Фактори за позициониране в Гугъл

Фактори за позициониране в Гугъл

Google използва над 200 фактора, когато определя къде да позиционира дадена уеб страница в резултатите от търсенето на определена ключова дума. SEO специалистите познават добре тези фактори (вижте повече за изследването на Moz, което се провежда на всеки две години тук или преведени на български)

В резултат на години опити, тестове и откъслечна информация, получавана от служителите в Гугъл. Тези основни сигнали се обсъждат доста често и вероятно сте чували поне за един от изброените:

Брой връзки
Уникално съдържание
Заглавия на страниците
Използване на ключови думи

Можете да прочетете повече за различни фактори, които влияят на това как Google вижда сайта ви, в другите ни раздели за SEO уроци.

Настоящият раздел от поредицата уроци по интернет маркетинг и оптимизация за търсачки обхваща най-важните фактори за позициониране, които обаче не са толкова често обсъждани и популярни. И докато е важно да сте наясно с възможно най-голям брой такива фактори, е важно и да не се фокусирате прекалено много върху всеки един поотделно.

Вместо това е добре да се съсредоточите върху изграждането и поддържането на сайт, който е информативен, ценен и удобен за ползване от вашите потребители.

Също така ще забележите, че в този раздел е обърнато най-голямо внимание на Google. Това е така не само заради огромния пазарен дял на търсачката, но и заради сложността на алгоритмите, които тя ползва. Google е една от най-сложните търсачки по отношение на факторите, които могат да бъдат включени при представяне на резултатите от търсенето. Ако стане дума за фактор за класиране, който не се отнася за Google, това ще бъде изрично споменато в текста.

Всеки фактор за позициониране се класифицира спрямо едно от изброените:

On-site фактори за позициониране

Това са всички фактори, които обикновено могат да бъдат контролирани от собственика на сайта или издателя. По тази причина те могат активно да работят за подобряването им.

Off-site фактори за позициониране

Off-site факторите за позициониране се основават на места извън сайта ви, от които класирането на самия сайт може да бъде повлияно. Тези места в Мрежата могат бъдат в известна степен контролирани от вас, но в повечето случаи този тип фактори са извън обхвата на влиянието ви. Например, някой може да сложи връзка към вашия сайт, но тъй като не можете да контролирате неговия сайт, не сте в състояние и да контролирате тази връзка директно.

Фактори, основани на потребителското поведение

Тези фактори отново са извън обхвата на прекия ви контрол. Те се получават чрез събиране на данни директно от потребителите. Както ще видите в следващите няколко урока, има няколко техники, които можете да използвате, за да накарате потребителите да предприемат желаните от вас действия.

И така, от SEO уроците в този раздел предстои да научите:


Повече важни подробности за широк кръг от фактори за позициониране
Кои са точно определените фактори, които важат с по-голяма сила за различните видове сайтове
Какви са разликите между на on-site и off-site факторите
.

Следва:

On-site фактори: изходящи връзки към нискокачествени сайтове

Google+ коментари

Коментари