

Google все още е най-популярната търсачка, макар делът на уникални потребители да е спаднал леко. И все пак, на днешния глобален пазар около Google има и други играчи …

APAC, онлайн потребление и водещи търсачки.

Онлайн пазарът в региона на APAC (Регионална икономическа организация за Азиатско-тихоокеанското икономическо сътрудничество) се разраства бързо. През октомври ComScore съобщи, че APAC вече е най-големият рекламен пазар извън Северна Америка, както и че разходите за интернет реклама предстои да надминат разходите за реклама в печатните медии до края на 2014 година. До 2015 г., според ComScore, онлайн рекламата ще представлява около 21,9% от всички рекламни бюджети.

Освен това, развиващите се пазари като Китай демонстрират интересни тенденции на развитие по отношение на търсенето.

Китай, Baidu тенденциите на развиващите се пазари.

Китай е водеща страна в света по население, а използването на Интернет вече е масово. Според ComScore , Китай е най-голямата онлайн аудитория в APAC и в света.Asia-Pacific-Audiences

Аудиторията на Азиатско-тихоокеанския регион

 Още от ComScore:

Интернет аудиторията в Китай в момента надвишава 347 милиона души.

Китайските потребители прекарват около 150 минути месечно на сайтове за търговия на дребно

Водещи нишови сайтове като сегменти за недвижими имоти, автомобили, красота / мода и стил имат многомилионна активна аудитория.

Обхватът на социалните мрежи в Китай надвишава средния, но все още потреблението е ниско.

China-Social-Networking

Строгата цензура в Китай оправдава необходимостта от регионални търсачки. Данните от третото тримесечие на IResearch Global показват ръст на приходите от китайските търсачки, годишният ръст е от около 41%:

Revenue-of-China-Search-Engine-Market


[…]

Картина на европейския дигитален пазар

Включвайки в себе си жителите на много страни, които се намират на различни етапи от внедряване на Интернет свързаност, европейското онлайн население все още е във фазата на растеж и предлага много възможности.

Според публикации в ComScore през март, тази година в Европа живеят 27% от световната интернет аудитория.

Worldwide-Internet-Audience

Световната интернет аудитория, САЩ, вече не е в центъра на “дигиталната вселена.”

Данни на ComScore, март 2013 г.:

Най-бързо растящата интернет аудитория е тази в Италия, тази година броят й нарастна със 17% в сравнение с миналата година.

На Турция принадлежи най-младата интернет аудитория, докато на Германия принадлежи най-възрастната.

През декември 2012 г. 75% от мобилните устройства в пет страни от ЕС (Франция, Италия, Германия, Испания, Обединеното кралство) представляваха смартфони, които са били използвани от 23 милиона души.

Европейците прекарват 6,7 часа на месец в социални мрежи и блогове.

Осем от десет европейски уеб потребители посещават новинарски и информационни сайтове.

14% от собствениците на смартфони са купили стоки или услуги с това устройство, като близо 37 % от собствениците на смартфони са купували с тях дрехи или аксесоари.

В Европа водещ е Google. Компанията притежава 86% от пазара – много повече, отколкото в САЩ. На втора място по важност е Yandex.

По вид потребление на трафика, ComScore извежда Турция като лидер в броя на търсенията и Великобритания, по отношение на времето, прекарано онлайн.

Engagement-across-EU-audiences-600x448

Ангажираност на аудиторията на ЕС

Европейците също така активно търсят и в други сайтове: Ebay, Facebook и Amazon.

European-Websites

Русия , Yandex и онлайн потреблението

Граничеща с Азия и европейските страни, Русия представлява най-големият дял европейски интернет потребители, според ComScore. Не е чудно, че руската търсачка Yandex е четвърта по големина в света.

Europe-Countries-Online AUDIENCES

Страните от Европа онлайн

Тази година Yandex премина както през възходи, така и през падения, от стартирането на “Острови” [ориг. Острова] (ново поколение интерфейс на резултатите от търсенето) до смъртта на съоснователя си Иля Сегалович.

По-рано тази година доклади на анализатори сочат, че Yandex надминава Bing по количество на месечни търсения в периода между ноември и декември 2012 година. През декември Yandex са обработили 4,84 милиарда заявки, а Microsoft – 4,480 милиарда, което отговаря съответно на 2,8% и 2,5 % от световния дял на търсенето.

В един по-ранен доклад, Bloomberg съобщава, че делът на Yandex в Русия е 62% , делът на Google – 26%, а на Mail.ru – около 9 %.

Yandex активно работи за стъпването си и в други страни, в Украйна и Турция, като предлага търсене на други езици извън Русия. В действителност, според CNN, стратегията на Yandex  е да се класира на второ място след Google на пазарите, където компанията вече е стъпила.

Финансовите данни показват, че Yandex непрекъснато нараства , приходите за третото тримесечие са с 40% по-високи от миналата година и се равняват на 320 милиона щатски долара.

5 съвета за оптимизацията в световен мащаб през 2014 г.

Оптимизацията в световен мащаб е ключов въпрос за международните брандове. Независимо от факта, че всяка търсачка и култура имат своите нюанси, могат да се видят и общи насоки за глобалното SEO през 2014 г.:

1 . Разбиране на регионалния потребител

В статията си за глобалното SEO и локализацията разгледахме критични въпроси, на които трябва да се отговори според всеки един регион и език. Ето и един откъс от споменатата статия:

Проучване на ключови думи:

Коя тема е важна за моята аудитория? Какво фрази и думи могат да изразят тези интереси? Как те могат да бъдат преведени на езика на заявката за търсене? Възможно ли е да се отграничат нискоконкурентните от висококонкурентните заявки и да се групират различните ключови думи?

Анализ на конкуренцията:

Каква е конкуренцията за всяка една комбинация от език,  регион и търсачка? Кои ключови думи се таргетират от конкурентите ви? Това отразява ли се на вашия бизнес и на вашата целева аудитория? ( Ако отговорът е да, то към този списък добавете и въпросите: От кои уеб сайтове конкурентите ви получават връзки? Съответстват ли тези сайтове на вашия бизнес? Има ли смисъл да се показвате на тези сайтове?

План за съдържание: могат ли вашите ключови думи да се внедрят във вече съществуващото ви съдържание, което имате намерение да използвате повторно? Уверете се, че тези думи не попадат извън общия контекст. В противен случай ще се наложи да създадете ново съдържание. Как аудиторията ви консумира информацията, представена от вас? Какви формати предпочита (например , текстови или визуални)? Имате ли такива формати в стратегията си за съдържание?

Създаване на съдържание с местна насоченост

Ако направите връзката с аудиторията в региона, където работите, запасете се със съдържание, което е съответстващо на местната култура. Когато разработвате маркетингова стратегия за аудитории с различна култура, вземете предвид тези неща:

Какви ценности са важни за тази култура? Какво може да е табу?

Ако работите със съдържание с местен произход, помислете дали преводът му ще е адекватен за други аудитории.

Уверете се, че знаете какъв тип съдържание е успешен за всяка отделна търсачка – този фактор не е един и същи в цял свят.

Разбиране на принципите на SERP

Като се вземе предвид факта, че повечето маркетинг специалисти в света работят с търсачката Google, е важно да се знаят промените, които са настъпили през 2013 г. по отношение на резултатите от търсенето и как тези промени могат да повлияят на SEO през 2014 година.

Внимавайте за следното:

Оптимизация за “въртележката” с регионалните резултати от търсенето.

Уверете се, че сте разбрали принципите на SERP в различните търсачки –  например Naver, Yandex и Baidu .

Определете как да оптимизирате една страница за универсално и за мобилно търсене

Не забравяйте местните закони

Страни като Русия, Китай и други имат специфично законодателство по отношение на регулациите в Интернет. Ако правите бизнес в чужбина, е добре да знаете кои са добрите практики за игра по правилата.

Например, запознайте се със следните теми:

“Зона за сигурност” на Европейския съюз

Единен регистър на забранените сайтове в Русия

Проектът “Златен щит” в Китай

 Източник на необходимия талант и технологии

Регионалният маркетинг означава привличане на работа на хора на местно ниво, които искате да увлечете и да направите съпричастни. Простото копиране на една стратегия на даден регион за друго място няма да свърши работа. Ако представлявате международен бранд, уверете се, че международните служители работят по всичко, от езиковите изисквания, разработването на стратегия  за съдържание до намирането на най-добрата технология за имплементирането им.

Нарисувайте по-голяма картина за 2014 г.

Ето няколко ресурса, които ще ви помогнат да си създадете една глобална SEO стратегия:

How SEO changed forever in 2013 and what you need to do to win in 2014

5 tenets of secure search that will help you transform 100% secure search into a golden opportunity

Нека 2014-а донесе късмет на всички ваши усилия, свързани със SEO и интернет маркетинг!

Google+ коментари

Коментари