Anchor текст

Anchor текст

В този урок ще говорим за:

Видове anchor текст:
Точно съвпадение
Съвпадение по фраза
Частично съвпадение
Брандиран текст
Произволен текст
URL Адрес
Дялове на anchor текста

В предишния раздел обсъдихме как страниците и домейните могат да бъдат тематично категоризирани, за да се увеличи релевантността. Един друг начин да се направи това е да се създават връзки с релевантен (съответстващ) anchor текст. “Anchor текст” се нарича онази част от връзката, която представлява видимия текст в нея, т.нар. кликаема част. Нека разгледаме следния HTML код на една връзка:

<a href="http://www.searchengines.bg/">SEO форум</a>

Представената по-горе връзка ще бъде визуализирана като SEO форум където SEO форум е “anchor text”.

В раздела следва информация за:

Различни начини за класифициране на anchor текст
Нормално разпределение на anchor текст
Избор на подходящ anchor текст за кампаниите ви

Anchor текстът един от основните фактори, определящи релевантността на ключовите думи. Един добър начин да се погледне на него е следният:

Anchor текстът е нещото, което другите хора трябва да кажат за вас или за страницата ви.

И наистина, въпреки че вие указвате на търсачките за какво се отнася съдържанието ви като го описвате във и чрез елементи като page title, url, alt текст, вътрешни връзки и т.н., самите търсещи машини в действителност биха искали да разберат какво останалите имат да кажат за вашето съдържание. Именно за тази своя цел те използват anchor текста.

Като цяло, това, към което трябва да се стремите, е да се сдобиете с anchor текст, в който има ключовите ви думи, за да можете чрез този фактор да се класирате по-високо по същите тези думи.

Видове anchor текст

Има няколко различни начина ключовите думи да бъдат сложени в anchor текста, което води и до различните формати, описани по-долу.

Следващите описания и формати използват примери с основна ключова фраза “планински велосипеди”.

Точно съвпадение
Пример: “Планински велосипеди”

Точното съвпадение е точно това, което предполагате – anchor текстът във връзката съвпада изцяло (точно) с ключовата ви фраза. До неотдавна точното съвпадение между ключова дума или фраза и anchor текст беше изключително мощен инструмент. Един сайт можеше да покаже значителни подобрения в класирането си, при положение, че разполагаше с много връзки с точно съвпадение на anchor текста. С времето обаче, стойността на точното съвпадение от този тип значително нарасна и подобни връзки вече имат по-малко влияние върху цялостното представяне на сайта или страницата.

Съвпадение по фраза
Пример: “черни планински велосипеди” или “компанията която роизвежда планински велосипеди”

Типът anchor текст, който съвпада по фраза, съдържа основната ви ключова фраза в себе си, без да се изчерпва с нея. Такъв тип връзки стават все по-полезни, откакто стойността на точното съвпадение започна да намалява.

Частично съвпадение
Пример: “велосипеди” или “готини велосипеди”

Частично съвпадащият anchor текст съдържа част от вашата ключова фраза, като тя може да бъде или поставена сама в anchor текста (като “велосипеди” по-горе) или в комбинация с други думи (като “готини велосипеди”).

Съвпадение по бранд
Брандираният anchor текст съдържа името на бранда ви и се среща в няколко разновидности:

Съвпадение по име на бранд и словосъчетание
Този тип съвпадение съдържа или изцяло само бранда или бранда в комбинация с други думи. Пример: Nike, маратонки Nike. Съвпадението по бранд е и причината домейните с точно съвпадение (англ. EMD – exact match domains) да са толкова предпочитани. Това е така, защото е естествено (и очаквано), когато основната ви ключова фраза е името на бранда ви, да имате високо дял на точното съвпадение на anchor текст.

Съвпадение по брандирана ключова дума
Това е комбинация от ключова фраза (съвпадаща, част от словосъчетание или частично съвпадаща) и името на бранда. Например “Планински велосипеди [МАРКА]” или “планинските велосипеди [МАРКА] са много добри ”

Произволно съвпадение
Примери: “кликнете тук”, “Начало”, или “този наистина интересен пост”

Произволният anchor текст не съответства по никакъв начин (не е релевантен) на съдържанието на страницата. Този тип текст обикновено включва в себе си значително количество неоптимизирани профили на anchor текст. И докато такъв тип anchor текст не ви носи никаква стойност, наличието му е важно за това профилът ви от връзки да изглежда по-естествен. Едни такива произволни текстове към връзката увеличават доверието към сайта ви и ви предпазват от наказания.

URL

Връзките, които нямат никакъв текст, се категоризират като URL anchor текст. Те могат да ви донесат полза, ако сте оптимизирали структурата на адресите на сайта си така, че в url-ите да има ключови думи, съответстващи на специфични страници. Ако имате ключови думи в адресите си, те ще се превърнат в естествено богат на ключови думи anchor текст, дори и когато някой поставя връзка към вас само под формата на URL.

Дялове на anchor текста

След като разгледахме всички различни видове anchor текст, вероятно се питате кои от тези типове са най-важни и към кои трябва да се прицелите в усилията си, свързани с изграждане на връзки.

Факт е, че те всички са важни, тъй като всеки тип има своя дял в естествения профил от връзки на един сайт. И все пак, общо правило е, че връзките, които съдържат ключови думи, осигуряват най-голяма стойност.

Ако се опитвате да решите какъв anchor текст бихте искали да имате за следващата си кампания, съвпадението по бранд, по ключова дума и бранд, както и съвпадението по фраза са добри избори. Това е така, защото подобен вид anchor текст добавя стойност, като в същото време е достатъчно безопасен начин за осигуряване на връзки.

Какво означава нормален профил?

По данни от проведен на скоро анализ на над 50 сайта, които не са били оптимизирани от SEO специалист, голямо количество страници обикновено не съдържат връзки от директории, гост постове, инфографики, платени връзки и т.н. Резултатът от проучването показва, че около 35% от anchor текстовете към въпросните анализирани страници са таргетирани, т.е. при тях се използва точно, частично съвпадение или съвпадение по фраза. Останалите 65% са неоптимизирани, т.е. не са таргетирани.

anchor-text-distribution-general_21

На базата на представените по-горе резултати е ясно, че лесно можете да преоптимизирате anchor текста си, ако се увлечете в твърде добре таргетирани връзки. По-долу можете да видите детайлно разпределение на anchor текста на анализираните 50 страници, които не са били оптимизирани от SEO специалисти:

anchor-text-disribution-advanced_21

Кратък преглед на урока:

Вижте изброените пет основни точки, на които да обърнете внимание от този урок:
Включването наключови думи в anchor текст ще помогне на сайта ви да се класира по-добре по тях.
Anchor текстът с точно съвпадение става все по-малко ценен, особено когато е в големи количества.
Anchor текстът, който съвпада по фраза, е добра стратегия
Съвпадението на anchor текста по бранд или по ключова дума в комбинация с бранд е добра стратегия
Създайте профил от линкове, който изглежда нормално, опитвайте се да избягвате преоптимизирането

Упражнения след урока

Отделете 20 минути за четене на блог постове от различни сайтове, за да видите как бива използван anchor текстът към връзките в тях.
Представете си, че ви предстои да напишете пост за високо ценен сайт. Как ще решите какъв anchor текст да използвате?

В тази статия са използвани материали от ресурси на Distilled и Moz

Google+ коментари

Коментари