• Home
  • /webmarketing
  • /SearchLove 2014: Как да преуспеем в дигиталния бизнес?
SearchLove 2014: Как да преуспеем в дигиталния бизнес?

SearchLove 2014: Как да преуспеем в дигиталния бизнес?

Съвети за дигитални герои

В рамките на два дни, от 27 до 28 октомври 2014 г., в Лондон се проведе ежегодната конференция SearchLove.

Организатор на събитието е агенцията Distilled. Традиционно SearchLove London е посветена на оптимизацията за търсачки, вътрешните анализи на сайтовете и оптимизацията им, както и на разработката на стратегии за изграждане на връзки и маркетингови кампании.

През първия конферентен ден голямо внимание получи лекцията на Ade Lewis – SEO консултант и ръководител на агенцията Teapot Creative. Лекцията бе посветена на темата “Станете дигитален супергерой («Become a digital superhero»).

В своето изложение, Люис разказа за това как трябва да се изграждат дългосрочни отношения с клиентите, как да се използва успеха на кампанията и как трябва да се справяме с неуспехите.

Лекторът е прекарал дълго време като фрилансър, в резултат на което е изградил собствена визия по въпроса. Постоянно следи тенденциите в бранша и активно присъства на професионални конференции. В момента той е собственик на агенция.

Какъв е “дигиталният супергерой”?

Според Еди Люис това е човек,  който обича работата си и клиентите си, и харесва ситуацията, в която и двете страни се опитват да направят отсрещната страна щастлива.

“Щастлива жена = щастлив живот” – тази известна поговорка е вярна и по отношение на клиентите. Не бива да се работи със съдържание, без познаване на аудиторията, към която е насочено то.

Но как да разберем клиентите си и да определим техните нужди?

Ако клиентите са доволни, те имат доверие на компанията и споделят положителни отзиви за работата й. Изследването на спецификата на бизнеса на клиентите и техните потребности е един доста продължителен процес, който понякога може да отнеме до шест месеца.

Еднакво важно е да се разбере и на какви клиенти и в какви случаи трябва да се отказва – това ще помогне на компанията да запази своя облик. В правото си сте да кажете: “Не се занимавам с това.” Така значително ще улесните живота си, споделя лекторът.

И все пак, случва се да се налага да продължавате да работите с проблемни клиенти. В този случай можете да разучите и да последвате приема на другите в бранша – да се учите от тях, да следите как те се справят с подобни въпроси.

Съдържанието е важно

Лекторът обърна внимание и на важността на съдържанието, препоръчвайки няколко неща. Според него е необходимо постоянно да се търсят идеи и намереното да се събира на едно място и да се разделя по категории. В последствие това ще направи откриването на желаната информация по-лесно.

В това отношение, според Люис, много полезна роля играят обществата в Google+. Ако ги комбинирате и с възможностите на Evernote, имате възможност да създадете един много полезен инструмент.

Съвет за фрилансърите

На фрилансърите лекторът препоръча да се събират със съмишленици, да обменят мнения и информация с тях, да споделят съдържание един на друг в социалните мрежи и да участват във сформирането на екипи.

Технически въпроси

Лекторът представи следните препоръки по отношение на техническата страна на това да бъдеш дигитален герой:

  • да се обърне внимание на XML Sitemap. Да се изтегли  URL prоfiler, картите на сайта и информацията да се анализира
  • Да се проверяват сайтовете за дубликати, да се прави анализ на сайтовете на конкуренцията
  • Да се добавят социални метрики към сайта
  • Всички данни да се обединят на едно място, да се разбият на колонки, като електронните таблици се редактират, а данните се копират и комбинират
  • Да се анализират текстовете за заглавия.

Как да получите връзки?

Според Люис няма смисъл да се купува голямо количество връзки. Важно е да се анализира авторитета на домейна.

По отношение на социалните сигнали, то за работата със съдържание в Twitter може да се използва услугата Topsy. Тя ви позволява да се идентифицират най-влиятелните идейни лидери и най-четените акаунти.

Същественият недостатък на този инструмент обаче е това, че чрез използването му е трудно да се получат данни, защото те трябва да бъдат филтрирани. Добро решение е URLprofiler. Той ви позволява да сканирате Topsy и да изберете само желаните профили.

Разпространение на съдържание

Лекторът препоръча на аудиторията да не мисли за това как да напълни сайтовете си със съдържание. При супергероите то вече е налично, по дефиниция. В условията на ограничено време е необходимо да се съсредоточите на основното и да се се разпилявате в излишни комуникации.

Днес има специални рамки за управление на проекти и тяхното използване улеснява задачата:

Важно е също така, възможно най-бързо, да достигате до своята аудитория.

Полезни инструменти

Serp Scraper – позволява ви да проучвате резултатите на Google за заявки по интересуващата ви тема

Twitter list Scraper  –  дава възможност за се проучва в Twitter за тематични профили.

Слайдът на лектора, наречен Slide Reality, показва как разпространението на съдържание осигурява транзакция и спомага за печеленето на пари:

Фокусиране върху крайната цел

Като цяло, според лектора, е важно да се съсредоточите върху крайната цел и на тази основа да изберете стратегия и конкретни тактики. При фокусиране се върху самия процес най-важното е да не губите от поглед своята главна цел.

Защо да комбинираме Evеrnote и общностите в Google+?

Вместо със заключение, това изложение може да завърши и с един кратък, но съдържателен отговор. На въпрос от публиката, свързан с обединяването на Evernote и  Гугъл плюс общностите, Люис отговори ясно:

В Evernote събирате всичките си идеи, а от Google+ заимствате съдържание.

 

Източник: searchengines.ru

Google+ коментари

Коментари