Съдържание

Съдържание

Съдържание – продължение на статията Как да се класираме: Основен план за SEO в 25 стъпки – Превод на статията How to Rank: 25 Step SEO Master Blueprint с автор Сайръс Шепард (Cyrus Shepard), публикувана за първи път в MOZ

6. Създаване на стойност

Искате ли да знаете истината? Мразя думата съдържание. Тя съдържа в себе си идеята за думите на една страница, като някаква стока, която се произвежда, отделена от стойността, която създава.

Съдържание без стойност е спам !!!

По отношение на примера с алгоритъма на Google по-горе, можехме просто да напишем 100 статии за алгоритъма на Google и да се надяваме да се класират. Вместо това, разговорът започна с въпроса как бихме могли да създадем един ценен ресурс за уебмастъри.

За темата на ключовите ви думи, преди всичко се запитайте как можете да създадете стойност.

Създаването на стойност е по-трудно от това да създадеш просто някакъв сбор от думи, но пък стойността се възнаграждава 100 пъти повече. Стойността е устойчива по отношение на бъдещето, както и по отношение на алгоритмите. Стойността изгражда сама връзки. Стойността създава лоялни фенове.

Стойността има различни форми. Тя е комбинация от:

1. Полезност
2. Емоционална реакция
3. Гледна точка (положителна или отрицателна)
4. Възприемана стойност (включително популярност на автора)

Не е необходимо съдържанието ви да включва всички тези четири характеристики, но то трябва да се отличи в една или повече от тях, за да бъде успешно.

Едно проучване на New York Times открива ключовите характеристики на съдържанието, за да бъде то влиятелно, в създаването на най-изпращания списък [ Most Emailed list.]

nytimes

7. Подкарване на машината ви за съдържание

Ето един преглед: Планът изисква от вас да създадете поне един вид линкбейт, така че сега е точното време да помислите за структурата на вашето съдържание.

Кой е най-добрият начин да предоставите стойност, предвид темата ви. Вероятно това е:

  • Инфографика
  • Поредица с видео
  • Нов инструмент
  • Поредица от интервюта
  • Презентация
  • Ръководство “Как да…?”
  • Въпроси и отговори
  • Webinar или просто блог публикация

    Може би е всичко, взето заедно.

    Колкото повече начини намерите, за да представите съдържание и от колкото повече канали можете да се възползвате, толкова по-добре за вас.

    Не всяко съдържание трябва да стане вирусно, но е добре да създадете поне една централна точка под формата на съдържание, която е по-добра от всичко друго съществуващо и да се гордеете с нея, показвайки я навсякъде.

    Ако имате нужда от вдъхновение, вижте ръководство на Distilled за линкбейт или шаблоните на QuickSprout за създаване на съдържание.

    8. Заглавието – най- важната работа е тук

    Прекарайте минимум два часа в писане на заглавието си. Звучи ви абсурдно? Ако сте опитен автор на заглавия като Ранд Фишкин, можете и да нарушите това правило. За останалата част от нас е трудно да подценяваме стойността, добавена от изкусно изработеното заглавие.
    Напишете 50 заглавия или повече преди да изберете едно от тях.

    Изучете успешните заглавия в Inbound.org, Mashable, Wired или на вашата любима публикация.

    wired

    Каквото и да правите обаче, прочетете тази фантастична публикация на Dan Shure и водещите ресурси в Copyblogger .

    9 . Дължина vs. дълбочина – защо това има значение

    Колко дълго трябва да е съдържанието ви? По-добър е въпросът: Колко задълбочено трябва да бъде то? Броят на думите сам по себе си е ужасяващ показател, към който да се стремите, но задълбочеността на съдържанието ви помага да се класирате по няколко начина.

    Добавя праг на уникалност, за да се избегне дублирано съдържание
    По-дълбокото изседване на темата прави съдържанието “относно” повече.
    Има корелация между качественото, по-дълго съдържание и повечето връзки и по-високи класирания

    I. Уникалност

    Като минимум, вашето съдържание трябва да прескача минимален праг на уникалност, за да може да се класира. Представители на Google на няколко пъти официално са казвали, че няколко изречения понякога са достатъчни, но в действителност, няколко стотин думи е много по-безопасно.

    II . Възможности, свързани с нискоконкурентни думи.

    Тук е моментът, в който реално се случва магията. Колкото по-дълбоко е съдържанието ви и колкото по-задълбочено можете да изследвате определена тема, толкова повече съдържанието ви се превръща в “относно”.

    Колкото повече съдържанието ви се свърза с “относно”, на толкова повече заявки за търсене ще може да отговори то.

    Колкото повече заявки за търсене, на които може да отговори, толкова повече спечелен трафик.

    Ботовете на Google непрекъснато четат съдържанието ви, за да определят доколко то е релевантно на заявките за търсене. Те оценяват параграфи, заглавия на теми, снимки и други елементи, за да се опитат да разберат страницата ви. По-дългото, задълбочено съдържание обикновено изпраща повече сигнали за релевантност, отколкото съдържанието от няколко кратки изречения.

    III. Дълбочина, дължина и връзки

    Многобройни проучвания за корелации са показали положителна връзка между позиционирането и броя на думите в даден документ.

    “Дължината на HTML и HTML в тага са най-високо корелираните фактори, всъщност с корелации от 0,12, те биха могли да се считат за сравнително, ако не и за изключително, важни.

    И докато тези фактори вероятно са имплементирани в рамките на алгоритъма, те са добри признаци за това, което Google търси – качествено съдържание, което в много случаи означава дълги или поне достатъчно дълги страници.” .
    – Mark Collier, The Open Algorithm

    Това може да се обясни с факта, че по-дългото, качествено съдържание печели повече връзки. John Doherty изследва взаимовръзката между дължината на публикациите в блога на SEOmoz [вече moz] и броя на връзките, които всяка публикация е спечелила. Установена е силна връзка между двете.

    links-based-on-wordcount

    10. Качества на съдържанието, на които можете да разчитате

    Ако не се фокусирате върху броя думи, тогава как добавяте “дълбочина” към вашето съдържание?

    Оптимизаторите са изписали томове за това как Google може да определи качеството, включително и показатели като ниво на четимост, граматика, правопис, дори Author Rank. Повечето са само предположения, но е ясно, че Google използва насоки, с които разделя доброто от лошото съдържание.
    Моят любим източник за насоки идва от набор от въпроси, които Google публикува малко след първия Panda ъпдейт. Ето няколко от любимите ми.

    google panda

    11. LDA , nTopic и думите върху страницата

    Google е една машина. Тя все още не може да разбере страницата ви така, както един човек може, но става все по- близо до това.

    Търсачките използват сложни алгоритми, за да моделират изречения ви, параграфите, блокове и секциите от съдържание. Те не просто искат да разберат вашите ключови думи, но също и вашата тема, намерение и опит.

    Как да разберете дали вашето съдържание се вписва в модел на очакванията на Google?

    Например, ако вашата тема е “Super Bowl рецепти” [Super Bowl Recipes], Google може да очаква да види съдържание за печене на скара, мезета и гуакамоле. Съдържание, което се занимава с тези теми, вероятно ще се класира по-високо от страници, които говорят за това какъв цвят чорапи носиш днес.

    Думите имат значение.

    Оптимизаторитe са открили, че използването на определени думи около една тема, свързана с понятия като LDA и nTopic , имат корелация с по-високи класирания.

    Virante има интересен инструмент за предложения за ключови думи, наречен nTopic . Инструментът анализира вашите ключови думи и предлага свързани ключови думи, за да подобрите резултатите си за релевантност.

    ntopic

    12. По-добро от LDA – Човешко моделиране на темата

    Тъй като не разполагаме с достъп до компютрите на Google за моделиране на теми, има много по-лесен начин да структурирате съдържанието си, за който намирам, че далеч превъзхожда това да се занимавате с отделни думи:

    Използвайте темите за ключови думи, които създадохте в началото на този план.

    Вече сте направили проучването, като сте използвали инструмента на Google, за да откриете тясно свързани групи от ключови думи. Включването на тези теми в съдържанието ви би могло да увеличи релевантността ви по дадената тема.
    Пример: Използвайки проекта Google Algo, цитиран по-горе, по време на проучване за ключови думи открихме, че определени ключови думи, свързани с темата ни, се появяват многократно, отново и отново. Ако бяхме направили това проучване днес, щяхме да намерим фрази като “Penguin SEO” и “Panda Updates” като често срещани фрази в нашите резултати.

    Google предлага тези фрази, защото смята, че са тясно свързани с темата. Така че всяко съдържание, което изследва темата “Google Algorithm Change”, е вероятно да включва обсъждане на тези идеи.

    poor-mans-lda
    Забележка: Това не е реално LDA, просто начин за добавяне на съответните теми към съдържанието ви, които Google би могъл да асоциира с темата ви.

    13. Дизайнът е половин спечелена битка

    Ако разполагате с пари в бюджета си, похарчете ги за дизайн. Една малка инвестиция за дизайнер обикновено възвръща големи дивиденти във времето. Добрият дизайн може да:

  • Намали степента на отпадане от сайта
  • Увеличи преглежданията на страниците
  • Увеличи времето, прекарано на сайта
  • Спечели повече връзки
  • Изгради доверие

Всички изброени неща могат да помогнат за сдобиването с по-високи позиции.

“Дизайнът не просто има значение, той е половината от битката.” Ранд Фишкин

dribbble

Dribbble.com е един от любимите ни източници на вдъхновение.

Трите части на статията :

Как да се позиционираме : Основен план за SEO в 25 стъпки
Съдържание
Архитектура, On-Page оптимизация и изграждане на връзки

Google+ коментари

Коментари