Доверието е най-ценната валута онлайн

Доверието е най-ценната валута онлайн

Доверието е най-ценната валута онлайн, направили ли сте го ваш приоритет?

Доверието винаги е било фактор в човешката икономика и днес нещата не стоят по-различно. Начинът, по който се оценява доверието, обаче, се е променил драстично през последните 100 и повече години. Мрежата е факторът, ускорил рязко тази промяна.

Интернет създаде свят, в който доверието има изключителна стойност и интелигентните бизнеси съсредоточават значителни усилия за създаването му за себе си.

Смесен магазин

Преди сто години или повече години не сте можели да избирате между кой знае колко места за пазаруване. Повече или по-малко е трябвало да отидете до магазина, в който се продава почти всичко. Този магазин вероятно е бил управляван от приветлив човек на име Сам, и той и съпругата вероятно веднъж в месеца са минавали през вас на вечеря.

1 corner-store-groceries-and-provisions

Познавали сте сe. Изграждането на доверие е било лесно.

Сам може да е бил по-суров бизнесмен от Джо в съседния град, но едва ли е можел да бъде твърде суров.

Доверието се гради в двете посоки и Сам знае това. Всеки се старае да се разбира със Сам (и обратното), отчасти защото общността просто не би могла да функционира иначе.

Бързо превъртане напред – Молът

С развиването на урбанизацията на разположение се появяват повече варианти за пазаруване. С течение на времето на сцената се появяват моловете.

Купувачите имат много възможности и хората, с които си взаимодействат в магазините, не са собствениците на тези магазини. Продавачите нямат толкова какво да изгубят, колкото Сам.

2 shopping-mall

Въпреки това, все още съществува фигурата на собственика на магазина. Собственикът все още прави всичко възможно, за да се увери, че клиентите биват обслужвани добре и опитът им от пазаруването ги удовлетворява. Защо? Защото има и конкурентни варианти. Нищо не кара никого да посещава магазина им, а ако започне да се носи мълва, че магазинът им не предоставя необходимата стойност, това наистина може да навреди на бизнеса им.

За да бъдат нещата още по-лоши, наемът, който трябва да се плаща за магазина, е наистина солен.

Загубата на няколко клиента може да означава повече от просто намаляване на печалбите, една такава загуба лесно може да постави в безизходица собственика на магазина. Собственикът зависи от репутацията си на пазара, за да остане на него и същевременно да прави пари.

Отново бързо превъртане напред – ранните дни на Мрежата

И тогава се появяват Интернет и Мрежата. Хората могат буквално да бълват уеб сайтове лесно и евтино. Ако са имали и добри познания по SEO, те биха могли и да класират уеб сайтовете си почти за всяка заявка за търсене, като продават на хората разни неща. Много от тези сайтове са създадени за бързи печалби и собствениците им могат веднага да ги заменят в случай на провал, без да има какво да губят.

В допълнение, тези сайтове са безлични и не разполагат с никаква идентичност, която може да бъде асоциирана с бизнеса. Хората, търсещи в Интернет, предполагали, че тези сайтове са добри, защото се класират високо в търсачките, но за жалост, доста често това не е било така. Много хора изгорели жестоко по този случай.

Вероятно върхът на всичко това са измамните имейли, чрез които се иска помощ за милиони долари:

4 nigerian-scam

И още веднъж бързо превъртане напред – Кръгът се затваря

Разпадането на доверието бе аномалия и в момента доверието е в процес на възстановяване. Има много фактори, които работят в полза на тази корекция. Три от тях са:

1. Подобрения в алгоритмите на търсачките

Търсачките вече вършат по-добра работа да отсяват лошите сайтове. Все още работата не е перфектна, но има напредък.

2. Социалните мрежи

Все повече хора използват един или повече социални уеб сайтове. Лошите новини се разпространяват бързо из социалните медии и всеки, който иска да се оплаче, получава своята аудитория. Изграждането на репутация в социалните мрежи отнема време и много работа, но е един от най-добрите начини да изградите аура на “довереност” около себе си и около своя бизнес.

3. Онлайн ревюта

Има все повече начини да се направи ревю на един бизнес онлайн. Можете да използвате сайтове като TripAdvisor и Yelp или можете да намерите ревюта за бизнеси в Google Places. Много потребители се възползват от механизмите за оценяване на даден бизнес преди да купят от него.

3 customer-reviews-46

Създаване на доверие

Един от най-добрите начини да направите това е да бъдете откриваем. Подобно на Сам и неговия магазин, направете така, че да сте достъпни за другите. Можете да направите това като споделяте полезно и интересно съдържание на сайта си, като бъдете активни и ангажиращи в социалните мрежи, като отговаряте на оплаквания онлайн, като активно помагате на други хора онлайн.

Тук няма да навлизаме в темата какви сигнали измерват търсачките в социалните мрежи, но мога да ви кажа, че ако много хора из Мрежата ви вярват, някъде по трасето ще се появят сигнали, каквито търсачките търсят, било то връзки или нещо друго.

Изграждането на доверие онлайн трябва да бъде основният ви приоритет. Помнете, бъдете като Сам.

Превод на статията Trust is the Most Valuable Currency Online, Is It Your Top Priority? публикувана от Eric Enge на 23 март, 2014 г. в searchenginewatch.com

Google+ коментари

Коментари