Matt Cutts на Pubcon

Matt Cutts на Pubcon

matt cutts pubconНа 23 октомври, 2013 г. в рамките на най-голямата световна конфереция Pubcon Las Vegas, посветена на SEO и интернет маркетинг, Мат Кътс (Matt Cutts) взе участие като един от ключовите лектори на събитието. В началото на презентцията си ръководителят на отдела на Google за борба със спама заяви, че главно иска да обърне внимание на промените, които вече са факт, което от своя страна ще даде много ценни насоки за бъдещето на тъсенето и за посоката, в която Google са тръгнали.

Matt Cutts за бъдещето на търсенето :

Що се отнася до бъдещето на търсенето, то днес основно компанията залага на технологията за машинно обучениe:

“Google се старае да стане по-умен, мисията ни е да организираме информацията по такъв начин, че тя да бъде достъпна удобна. Всъщност, в нашата мисия дори не се съдържа думата “търсачка”. Това, което искаме е да се научим да даваме правилни и пълни отговори на конкретни въпроси”.

Друг важен аспект за Google днес е развитието на мобилните технологии:

“Мобилният интернет се развива по-бързо, отколкото някой е очаквал, така че мобилния аспект на търсенето е още един тренд (тенденция) за нас в настоящия момент. В някои страни мобилният трафик вече надвишава трафика от настолни компютри и тази тенденция предстои да се разпространи по цял свят. Ако все още не сте мислили за своята мобилна стратегия и сайтът ви изглежда ужасно от гледна точка на потребителите с мобилни устройства, то трябва да започнете работа върху решението на този проблем незабавно.”

Във връзка със значението на социалните сигнали за Google , отбелязвания с +1 , ” харесвания “, туитове, ретуитове и т.н., Matt Cutts каза следното:

“Моят отговор на този въпрос е – вашият сайт няма да започне да се позиционира на челни позиции в търсенето за кратки срокове, благодарение на споменатите фактори. Нито социалните сигнали от Facebook, нито отбелязванията с +1 в Google+ ще повишат класирането на сайта ви изведнъж.

Ако обаче подобни сигнали, свързани със сайта ви, постъпват в Google в рамките на определен период от време, то търсачката може да започне да гледа на вашия сайт като на авторитетен източник в съответната област и да му предоставя по-благоприятни позиции на страницата с резултати (SERP).

Затова не мислете само за увеличаване на рейтинга си в социалните мрежи, мислете за това как да станете авторитет, водещ по отношение на даваните от вас мнения, човек, в чиито думи хората се вслушват. Стремете се към това вие, брандът ви или ресурсите ви да бъдат авторитетни!”

В обобщение, Matt Cutts даде следния съвет към уебмастърите:

1. Пригответе се за повишаване на влиянието на фактора “мобилно търсене”! Още от сега мислете за оптимизация на сайтовете за мобилни устройства.

2. Разгледайте подробно работата на Place Autocomplete. Това е ново разширение за Chrome, което позволява на потребителите автоматично да попълват различни форми, значително спестява от времето им и увеличава вероятността за реализация (conversion).

3. Категорично не бива да претрупвате горната част на уеб страниците с реклами. Силният шум от рекламата не бива да се стоварва върху потребителите, които идват на сайта ви.

4. Не бива да пренебрегвате използването на маркиране за авторство – качеството и авторитетът на автора са все още от значение за Google .

5. Съвсем скоро rich snippets ще са достъпни само за висококачествените сайтове.

Повече информация за казаното от Matt Cutts на Pubcon, можете да намерите в :

Matt Cutts At Pubcon 2013: Moonshots, Machine Learning & The Future Of Google Search

Matt Cutts Live at #Pubcon

Google Matt Cutts Hints At Upcoming SEO Changes At PubCon

Мэтт Каттс на Pubcon Las Vegas 2013: чего ждать вебмастерам от Google в ближайшее время

Google+ коментари

Коментари