Любомира Любенова

Любомира Любенова

Любомира Любенова е съсобственик на агенцията за интернет маркетинг Media Start, чиито дейности са основно фокусирани върху онлайн видео продукциите. От тази година влюбената във видео маркетинга Любомира е и част от гост-лекторите на SEO курсовете, организирани от SEOM.

Като всички хора с неспокоен търсещ дух и тя има своята класическа приказка на предприемача, който създава реалност, вместо да се вписва във вече съществуващи такива. Една вечер се събужда през нощта и решава да потърси в Google как да съчетае страстта си – видеото с дейността си в момента – маркетинга. Проверява за “видео маркетинг” и точно тогава не открива нищо за това съчетание. Да, нищо.

Liubomira Liubenova SEO курс 2014

Любомира Любенова се представя в началото на лекцията си на SEO курс 2014.

Днес, няколко години по-късно, Любомира продължава да прокарва, разширява и обогатява нишата на видео маркетинга в България, вдъхновено, ентусиазирано и, най-важното, професионално.

Представи ни се за 30 секунди :)

Устрем, динамика и тотално вдъхновение! Това ме определя в момента.

С какво се занимаваш в момента?

Занимавам се с нещо, за което преди 10 години сигурно не съм си и мечтала. Съчетавам опитът си в журналистиката, видеопродукциите, маркетинговите си познания в едно: агенция Media Start! И по-специално: занимавам се с видеопродукции за маркетингови цели.

Творя, живея и съм щастлива!

За какво говориш на SEO курса?

За нещо иновативно, дръзко и печелившо: Видео маркетингът: експлозия за бизнеса.

Знаем, че доверието е в основата на всяка една транзакция. Какви са форматите на видеото, които според теб генерират най-много доверие?

Ще изброя кои типове видеа се ползват с доверие, но, преди това, нека да кажа: най-много доверие генерира постоянството.

Когато правиш нещо постоянно, хората те разпознават, доверяват ти се и те търсят. Това важи и за видеото. Постоянното генериране на видео съдържание е ключово за доверието и разпознаването.

Преди да продължим с видовете видео съдържание, които Любомира изброява, тук е мястото, като говорим за постоянство, за едно фотографско отклонение, доказателство за силата на постоянството.

Liubomira Liubenova kid camera

 

По едно време, татко беше фотограф, имаше студио и аз снимах с един от апаратите му, който потроших. Постоянно снимах, всичко, изхабявах много ленти. Имаше един период, в който имах даже два апарата и ходех с тях на врата си. Любими за снимане ми бяха охлювите, заради скоростта им, нямаше как снимката да стане размазана :-)

 

 

Видеата с полезно съдържание се ползват с огромно доверие, особено, ако авторът е изграден като лидер на мнение по темата. Ето защо, брандингът (личният и фирменият) е толкова важен! Ако искаме да правим обучителните видеа, които разясняват как се ползва даден продукт или пък определени термини от специфичен бранш, тогава трябва да се върнем на генералния въпрос: с какъв авторитет се ползвам онлайн? Поредица от такъв тип видеа фокусирани върху решаването на проблеми на потребителя или добавяне на стойност са широко използван вариант и печелят симпатии. Те помагат на потребителите да правят интелигентни и информирани избори.

Препоръките от клиенти също са видеа, които се ползват доверие, но само при едно условие: ако са истински, искрени и наистина реални. Не използвайте поставени лица (близки и приятели), които просто да кажат  нещо хубаво за вас.

Интервютата са добър начин да покажем, през нашия канал, повече хора, които мислят като нас и да обогатим експертизата си чрез тях.

А, няма какво да крием: видеата с високо качество, професионално реализирани и емоционални, са гледаеми и интересни :).

 Как брандът може да покаже човешкото си лице през видеата? Разкажи ни за спецификите около този подход?

Чрез живи хора. Чрез действие, чрез реалност. Чрез разкриване на ценностите, които стоят в основата на даден бизнес. Една от революциите в рекламата, на която сме свидетели през последните години, е свързана с това да покажем част от реалния свят по интересен начин. Нека видеата да носят съпреживяване и да ангажират вниманието на потребителя, вплитайки се в неговото ежедневие, тревоги и мечти. Това може да звучи лесно на думи, но реално е плод на доста сериозна работа, за да се постигне този ефект и все пак си заслужава.

Какви ресурси са необходими за изграждането на “лице” на бранда чрез Youtube?

Дългосрочно използване на видеа. Комбинирането на различни типове видеа[1]  е ценно предимство, защото създаваш разнообразие и тестваш, за да разбереш кое ще работи най-добре за твоя бизнес.

Добро SEO. Но вие знаете повече за това! :)

Стратегия за обвързване  на видеото с другите канали на комуникация. По кои канали ще разпространим? А това, естествено, се определя от информацията, която имаме, за целевите групи от хора, които искаме да достигнем.

Помощта с платена реклама е добре дошла!

Зад “лицето” на бранда стои цял един екип от професионалисти (маркетинг специалисти и специалисти във видео продукциите), които разработват видео стратегията, която е съобразена с целите на бранда и да я реализират.

Какво мислиш за Хенгаутите в България, виждаш ли този вид видео съдържание като успешно за България?

Да осъществиш връзка “на живо” със своите фенове или клиенти; да ги заинтригуваш, да ги въведеш в твоята атмосфера; да поговориш с тях – има ли нещо по-истинско от това? И защо да не го практикуваме и в България?

То е като да имаш свое предаване на живо:). Представяте ли си? Всеки бизнес може да отговаря в реално време на въпроси. Клиентите виждат кой стои зад бранд и така отново брандът придобива човешко лице – реално и  близко. Няма нищо страшно да се покажем, да излезем пред камера, да кажем няколко неща и да видим реакциите. Единствено страхът от показване би бил спирачката. Нищо друго.

Един хубав пример за Hangout:

Артист изнася “концерт” на живо пред феновете си, успоредно с това, отговаря на въпросите им, забавляват се заедно. Това преживяване заживява в Youtube и е чудесно!

Много ползи, които тепърва ще откриваме и ще търсим начини да включим в бизнеса си!

Хенгаутите са начин, по който:

●     Да се доближим до нашите клиенти.

●     Да спечелим повече последователи на марката.

●     Да генерираме нови идеи за подобряване на продукт, услуга…

●     Да комуникираме ясно и директно с всички заинтересовани.

●     Да изградим прозрачна комуникация и да прецизираме посланията, които изпращаме към потребителите.

●     Да се покажем, да бъдем себе си, да наблегнем на човешкото си лице.

Смяташ ли, че интервютата са видео съдържание, което би привлякло тъй кратковременния интерес на интернет потребителя?

Да, да, да! :)  В комуникациите всичко зависи от това как е поднесено и как е разпространено едно съдържание. Интересна концепция и авторитетни гости ще приковат интереса на потребителите.  Интервютата (във всичките им форми: писмени, телевизионни) са един от най-възприеманите жанрове.

Кои са любимите ти viral видеа? Дай ни пример и от България.

По-голямата част от видеата, които харесвам са от международния пазар. Но ето едно, което е достоен представител за България, въпреки че не е вайръл каузата и стилът са готини.

TimeHeroes: Паметник на незнайния доброволец

Как разбра, че ще се занимаваш точно с видео маркетинг?

Докато стоях на един безлюден остров през далечната 2009-та, изведнъж ме осени идеята, че съм създадена да правя видео маркетинг в  България.  Е, да, ама не! :)

Иска ни се понякога нещата да се случват по чуден начин, но в този случай костваше доста дълъг път, докато стигна до идеята за видео маркетинга. И този път беше осеян с изпитания, посоки, спадове и възходи.

Нещата се развиха съвсем естествено. Преди да стигна до идеята за Media Start, работих в студио за външна продукция, правихме различни типове видеа. След това навлязох надълбоко в маркетинга и продажбите. А малко по-късно тези две мои страсти се сляха в един нов ентусиазъм:  видео маркетинг.

Имаш ли ментор или човек, чиито идеи следваш и прилагаш?

Чета постоянно. Обичам да научавам нови неща. Но нямам един човек, от който се уча.

Коя е идеята, която не ти дава мира в момента и по която работиш усилено?

Иска ли питане: видео маркетингът и неговия живот в България!

Вярваш ли в семантичното търсене :D?

И още как! :)

p.s. В края на презентацията си за видео маркетинга, Любомира раздаде анкети на курсистите, на които, при желание, да отделят една минута. Не можах да не откликна на нейното  “Ако имате една минута, да помогнете на българската статистика”  ;-) и затова публикуваме тук анкетата, ако прецените, че искате да дадете време и отговори за каузата.

Анкета за видео маркетинг 2014

 

Интервюто и ентусиазма взе и предаде: Теодора Петкова

Още по темата Любомира Любенова на страниците на СЕОМ:

Видео маркетингът – мода или необходимост?

И накрая не забравяйте да си маркирате видеата :)

Вижте как във … видео: Microdata за Video Rich Snippet I Cloxy

Виж още :

Видео маркетинг – интервю с Любомира Любенова





Google+ коментари

Коментари