Теодор Захариев

Теодор Захариев

Теодор Захариев ръководи SEO проектите в екипа на агенцията Уеб Дизайн Студио Кипо. Занимава се с оптимизация на сайтове от 2010 година като едновременно с това следва Информатика в Нов Български университет.

Тео има специализиран блог за SEO – SEOTEO.info, в който пише на различни теми и споделя опита си, свързан с промените в алгоритъма на Google.bg.

За какво ще говориш на SEO конференция 2014?

Първо бих искал да поздравя читателите и екипа на SEOM.bg за организацията на това страхотно събитие и да благодаря за поканата за интервю.

Моята тема на SEO Конференция 2014 ще е насочена изцяло към креативните линк билдинг методи съобразени напълно с правилата за уебмастъри на Google. Много често започнах да чувам слухове, че линковете изчезвали все повече от алгоритъма за позициониране на резултатите в Google. Поне за Google.bg мога да ви уверя, че това съвсем не е така. Линковете винаги ще имат своето значение, и това, че се появяват нови фактори за класиране в SERP не означава, че трябва да се пренебрегват старите.

Основната ми идея е да представя линк билдинг методи само и единствено за България защото много от полезните ресурси и идеи, споделяни от всеизвестните световни експерти, рядко намират приложение в нашата страна. Ще се опитам максимално да избегна, добре познатата тема за оптимизация със спам в социални мрежи, обяви, директории, статии и тем подобни напълно остарели и неефективни техники.

Тази година ще бъдеш за пръв път лектор на SEO конференцията, как е от другата страна на катедрата? :)

Бях наистина поласкан и щастлив, когато Огнян Младенов се свърза с мен и ме покани за лектор. Самия факт, че човекът от когото съм се учил ми дава шанс да се изявя на събитие от този ранг е наистина един вид признание за мен.
В момента съм се съсредоточил изцяло върху лекцията и представянето си и се надявам да разчупя представите на повечето хора за линк билдинга :)

Имаш ли тайна рецепта за създаване на сайтове, които работят безотказно, ползват се удобно и се намират лесно от всеки?

Тази рецепта за съжаление не съществува. Всеки ден се сблъсквам с различни сайтове със всевъзможни проблеми и „недъзи“. Няма най-перфектна CMS система, сайт или идентичен уникален начин за класиране на сайтовете в Google. Хубаво е все пак да експериментираш със свои сайтове и проекти и да намериш някои от методите за оптимизация, които биха били ефективни при по-голяма част от сайтовете. Тук ще си позволя да подчертая, че собствениците на фирми или служителите в тях много често правят огромни щети на уеб сайта си с цел да изпробват някоя SEO хитринка. Това освен че затруднява „излекуването“ на сайта от наказание, оскъпява и работата на SEO оптимизатора.

Какво може един SEO, което другите не могат?

Това, което се сещам в момента, като предимство е, че само SEO може ефективно да намери всяка една информация индексирана от търсачките, знаейки операторите за търсене в Google.bg и как да използва кеша на търсачката.

SEO, и само SEO специалист може наистина да оптимизира правилно даден сайт за търсачки. Това не е работа на секретарката, програмиста или медиа байъра. В една добре функционираща фирма всеки върши точно тази работа за която е назначен и от която разбира.

Общо взето ако си специалист по всичко, то определено не разбираш от нищо :). Всеки един от утвърдените SEO експерти в бранша е учил, тествал и правил експерименти със сайтове за да получи знанията, необходими за да изкарва хляба си.

Вярваш ли в семантичното търсене?

Разбира се, че вярвам! Та нали целта на търсачките е да се доближават максимално до човешкото мислене и интелект. В този така ранен момент има някакви наченки на семантика в Google.bg но не мога да кажа, че се забелязва често. По скоро според мен, все още се обръща внимание на някакъв конкретен низ от ключови фрази, които търсещата машина връща при търсене. Най-осезаемо се забелязва семантиката при използването на синоними и близки по значение фрази. Историята показва, че тенденциите в търсачките, рано или късно застигат и нашата страна, за това се надявам искрено семантичното търсене да навлезе по-дълбоко в алгоритъма.

Сподели някое професионално изкривяване

В каквато и обстановка да се намирам, независимо с приятели, познати или колеги винаги изкривявам нещата по такъв начин, че темата на разговора да обхване SEO. :D Друг навик, който дразни хората около мен е следния: За която и фирма или бранд да ми заговорят, игнорирам всичко останало казано и си мисля единствено, колко зле е сайта им откъм SEO, или ако е добре, кой го е оптимизирал.

Теодор Захариев в Google+FacebookTwitterLinkedIn

Ако искате да чуете Теодор Захариев от Студио Кипо на живо, можете да го направите на SEO Конференция 2014, която тази година ще се проведе на 4 април в Интер Експо Център.

Google+ коментари

Коментари