Характеристики на лошите връзки

Характеристики на лошите връзки

В този урок ще говорим за:

Квартали от връзки (англ. link neighbourhoods)
Обезценени и наказани връзки?

В предишния урок разгледахме качеството на връзките, за да добиете представа за това кои връзки биха имали най-голяма стойност за сайта ви. В този урок ще се спрем на “лошите връзки”, като под “лоши” имаме предвид такива, които са в състояние да навредят на класиранията на сайта ви, както и на трафика му.

Първият въпрос, който всеки си задава, е “Могат ли в действителност лошите връзки да ми навредят?”

Отговорът е категоричен: Да. Наличието на голямо количество лоши връзки може да изиграе ролята на сигнал за спам и да доведе до наказания. Освен това, Google активно наказва сайтове, които купуват връзки. Важно е да се разбере, че наличието на няколко лоши връзки е съвсем различно от наличието на много лоши връзки (както като количество, така и като пропорция в общата ви линкова картина).

Малък брой лоши връзки се срещат в много профили, тъй като получаването им е естествен процес. Съвсем друг обаче е случаят, когато в профила има голям брой лоши връзки. Това показва, че те са били придобити преднамерено, което от своя страна ви излага на много по-голям риск от наказание. Умишленото придобиване на лоши връзки нарушава правилата на търсещите машини и е сигнал за тях за опити за манипулиране на класиранията.

Търсачките целят да намаляват стойността на определени връзки, както и да ги наказват, като се стремят да правят това чрез алгоритми, а не посредством ръчни дейности, тъй като последните са трудни за прилагане при по-големи обеми.

Когато търсят начини да установят наличието на лоши връзки, търсещите машини имат нужда от много и достатъчно данни. Поради това, наличието на голям обем от лоши връзки създава значително по-голям риск, отколкото наличието на една или няколко лоши връзки.

Скорошен (от 2012 г.) пример за това е деиндексирането от страна на Google на някои блог мрежи – най-явният пример в тази връзка е пълното деиндексиране на “Build My Rank” и премахването тежестта на връзките, предавана от сайта. По-подробно и задълбочено обяснение относно този случай можете да прочетете в статията “Google елиминира поредната мрежа за връзки – BuildMyRank.com. Само една от няколко?” (Google Eliminates Another Link Network, BuildMyRank.com – Just One Of Several?), публикувана в Search Engine Land.

Квартали от връзки (англ. link neighbourhoods)

Кварталите от връзки (link neighbourhoods), или центровете с такива, обикновено се отнасят изцяло към практиките за придобиване на лоши връзки. Те представляват група от уебсайтове, които могат да бъдат счетени за подобни, на базата на това към какви сайтове сочат връзките от тях. Въпросните сайтове, към които са връзките, в повечето случаи принадлежат към някоя от трите известни с не особено добрата си репутация индустрии:

Хапчета / Фармацевтични продукти
Порно / Магазини за секс артикули
Казина

Тези три типа сайтове често се наричат ​​PPC (да не се бърка с платените резултати от търсенето). Добро правило от практиката е изцяло да избягвате връзки със сайтове, които от своя страна имат връзки към сайтове от изброените по-горе групи.

Избягвайте и връзки към сайтове, които слагат линкове предимно към съмнителни страници.

Ако продавате автомобилни части, например, е изключително подозрително и неестествено да имате връзка, която води към страница, на която се продават секс играчки.

Можете да идентифицирате лошите връзки, като пуснете обхождане на сайта с Xenu. Направете го по следния начин:

1. Отидете на File> Check URL

2. Уверете се, че ‘Check external links’ (Проверка на външни връзки) не е отметнато.

xenu

Докладът от обхождането ще ви даде списък с всички връзки на са сайта. Външните връзки няма да имат код на статуса (status code) до тях. Използвайте Excel, за да филтрирате данните така, че да се показват само връзки, които са външни (external). След това обработете тези URL адреси чрез Screaming Frog и прегледайте HTML данните, свързани с URL-ите, за да определите към какви сайтове има връзки сайтът, който проверявате.

Обезценени или наказани?

Въпреки че търсачките санкционират сайтове, по-честото действие при наличие на лоши връзки е те да бъдат обезценявани, i.e. стойността им да бъде понижена. Вероятността платените връзки да бъдат наказвани, а не обезценявани е много голяма.

Когато класирането на сайта падне, повечето хора предполагат, че това се случва в резултат на наказание. Обикновено обаче това не е така. В повечето случаи се оказва, че връзките на сайта са били обезценени и по този начин уебсайтът е загубил много от стойността си, което в последствие е довело до понижаване на позициите в класирането. От страна на търсещите машини това е много по-безопасна тактика, понеже много лесно ваш конкурент може да купи връзки за сайта ви и по този начин да ви компрометира в опит да ви навлече наказание.

Ако се притеснявате, че сте били наказани, проверете изброените по-долу признаци, тъй като те са чести сигнали, че сте претърпели наказание.

Невъзможност да класирате началната си страница
Невъзможност да класирате вашата марка
Спадът в класиранията е редовен
Сайтът вече не се индексира

При всички случаи трябва да проверите за съобщения в Инструментите за уеб администратори на Google (Google Webmaster Tools).

Ако не се класирате в топ резултатите по ключовите думи от заглавието на страницата си, които не са много конкурентни, но нито един от изброените признаци не важи за вас, вероятно сте претърпели понижаване на стойността на връзките ви, а не наказание.

Упражнения след урока:

Отделете 15 минути и прочетете статията от New York Times “Малките мръсни тайни на търсенето” (The Dirty Little Secrets of Search)

Google+ коментари

Коментари