Прогнозите на Ранд Фишкин за маркетинга през 2014 г.

Прогнозите на Ранд Фишкин за маркетинга през 2014 г.

Прогнозите на Ранд Фишкин за маркетинга през 2014 г. – Превод на публикацията на Rand Fishkin 6 Predictions for the Marketing World in 2014

6 прогнози за света на маркетинга през 2014 г. – I част

Време е, за пореден път, да продължа своята ежегодна традиция да анализирам прогнозите си от 2013 г. и ако имам достатъчно висок резултат, да прогнозирам какво ще се случи през  2014 година. Използвам този процес, защото това ме поддържа честен, а вас информирани по отношение на относителните нива на точност (или провал).

Ето как работи оценяването:

Точно в целта (+2) – Когато една прогноза уцели точно в целта и основните критерии са изпълнени
Точно отчасти  (+1) – прогнози, които са близки до точните, но по някакъв начин се различават от реалността.
Не изцяло погрешно (-1 ) – тези, които са се доближили до истината, но не биха могли да се нарекат “правилни” в действителност.
Неточно (-2) – предположения, които не са се доближили до реалността въобще.
 
Ако резултатът е положителен, съм поне малко добър в това, а ако е негативен, очевидно губя пулса на индустрията. Да видим как съм се представил!
През 2013 г. направих 10 прогнози. Те бяха:

# 1: Нито един от потенциалните заплахи за господство на Google в търсенето няма да отбележи дори и едва забележим напредък

По данни на Statcounter (единственият източник в който когото имам доверие) тази е напълно вярна. Google поддържа ~ 80% от търсенията за САЩ, и около 90 % + по целия свят. + 2 точки

# 2: Терминът “Inbound marketing” ще присъства все повече в титлите и деловите профили, тъй като “SEO” започва да става твърде ограничаващо за много професионалисти.

В началото на януари на 2013 г., “inbound marketing” се използва за 18 965 профила в LinkedIn профили. 12 месеца по-късно, профилите достигат 39.860, което е ръст от 2,1 пъти. В същото време, ” SEO ” е било в 716 933 профила, а сега е в 1 268 169, което прави 1.7 пъти увеличение. Данните на SimplyHired сочат, че  “inbound marketing” печели позиции и почти догонва ” SEO” в обявите за работа, както обаче и скок на “SEO” в края на годината.

Бих могъл да съм снизходителен и да се възнаградя с една точка, тъй като “inbound marketing”  наистина расте по-бързо от “SEO “, но не мисля, че това улавя духа на нещата. Вместо това си давам -1, защото SEO очевидно не става твърде ограничаващо за повечето хора и все още расте бързо (макар и не толкова бързо,колкото през последните години). Това обаче е тенденция, която бих могъл да очаквам да видя как нараства през следващите години. -1 точка

# 3: Все повече сайтове ще се преместят от Google Analytics като единствен доставчик на услугата за проследяване на посетителите на сайта.

Данните, от BuiltWith показват, че това е точна прогноза.  Ето Mixpanel, Piwik, Hubspot, и Omniture, а ето и Google Analytics (чийто ръст е в застой, въпреки че услугата е все още в пъти по-популярна от всички други) .+ 2 точки
# 4: Google ще продължи да се разраства през 2013 г., но това ще става по-бавно, отколкото е ставало през 2012 г.

Технически, това е вярно от гледна точка на скоростта на растеж (данните са от SELand), от гледна точна на броя на потребителите, 2013 всъщност е много подобна на 2012 г., така че си пиша  -1 точка

# 5: Търсенето в App store ще се пренебрегва в голяма степен

По непотвърдени данни това се оказва така и е подкрепено от тенденции в търсенето.

Имаше леко увеличение на обяви за работа свързани с маркетинг за app store, но обемът бе слаб.

Трудно е да се каже дали това са само 1-2 компании, които публикуват обяви за  няколко работни места и влияят на цифрите. Като се имат предвид изключително ниските цифри в LinkedIn (едва 118 профила изброяват “App Store маркетинг” и 59 – “App Store SEO “), както и стряскащо малкия обем на публикации по темата и шокиращо малко количество блог постове по темата, мисля, че можем да отредим на това + 2 точки

# 6: Facebook (и може би Twitter , също) ще положат съществени усилия за разкриване на нови, смислени данни на брандовете, които да им позволят по-добре да проследяват възвръщаемостта на инвестициите както да рекламата, така и на органичното участие.

Facebook продължава да добавя повече функции и данни към своята рекламна платформа и брандови страници, но е трудно това да се нарече изцяло смислено.

Twitter обаче наистина представиха повече данни на своите рекламодатели и разширени възможности за реклама. Сега изпращат известно количество добри показатели по имейл на притежателите на акаунти (независимо от рекламния им статус). Въпреки това трудно някои от тези ходове могат да бъдат наречени действително съществени или изключително смислени. -1 точка

# 7: Google ще въведе повече протоколи като мета ключовите думи за Google News [meta keywords for Google News], rel author за издатели, и др.

Това изглежда е ужасно погрешно. След таговете rel=publisher и rel=prev/next, не видяхме истинско разширяване от страна на  Google на това ново поле. -2 точки

# 8: Пазарът на инструменти за социални мрежи ще продължи тенденцията на свиване и консолидация

През 2010 г. и 2011 г. бяхме свидетели на значителна активност на пазара на софтеуър/инструменти/приложения за социални мрежи.

През 2012 г. тази тенденция отчетливо продължи. През 2013 г. обаче нямаше толкова добри сделки. Видяхме придобиванията Topsy, Swaylo, Bluefin Labs, Semantelli, Sportstream, и Trendrr, които биха могли да бъдат достатъчни за да изпълнят техническите критерии за продължаваща консолидация, но не предполагат реална  наблюдаема тенденция. -1 точка

# 9: Едновременното срещане/появяване (Co-occurrence) на брандове/уебсайтове и ключови думи/фрази ще влияе върху класиранията на търсещите машини по доказан начин чрез данни за корелация, конкретни експерименти и/или и двете.

Данните за корелацията за това бяха интересни, но нищо убедително. Тогава Google пуснаха Колибри [Hummingbird] и знаците, към които Бил Славски [Bill Slawski] насочи в своите постове за уточняване/замяна на заявката, изглеждаха все по-далновидни. Предвид това, трудно е да се каже, че сме доказали, без сянка на съмнение, че съвместната поява  [co-occurrence] влияе на класиранията.

Не чухме нищо от Google (макар че имаше много намеци), въпреки че описанията на това как Колибри променя релевантността са изцяло в подкрепа на горните данни. Иска ми се да бях видял повече експерименти по темата, но след като влиянията все още ако не друго, то не са доказани достатъчно, ще мина с -1 точка.

# 10: Ще станем свидетели на значителна сделка (или две ) в сферата на Inbound marketing, потенциално съперничеща на придобиването на iCrossing по размер и обхват

Купуването от страна на Oracle на Responsys за 1,39 млрд. долара очевидно е огромно нещо. А по-рано тази година, Salesforce купиха ExactTarget за 2,5 милиарда долара. Само тези две неща сами по себе си са подходящи, за да броя това за победа. + 2 точки

Общо: 8-7 = 1, или казано иначе едва достатъчен резултат, за да продължа да правя прогнози за  2014 г.

Част 2

Продължение

Обръщайки поглед назад, мисля, че прогнозите ми бяха малко консервативни. Тази година ще кажа нещо много различно и ще бъда малко по-конкретен.

# 1: Twitter ще тръгне по пътя на Facebook и ще създаде специфични страници (Insights-Style Pages) за поне някои нерекламни профили

Очаквам да ги видя да започват с някои верифицирани акаунти, вероятно за големите брандове, като след това пуснат обновлението за по-широка аудитория. След като Twitter стана публично достояние, изглежда доста смислено за социалния сайт да окуражава по-голямото участие на по-висококачествените потребители.

# 2: Ще видим Google да тества резултати от търсенето без външни, органични листинги

Тъй като Google продължава да става все по-агресивен с неща като графа на знанието, визуалните реклами и готовите отговори [knowledge graph, visual ads, instant answers], подозирам, че ще видим някои от първите резултати, които нямат никакви традиционни външни препратки и органични връзки.
Google може да запазят някои връзки като препратки към източника, който използват, но те няма да са във формата на класическите органични резултати, които сме виждали от тях през последните 15 години.

Това ще стресне жестоко много специалисти по маркетинг, но вероятно (да се надяваме?) няма да се разшири кой знае колко отвъд границите на експерименталната/ограничена пускова фаза.

# 3: Google публично ще признае за алгоритмични ъпдейти, които са насочени както към гост публикациите така и към инфографиките/баджовете като към манипулативна практика за поставяне на връзки

Гигантът в търсенето ще продължи да казва, че много форми на гост-авторство и съдържание, което може да се вгражда на сайтовете, са легитимни и достойни начини за маркетинг, но ще се заеме с премахването на стойността, която се предава от по-малко авторските форми на този тип тактики.

Наистина чакам това с нетърпение, защото мисля, че това са някои от последните бастиони на сивия спам [gray-hat spamminess ], които правят SEO професията и SEO практиките да изглеждат по-малко легитимни за различните собственици на бизнеси.

Надеждата ми е, че когато Google направи това, те ще бъдат достатъчно твърди с алгоритмичните ефекти, за да повалят много манипулативни сайтове/страници от челните класирания. Надявам се и да не преминат отвъд премахването на връзки към сферата на наказанията (тъй като много легитимни сайтове и фирми, с право, използват тези тактики). По мое мнение, правенето на това част от поредицата от ъпдейти Пингвин би било прекалено наказателно за много сайтове, които не заслужават да се класират на по-ниски места само, защото са правили това в миналото.

# 4: Една от тези пет компании за маркетинг автоматизация ще бъде купена за 9-10-цифрови суми : Hubspot, Marketo, Act-On, SilverPop, или Sailthru

Маркетинг автоматизация е гореща тема и анализаторите вече залагат за Marketo

Обзалагам се за една от тези компании, защото те могат да предложат на потенциалния купувач конкуренция със Salesforce и Oracle (които купиха съответно ExactTarget & Responsys).

# 5: Резюмета, които включват “Content Marketing” ще се увеличават по-бързо дори от тези със “SEO” или “Social Media Marketing”.

Маркетингът чрез съдържание [Content Marketing] безспорно e гореща тема в момента и компаниите правят инвестиции с темпове, които не съм виждат от 2008-2010, годините, когато всички бяха полудели по маркетинг в социалните мрежи [social media marketing]. В момента LinkedIn показва:

1 268 195 профила със “SEO ”
2 767 263 профила със “social media marketing”
81 529 профила с “content marketing”

Прогнозата ми е, че като процентен растеж, “content marketing” ще има ръст от 0.5 пъти или повече от което и да било от двете други. Все повече специалисти по маркетинг ще започнат да използват терминологията, която става популярна сред големи и малки бизнеси.

# 6: Ще има повече трафик от Pinterest, отколкото от Twitter през последната третина на 2014 г. ( в САЩ)

Pinterest е странен. Броят на потребителите им не растеше толкова, колкото на някои други в очакваното пространство, но интензитетът на споделяне е несравним, каквито са и темповете на растеж на споделянето.

За някои видове сайтове (напр. специфични издателите на съдържание) Pinterest е на второ място зад единствено Facebook по препратки от социални мрежи.

Прогнозирам, че в четвъртото тримесечие на следващата година, Pinterest ще носи все повече трафик, като цяло, отколкото Twitter. Сега само ми остава да се надявам някой да направи проучване, което да помогне за удостоверяването на истинността на това твърдение.

Това е всичко от прогнозите за тази година .

Честита 2014 г. на всички!

Google+ коментари

Коментари