• Home
  • /Google Plus
  • /Защо Google Hangouts са важни за бизнеса ви
Защо Google Hangouts са важни за бизнеса ви

Защо Google Hangouts са важни за бизнеса ви

Какво трябва да знаете за Google Hangouts и защо те са важни за бизнеса ви

Източник: What you need to know about Google Hangouts and why they matter to your business

Автор: Mark Vang

Google Hangouts са многофункционален продукт за видеоконферентна връзка, достъпен за притежателите на Google+ профил.

Безплатният профил в Google+ позволява до 10 участници в една видео среща – hangout. Профилът в Google Apps (за бизнес) увеличава броя им до 15. След като веднъж са се присъединили към hangout, потребителите имат достъп до плъгини, които им позволяват да споделят екраните си и да работят съвместно по документ от Google Drive. Има и дистанционно десктоп приложение.

Предвид цената (безплатно), възможността за свързване с клиенти “лице в лице”, както и за съвместна работа в реално време посредством жива видео конферентна връзка, продуктът оправдава вниманието на всеки бизнес, който трябва да комуникира с клиентите в национален или глобален мащаб.

Имат ли Hangouts недостатъци?

Като всеки друг продукт за видеоконферентна връзка, качеството на интернет връзката, в съчетание с уеб камерата и компютъра ви, има пряко отношение към опита ви с Hangouts.

Видео- и аудио- проблемите най-често са свързани с евтина камера  или с компютър, който не е достатъчно мощен, за да се справи с видео разговор на живо, докато изпълнява други задачи, като например, споделяне на екран. Приложенията на трети страни могат да се окажат с известни бъгове от време на време, тъй като разработчиците се опитват да вървят в крачка с постоянните ъпгрейди, които Google пускат.

Най-значителното ограничение е, че всички участници имат нужда от Google+, за да бъдат видени във видеото. Но това може и да се промени. Забележка: Можете да поканите хората да се присъединят към hangout (линк към българската версия на посочената от автора статия) по телефон като аудио-участници.

Какво ще се случи, ако Google реши да дръпне шалтера на Hangouts, както вече са правили и с други продукти?

[…] Нека се изразя така: Няма начин!

Google подобрява редица ключови функции в Hangouts, като в същото време изгражда връзки с големи брандове. Виждам една дългосрочна инвестиция в платформата и голяма част от всичко това се върти около това, което Google нарича “Hangout On Air ” (HOA).

Какво е Hangout On Air?

[б.пр. вижте секцията Първи стъпки в Hangouts в ефир в помощния център на Google]

Google Hangout On Air е вид Google Hangout (известен още като видео обаждане). Той е предаване на живо, реализирано като поточновидео в YouTube. Копие от  Google Hangout On Air се запазва в YouTube канала на този, който е домакин [англ. host] на предаването.

Това HOA е отличен начин за създаване на съдържание за вашия YouTube канал, както и за това да се разшуми около събитието ви на живо. Можете да създадете насрочена видео среща, която ще се предава в ефир [англ. scheduled hangout on-air event (SHOAE)], за да промотирате датите на събитието си предварително. Публиката на живо може да взаимодействасъс събитието чрез коментари, а гостите, които сте поканили, ще споделят събитието със своите последователи.

Естествено, че можете да направите просто едно YouTube видео офлайн и да го качите във вашия канал, но това няма да доведе до същия ефект, в сравнение със събитие на живо. Можете обаче да се възползвате от постоянните преимущества на това видео клиповете ви да бъдат откривани в YouTube и при Google Search.

По мое мнение, Hangouts On Air се намират на един много важен етап от развитието си и някои от последните промени в Google+ и YouTube показват, че HOA преминават от “детството” към “ранното юношество”.

Към края на 2013 г. Google пуснаха няколко видими промени, включително и интеграцията на коментарите в YouTube с Google+. Вероятно сте чували за това, то беше трудно за пропускане, във всички блог публикации, вещаещи “Смъртта на YouTube.” Скоро след това, от страна на Google+ видяхме и пускането на нов тип събитие hangout, което може да се насрочи предварително и което направи планирането и промотирането на тези събития на живо много по-лесни.

Hangouts все още не провокират онова “завършено” усещане, което бизнес потребителите искат. И неизгладените участъци в редица продукти на Google са често в основата на критиките, които твърдят, че Google+ продуктите не са готови за широка бизнес употреба. Разбирам това, но нека да погледнем отблизо как Google развива тези продукти, както и да имаме предвид, че те са безплатни за ползване.

При разработката на продукти Google изглежда първо се съсредоточава върху инженернатачаст, а след това усъвършенства и опита, който клиентите имат с продукта. Представителите на Google са активни както в  официални, така и в неофициални G+ общности и са известни с това, че предлагат бързи отговори на оплаквания или предложения за подобрения.

Хората от Google ни дават продукти, които можем да обединим по какъвто начин изберем за собствените си бизнес решения. След това същите тези хора се отдръпват и наблюдават какво правим с продуктите.

И понеже говорим за Hangouts, нека видим отблизо как различните продукти могат да бъдат съчетани по различни начини въз основа на желания изход или цел.

Това е основният hangout  продукт. Първия път, когато се опитате да стартирате или се присъедините към видео обаждане, ще бъдете поканени да инсталирате плъгина Google Talk. За да планирате видео повикване, може да го създаде в Google Calendar или дори като  Google Event. Също можете да започнете видео разговор и да поканите хора да се присъединят, без да е необходимо да насрочвате нищо.

  • Hangout PartyТова е отново видео обаждане, но поканата за присъединяване се получава по различен начин. Този тип hangout ви позволява да създадете съобщение, което се показва с бутона “Join Hangout”. Това би могло да се използва за неформални събирания или ако искате хората да могат да се присъединяват, без да получават лична покана. Можете да споделите покана и с Google Community.
  • Hangouts On Air

Hangouts On Air интегрират YouTube и видео разговори. Човекът, който започва на HOA, трябва да има потвърден канал в YouTube. Можете също така да започнете HOA и през Google Business страница, като съдържанието ще отиде в  YouTube канала  на страницата, а не на домакина. Можете да планирате и промотирате вашето HOA събитие като Google събитие или с помощта на нова форма на тези събития: hangout event, която премахва доста от суетенето около различните параметри.

Когато правите Hangout On Air, можете да използвате три отделни продукта на Google, в зависимост от това как искате да промотирате и да стартирате

HOA
[…]

Google изграждат взаимоотношения с големите търговски марки отдавна и вече въведоха нов вид hangout, наречeн Shoppable Hangout On Air.

1 DVF-Shop-The-Hangout-650x329

Shop the Hangout with Diane von Furstenberg бе първият shoppable* hangout [*такъв, в който лесно се пазарува; този тип хенгаути позволяват покупка на представяните продукти директно от страницата, където тече събитието]. В последните дни преди Коледа, Best Buy предложиха на пазаруващите в последния момент  Last Minute Deals: Best Buy Shoppable Hangout.

През януари модата застана в центъра на събитията с Topman Shoppbale Hangout: Follow the Front Row  и не мислете, че Google ограничава нещата само до Съединените щати.

#ShopTheHangout with Hrithik Roshan е първият shoppable hangout в Азия.

Модата и продажбите не са единствените, които се потапят в света на този тип събития. Белият дом е домакин на разнообразие от hangouts, например:  A Virtual Road Trip with President Obama

[…]

Президентската кампания на Обама е известна с използването на социалните медии, за спечелване на изборите и това не е останало незабелязано от други политически кандидати и участници.

Подобни примери:
Online Dialogue with European bloggers and VP Viviane Reding

Google+ Hangout with Dolvett Quince

Развлекателната и спортната индустрии също започнаха да използват HOA, за да генерират шум около новите си предавания, както и да ангажират феновете си чрез създаване на състезания, които гарантират място в следващ hangout, заедно с някоя знаменитост.

Все още ли се тревожите, че Hangouts могат да изчезнат? Помислете за внушителните инвестиции на Google в тях, включително и за изграждането на партньорства с основни брандове, а дори и с Белия дом.

Виждам актуализациите в YouTube и Google+ като подкрепящи hangout събитията и като знак, че те са част от дългосрочното продуктово планиране на Google.
[…]

Сега, когато имате по-голямата картина, можете да видите, че Hangouts и Hangouts On Air се радват на значителна подкрепа за продължаване на развитието им от Google. Как работи за вашия бизнес в маркетинг стратегията за социални мрежи.

Знаете ли, че YouTube е втората по големина търсачка в света?

Видео маркетингът може да ви свърже с нови клиенти като подобри класиранията ви при търсене на ландинг страниците ви, както и като увеличи присъствието на бизнеса ви чрез YouTube Search.

Hangouts On Air създават видео в YouTube и се радват на ползите на показването както в YouTube, така и в Google Search. HOA събитията на живо създават “шум”, включително споделяния и +1 за Google+, така че е възможно за едно предстоящо събитие да се появи в търсенето, дори преди видеото да бъде качено в YouTube.

Инструмент ли са Hangouts за социален CRM (Управление на взаимоотношенията с клиенти)?

Не чувам много хора да говорят за използване на Hangouts по такъв начин, но ползите за мен са очевидни. Помислете за един типичен сценарий, когато клиент е разочарован от даден продукт. Може би част А не пасва на част B както трябва.

Дългият, разочароващ диалог чрез коментари или по имейл изглежда неизбежен, но какво би станало, ако вместо тях можете да използвате Hangout?

Така клиентите могат да ви покажат какво не работи и вие да успеете да се справите с проблема, преди нещата да ескалират, като същевременно предоставите обслужване, което клиентите ви никога няма да забравят.
Разбира се, не можете да правите това с всеки клиент и екипът ви, който отговаря за социалните  мрежи, ще трябва да има  ясни инструкции, които да описват такива случаи.

Има обаче възможности за маркетинг и обслужване на клиенти, които все още не са проучени достатъчно. Онези, които усвоят тази технология, докато тя е все още в процес на разработка, ще имат предимство пред конкурентите си.

Ще приключа, като посоча, че не всичко в живота е съвършено и това важи двойно повече за Hangouts. Hangouts в ефир и HOA пораждат същото вълнение, както телевизия през 50-те години.

Разбира се, че може и да сгрешите, но клиентите ви искат да се запознаят с „истинското ви „аз“. Откриването на човешката страна на бизнеса ще изгради лоялност към марката.

И какво като сте оплескали нещата. Хората са се посмели, всичко е наред.

 

 

 

 

 

Google+ коментари

Коментари