Димитър Димитров

Димитър Димитров

Димитър Димитров е собственик и управител на българското студио за онлайн маркетинг и интернет реклама Inbound.bg. Занимава се с оптимизация за търсачки и в частност за Google от 2008 г. насам.

Димитър е от онези хора, които държат на работата си и гледат на нея като на своята визитка. Казва, че “знае как да бъде много добра черна нинджа”, но е избрал по-трудния път – този на полагането на усилия в дългосрочен план.

Dimitar Dimitrov SEO Conf 2013Освен добър SEO и SEM специалист, Митко е и сред запалените привърженици на маркетинга чрез съдържание и качествено изградените стратегии за привличане на клиенти. С други думи, Димитър Димитров е професионален укротител на маркетинговото животно, наречено „Inbound Marketing”.

За какво ще говориш на SEO конференция 2014?

Честно, мислех този път да избягам от темата за Оптимизацията за локални търсения… Дори изчаках тактично до последния момент, обаче никой друг не пожела. Затова реших малко да разчупя темата и да представя нещата в Локалното от малко по-различна перспектива. Ще се опитам да представя Local SEO-то от социалната му страна – как всичко в G+ Local стана от пасивно към активно по отношение на присъствието на бизнесите в социалните мрежи; как един малък до среден бизнес може да извлече максимална полза от това; какви са най-често срещаните проблеми в G+ Local след въвеждането на социалните елементи в листингите от Google Places, съответно и кои са добрите решения за някои конкретни казуси.

Надявам се да ми остане време да покажа и няколко от най-добрите инстрменти за Local SEO, както и няколко изненади за публиката (да, пак планирам да има безплатни нещица за всички).

Ръководиш много проекти и стратегии, къде най-често бъркат компаниите у нас по отношение на онлайн присъствието си?

 

Най-честите грешки при почти всички клиенти и проекти са в основните елементи. Теорията ми за тази тенденцията е, че обикновено хората обръщат внимание на по-сложните и по-дребни неща, като оставят или забравят за основите.

Конкретно за SEO в общия случай – нелогични или празни Title тагове, тежки скриптове и Flash, дублирани страници/съдържание, некачествено и нерелевантно съдържание, липсата на ясна стратегия за създаването на съдържане И неготово промотиране/разпространение; при електронните магазини – празни описания на продуктите, дублирано съдържание, бавна скорост на зареждане, често се мисли повече за ботовете, отколкото за хората и конвертирането им в клиенти.

А при Local SEO – името на бизнеса в листинга не е реалното, а са сложени само ключови думи, категориите са неправилни, не се отговаря на отзивите на хората, не се поддържа социалната активност на листинга – нови снимки, нови постове и т.н.; в сайтовете пък често липсват точните данни за контакт (по принцип трябва са 1:1 с тези в листинга), съдържание за местоположението или липсва, или е общи приказки (взети 1:1 от страницата „За Нас“), няма маркиране с микродата, липсва призив към потребителите да отидат и да оставят своя отзив в листинга…

Но най-голямата грешка е в незнанието и непознаването на SEO като услуга – много хора или са чули от някъде, или просто някои шеф им е казал, че „трябва да правим SEO“.

Какво не знаят бизнесите в България за локалното SEO?

 

Забелязвам, че като цяло малкият бизнес все още не иска да бъде част от дигиталния свят и се възползва от неговите плюсове. А останалата част избира уж лесния път да се налага на пазара и да се опитва да се бори с големите брандове – нарушават се основни правила, започва спам… Това води до краткотрайни положителни резултати, след което идва погром. Доста често отговарям на запитвания, че е по-добре (ресурсно) хората да си направят нов сайт, с нов бранд и да започнат от нулата, вместо да се опитваме да оправим нещата.

При големия бизнес нещата са още по-зле. Тепърва предстои все повече ниши в Google да започнат да показват локални резултати… А и вече повечето чисто органични търсения вадят локални органични резултати, спрямо местоположението на търсещия… Просто е въпрос на време всички да усетим пълната сила на семантичното персонализирано търсене на Google и в България.

Какво може един SEO, което другите не могат?

Хах :) От няколко години думичката „SEO” покрива сигурно 10-ина различни умения. Ще ви насоча към ето тази красива картинка от блога на MOZ, като към нея ще добавя – Анализаторски умения (работа със софтуер за анализ на трафика към един сайт) и умение за работа с големи количества данни, плюс силата да казва „НЕ“, когато трябва.

Source: Moz източник - http://moz.com/blog/the-responsibilities-of-seo-have-been-upgraded

Source: Moz 

Вярваш ли в семантичното търсене? (i.e. как ти се струват изгледите за такова в България)

 

Дали вярвам? Та, аз го използвам всеки ден, по над 12 часа. Конкретно за България, нещата все още са доста по-назад от тези в САЩ. Но съм позитивен, че ще ги настинем американците скоро. Преди 6 години новостите ни застигаха след година (в по-добрия случай), а сега този период от 2-3 месеца, понякога и по-малко.

п.с: Всеки потребител на Google използва семантичното търсене. Просто някои все още не го осъзнават, а други продължават да отказват да приемат истината :-)

Сподели някое професионално изкривяване

Най-бруталното ми изкривяване е, че когато  отворя уебсайт, който виждам за пръв път, веднага отивам да гледам source (изходния) код и социалните сигнали. Наскоро си взех таблет (там няма плъгини за браузърите и трудно се изкарва изходния код) и благодарение на него успявам да се преборя с това “профи” изкривяване… поне за момента :-)

Ако искате да чуете Димитър Димитров на живо, можете да го направитe на SEO Конференция 2014, която тази година ще се проведе на 4 април в Интер Експо Център.

Google+ коментари

Коментари