SearchLove 2014: Как да преуспеем в дигиталния бизнес?
Съвети за дигитални герои
В рамките на два дни, от 27 до 28 октомври 2014 г., в Лондон се проведе ежегодната конференция SearchLove.
Организатор на събитието е агенцията Distilled. Традиционно SearchLove London е посветена на оптимизацията за търсачки, вътрешните анализи на сайтовете и оптимизацията им, както и на разработката на стратегии за изграждане на връзки и маркетингови кампании.
През първия конферентен ден голямо внимание получи лекцията на Ade Lewis – SEO консултант и ръководител на агенцията Teapot Creative. Лекцията бе посветена на темата “Станете дигитален супергерой («Become a digital superhero»).
В своето изложение, Люис разказа за това как трябва да се изграждат дългосрочни отношения с клиентите, как да се използва успеха на кампанията и как трябва да се справяме с неуспехите.
Лекторът е прекарал дълго време като фрилансър, в резултат на което е изградил собствена визия по въпроса. Постоянно следи тенденциите в бранша и активно присъства на професионални конференции. В момента той е собственик на агенция.
Какъв е “дигиталният супергерой”?
Според Еди Люис това е човек, който обича работата си и клиентите си, и харесва ситуацията, в която и двете страни се опитват да направят отсрещната страна щастлива.
“Щастлива жена = щастлив живот” – тази известна поговорка е вярна и по отношение на клиентите. Не бива да се работи със съдържание, без познаване на аудиторията, към която е насочено то.
Но как да разберем клиентите си и да определим техните нужди?
Ако клиентите са доволни, те имат доверие на компанията и споделят положителни отзиви за работата й. Изследването на спецификата на бизнеса на клиентите и техните потребности е един доста продължителен процес, който понякога може да отнеме до шест месеца.
Еднакво важно е да се разбере и на какви клиенти и в какви случаи трябва да се отказва – това ще помогне на компанията да запази своя облик. В правото си сте да кажете: “Не се занимавам с това.” Така значително ще улесните живота си, споделя лекторът.
И все пак, случва се да се налага да продължавате да работите с проблемни клиенти. В този случай можете да разучите и да последвате приема на другите в бранша – да се учите от тях, да следите как те се справят с подобни въпроси.
Съдържанието е важно
Лекторът обърна внимание и на важността на съдържанието, препоръчвайки няколко неща. Според него е необходимо постоянно да се търсят идеи и намереното да се събира на едно място и да се разделя по категории. В последствие това ще направи откриването на желаната информация по-лесно.
В това отношение, според Люис, много полезна роля играят обществата в Google+. Ако ги комбинирате и с възможностите на Evernote, имате възможност да създадете един много полезен инструмент.
Съвет за фрилансърите
На фрилансърите лекторът препоръча да се събират със съмишленици, да обменят мнения и информация с тях, да споделят съдържание един на друг в социалните мрежи и да участват във сформирането на екипи.
Технически въпроси
Лекторът представи следните препоръки по отношение на техническата страна на това да бъдеш дигитален герой:
- да се обърне внимание на XML Sitemap. Да се изтегли URL prоfiler, картите на сайта и информацията да се анализира
- Да се проверяват сайтовете за дубликати, да се прави анализ на сайтовете на конкуренцията
- Да се добавят социални метрики към сайта
- Всички данни да се обединят на едно място, да се разбият на колонки, като електронните таблици се редактират, а данните се копират и комбинират
- Да се анализират текстовете за заглавия.
Как да получите връзки?
Според Люис няма смисъл да се купува голямо количество връзки. Важно е да се анализира авторитета на домейна.
По отношение на социалните сигнали, то за работата със съдържание в Twitter може да се използва услугата Topsy. Тя ви позволява да се идентифицират най-влиятелните идейни лидери и най-четените акаунти.
Същественият недостатък на този инструмент обаче е това, че чрез използването му е трудно да се получат данни, защото те трябва да бъдат филтрирани. Добро решение е URLprofiler. Той ви позволява да сканирате Topsy и да изберете само желаните профили.
Разпространение на съдържание
Лекторът препоръча на аудиторията да не мисли за това как да напълни сайтовете си със съдържание. При супергероите то вече е налично, по дефиниция. В условията на ограничено време е необходимо да се съсредоточите на основното и да се се разпилявате в излишни комуникации.
Днес има специални рамки за управление на проекти и тяхното използване улеснява задачата:
Важно е също така, възможно най-бързо, да достигате до своята аудитория.
Полезни инструменти
Serp Scraper – позволява ви да проучвате резултатите на Google за заявки по интересуващата ви тема
Twitter list Scraper – дава възможност за се проучва в Twitter за тематични профили.
Слайдът на лектора, наречен Slide Reality, показва как разпространението на съдържание осигурява транзакция и спомага за печеленето на пари:
Фокусиране върху крайната цел
Като цяло, според лектора, е важно да се съсредоточите върху крайната цел и на тази основа да изберете стратегия и конкретни тактики. При фокусиране се върху самия процес най-важното е да не губите от поглед своята главна цел.
Защо да комбинираме Evеrnote и общностите в Google+?
Вместо със заключение, това изложение може да завърши и с един кратък, но съдържателен отговор. На въпрос от публиката, свързан с обединяването на Evernote и Гугъл плюс общностите, Люис отговори ясно:
В Evernote събирате всичките си идеи, а от Google+ заимствате съдържание.
Източник: searchengines.ru