Защо въобще да се занимаваме с outreach?

Защо въобще да се занимаваме с outreach?

В този урок ще говорим за:

Ползи от установяването и поддържането на връзки с други сайтове

Причини за провал при изграждането на връзки и контакти

Няма да преувеличим ако кажем, че създаването и поддържането на контакти (т.нар. outreach) е трудоемък и тежък процес.

Живеем във време на постоянно облъчване с маркетингови сигнали и рекламни послания. Всеки се опитва да достигне до максимален брой канали, което излага собствениците на уеб сайтове, както и блогърите на не особено здрав интерес към платформите им, често придружен с искания за безплатни представяния и промоции на бизнеса.

В повечето случаи мнозина се опитват да намерят място за своя бранд или клиент, без в замяна да предлагат абсолютно нищо. Затова, особено в началото, хората които се занимават със стойностен и качествен outreach, биват отхвърляни като поредните желаещи да получат
безплатно отразяване. Така пътят до момента, в който инвестицията в outreach започне да се възвръща, става доста дълъг.

Независимо от това обаче, когато кампанията по създаване и поддържане на контакти се прави правилно и с търпение, това може да осигури безценни ползи и възможности за вашия бизнес.

В този урок ще говорим за плюсовете на outreach, но няма да пропуснем и негативните страни на този вид дейности, които е добре да избягвате. Започваме с плюсовете.

Какво печелите от outreach?

Провеждането на добре структурирана и премислена кампания за outreach може да бъде от полза за бизнеса и бранда ви в няколко различни аспекта. По-долу ви представяме някои от най-важните от тях.

Брандът ви бива представян пред нови аудитории

От много време вече философията “създай, а хората сами ще дойдат” не работи по отношение на онлайн маркетинга. Както новата ви целева страница (landing page) няма автоматично да се класира на първо място по всичките ви ключови фрази, така и хората няма автоматично изведнъж да почнат да поставят връзки към сайта ви.

На определен етап ще трябва да се насочите към нови пазари, за да представите бранда си пред друга публика и да разширите обхвата на бизнеса си. Подобно на рекламата, създаването на контакти ви помага да достигнете до по-широк кръг от хора. Въпреки това обаче подходът при двете е доста различен.

Докато рекламата означава търговски послания на различни места из съдържанието, което гледате (например банери, рекламни карета и др.), добрият outreach означава хора (собственици на сайтове), които застават зад бранда ви и го промотират с ангажиращо съдържание на аудиториите си. При това авторите в много от случаите стоят зад марката или отделния продукт и препоръчват от свое име предимствата й.

Има наистина големи предимства в това не просто да потърсите място за реклама в някой блог или сайт, а да се съсредоточите върху усилията си да ангажирате положително собственика на съответния сайт или хората, които пишат в него, като така изградите трайни взаимоотношения с тях. Крайната ви цел е тези хора наистина да харесат бранда ви, не само заради предимствата, което това ще ви донесе, но и заради променящите се начини, по които днес вземаме решение за покупка.

Вижте презентацията Inbound Marketing на Rand Fishkin или купи книгата на Rand Fishkin – Inbound Marketing and SEO: Insights from the Moz Blog

След като веднъж са ви харесали, блогърите или собствениците на уеб сайтове ще започнат по естествен начин за говорят за бранда ви и да представят информация и впечатления за вас пред аудиториите си. Това дава възможност на хората да бъдат ангажирани и заинтригувани
от бранда ви по начини, различни от традиционните маркетинг и реклама.

Например, потребителите биха могли да взаимодействат с марката направо чрез някоя статия, видео или дори конкурс. Най-добрата част от такава взаимообвързаност е това, че няма да е необходимо да плащате за представянията, по начина по който плащате за реклама. В случая ще трябва да отделите средства за човека, който ще се занимава с outreach, както ресурси, чрез които да подпомогнете изграждането на връзки с трети страни.

Изграждане на репутация на бранда

Outreach ви позволява да градите репутацията на бранда си по два различни начина. Първо, с изграждането на взаимоотношения и обмен с други сайтове вие изграждате и имиджа на бранда си. Второ, колкото повече се говори за бранда ви от различни хора и платформи, толкова по-добре затвърждавате впечатлението за него у потребителите си.

Тук е мястото да отбележим и, че в случая не става дума за публикации и присъствие, които веднага ще доведат до реализация. Става дума за съвсем друг подход, а именно изграждането на положителна представа за бранда ви, още преди дори потребителят да си е помислил да купува. Когато потребителите са готови да направят покупка, има много голяма вероятност да си спомнят за бранда ви, особено, когато са прочели за него в статиите на любимите си блогъри или журналисти.

Вижте повече по темата в блога на Distilled

Освен изграждането на бранд и репутация сред крайните потребители, outreach дейностите ви помагат също и да изградите добро име сред хората, които имат голямо влияние сред своите последователи (англ. influencers). Това най-често са хора, които пишат в определени сайтове или поддържат блог. Достигането до такива хора е важно, защото те могат да повлияят много на това, как хората, вслушващи се в мнението им, възприемат бранда ви.

Помага на бизнеса ви в органичното търсене.

За никого не е тайна, че връзките към сайта ви, продължават да бъдат ключов фактор за търсачките при определянето на класирането на резултатите при търсене. Както вече споменахме, създаването и поддържането на контакти означава много повече от линкбилдинг, но все пак не трябва да забравяте и значимостта на връзките. Чрез outreach можете да постигнете много добри резултати в дългосрочен план. Колкото повече хора по естествен начин поставят връзка към вас или споделят съдържанието ви в социалните мрежи, толкова по-добре за сайта ви и позиционирането му.

И накрая, да не забравяме, че в основата на Outreach стои и желанието за повече трафик, който от своя страна да доведе до повече продажби.

Дава възможност да интегрирате разнообразни стратегии (PR, съдържание, социални медии)

Една outreach кампания може ефективно да се интегрира почти във всеки маркетингов план, както онлайн, така и офлайн. По същество изграждането на трайни взаимоотношения всъщност е само средство за разпространение на новини, информация, истории.

Това, което екипите за PR и социални мрежи правят, може да бъде допълнено или доразработено от екипа, който се занимава outreach.

Например, когато PR специалистите търсят начини да разпространят до възможно най-много сайтове и канали информация си, outreach специалистът може да бъде от голяма полза. Това което може да се направи е създаването на уникална новина или текст, които да бъдат подадени директно на съответната трета страна, като дори публикацията бъде пригодена за нуждите и аудиторията на уеб сайта, към който бива изпращана. За блогъра или за собственика на уеб сайт това означава директно подадено, уникално съдържание, което може да сложи на сайта си и да представи без особено усилие на аудиторията си. Един такъв обмен не бива да се подценява, а трябва да се използва максимално добре.

Накратко, колкото по-персонален е подходът към третите страни, толкова по-голяма е вероятността да успеете да изградите трайни взаимоотношения с тях. Не забравяйте, че в този обмен ползите трябва да бъдат и за двете страни. Когато планирате outreach кампания, залагайте на стратегии, които ще донесат предимства едновременно на бранда ви и на сайта или блога, в който искате той да бъде представен положително.

Следва: Причини за провал при изграждането на връзки и контакти

Google+ коментари

Коментари