• Home
  • /presentations
  • /Ръчни и алгоритмични наказания от Google

Ръчни и алгоритмични наказания от Google

Наказания от Google. Ръчни и алгоритмични наказания. Премахване на наказание от Google. Disavow Tool и Reconsideration request. Презентация на Огнян Младенов (SEOM.bg) за семинара НОВИТЕ SEO ПРАВИЛА: ЪПДЕЙТ КОЛИБРИ. 30.10.2013г. Интерпред СТЦ, София, България

3. Алгоритмични наказания Panda Update (int) Penguin Update (5) EMD Update 32 ъпдейта до днес – https://seom.bg/optimization/panda-penguinupdate.html
4. Внимание Скорост на сайта Версия за мобилни устройства (responsive design)
5. Мобилна версия 40% youtube В някои страни мобилния трафик, вече превишава трафика от декстоп устройства и тази тенденция ще се разпространява по целия свят. Постоянно мислете за това ще се зарежда ли вашата страница по-бавно на смартфон, отколкото на PC. Ако това е така, то ние, по-скоро ще я понижим в резултатите. Matt Cutts, Pubcon LV
6. Специфични проблеми Прес релийзи Guest Post (интервюта) anchor text Уиджети Инфографики Nofollow / бранд ? Google+ страници !!!
7. Мерки, предприети ръчно 1. Съвпадения на целия сайт 2. Частични съвпадения (отделни страници и категории) Причина / влияние
8. Причини за ръчно наказание 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Неестествени връзки към сайта Неестествени връзки на сайта Хакнат сайт Неинформативно, недостатъчно или безполезно съдържание Агресивен спам Спам генериран от потребителите Маскировка (Cloaking) или скрити пренасочвания Скрит текст или претъпкване с ключови думи Безплатен хостинг разпространяващ СПАМ
9. Disavow Tool
10. Disavow Tool 16.10.2012 https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main unnatural links (неестествени връзки) Ръчни наказания GWMT (+ reconsideration request) Алгоритмични наказания (Penguin) Analytics
11. Стъпки за премахване на наказание 1. Събиране на данни за връзките 2. Водене на документация 3. Набелязване на лоши връзки 4. Инструменти 5. Контакт с уебмастърите 6. Използване на disavow tool 7. Изпращане на reconsideration request
12. Disavow Tool Събиране на данни за връзките Google Webmaster Tool Links (!!!) LinkResearchTools MajesticSEO Ahrefs Yazzle Open Site Explorer
13. Disavow Tool Проверяваме Anchor text link target link source
14. Disavow Tool Работят ли връзките ? Follow/nofollow Брой изходящи връзки IP на linking domain
15. Disavow Tool Инструменти Xenu Link Sleuth Screaming Frog
16. Disavow Tool Отровни връзки : Домейна не е индексиран от Google Домейна е маркиран като опасен (Malware, Malicious, Virus)
17. Disavow Tool Подозрителни връзки : 1. Страници без външни връзки на слаб домейн 2. Страницата не се позиционира по Title tag 3. Подозрителна тема на домейна (хакинг, порно, виагра) 4. Домейни на един и същ регистрант (Link Network) 5. Домейни с едно и също IP (Link Network) 6. Домейни от един и същ Class-C мрежа (Link Network) 7. Домейни от едни и същи DNS (Link Network) 8. Изоставени домейни без актуализация 9. Домейни със същия Google Analytics ID (Link Network) 10. Домейни със същия Google Adsense Publisher ID 11. Домейни / страници без PageRank 12. Сайтове с еднакъв дизайн 13. Sitewide или Footer Link
18. Disavow Tool Подозрителни връзки : 1. Връзки от директории (‘backlinks’, ‘links’, ‘seo’) 2. Връзки от директории за статии (???) 3. Масивен брой изходящи връзки на страницата 4. Страницата не е кеширана в Google ! 5. Профили във форуми 6. Блог коментари (с anchor text) 7. Social bookmarks 8. Платени връзки (nofollow) 9. Свръхоптимизиран anchor text 10. Link Exchanges 11. Press releases (nofollow, anchor)
19. Tools http://www.linkdetox.com http://linkrisk.com/ http://linkquidator.com/ http://www.removeem.com/ (Matt Cutts)
20. Link Detox http://www.linkdetox.com
21. Disavow Tool
22. Документация (Google Docs) Контакт с уебмастъри? http://tools.seogadget.co.uk/ Бъдете мили  Изпратете всички връзки наведнъж Без СПАМ, с обръщение по име Бъдете кратки, учтиви Изпратете от мейл на домейна
23. https://www.rmoov.com/ Намира контактни данни Изпраща мейли Проверява връзки Contact Finder http://www.linkresearchtools.com/tool s/cf/
24. Disavow Tool Изпращане на файла чрез Disavow Tool Само от собственика на акаунта .txt UTF-8 / 7-bit ASCII
25. Disavow Tool # example.com removed most links, but missed these http://spam.example.com/stuff/comments.html http://spam.example.com/stuff/paid-links.html # Contacted owner of shadyseo.com on 7/1/2012 to # ask for link removal but got no response domain:shadyseo.com
26. Disavow Tool На ниво домейн domain:site.com domain:www.site.com На ниво събдомейн domain:subdomain.site.com На ниво страница http://site.som/stranica.php http://www.site.som/stranica.php
27. Disavow Tool Reconsideration request (5000 на седмица) 1. Бъдете конкретни – признайте си всичко (натопете SEO) 2. Не скривайте – НИЩО 3. Поемете отговорност – обяснете защо няма да се повтори
28. Disavow Tool Молба за преразглеждане за http://site.com/: Мярката срещу спам, предприета ръчно спрямо сайта, е отменена 
29. SEO конференция 2014 http://seoconference.net/ Код : SEO2014 Само за 50 лева без ДДС Първите 100 човека !
30. ПИТАНКИ ???
31. Ръчни наказания
32. Rich snippets невидими за потребителите не съответстват на съдържанието въвеждат в заблуждение https://support.google.com/webmasters/contact/rich_snipp ets_spam Ще са достъпни само за най-авторитетните сайтове !!!
33. Пиратско съдържание Пиратски сайтове Digital Millennium Copyright Act (DMCA) https://support.google.com/legal/troubleshooter/1114905?rd=2
34. Участие в схеми за обмен на връзки Връзките предназначени за въздействие върху PageRank или позицията на сайта в резултатите от търсене могат да се считат за част от схема за обмен на връзки и нарушават Препоръките на Google за уебмастъри. https://support.google.com/webmasters/answer/66356 Към тях могат да се отнасят както входящите, така и изходящите връзки ! nofollow, redirect към вътрешна страница затворена с robots.txt https://www.google.com/webmasters/tools/paidlinks
35. Участие в схеми за обмен на връзки 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Покупка и продажба на връзки предаващи Pagerank (dofollow) Прекален обмен на връзки (link exchange, реципрочни връзки) Мащабна реклама с помощта на статии или коментари наситени с ключови думи Връзки с anchor text съдържащ ключови думи (guest bloging, Press Releases) Използване на програми или услуги за автоматизирано създаване на връзки към сайта Връзки от нискокачествени каталози, директории и social bookmarking сайтове. Връзки от уиджети Еднакви връзки от сайдбар и футър Коментари и подписи във форуми
36. Автоматично генерирано съдържание Текстове преведени с помощта на автоматичен инструмент и публикувани без редактиране Автоматично генерирани текстове въз основа на специални алгоритми (markov chain) Автоматично генерирани текстове с помощта на методи за подбор на синоними или объркване Текстове създадени чрез копиране на съдържание от Atom/RSS или резултати от търсенето Комбиниране на съдържание от различни страници без добавяне на допълнителна информация
37. Маскировка / Cloaking Потребителят и Google bot виждат нееднакво съдържание Скрити редиректи Използване на JavaScript, http-equiv=”refresh” или други методи за пренасочване на посетителя към друга страница със съдържание различно от това предоставено на Google bot Doorway Големи групи страници с нискокачество оптимизирани за определена ключова фраза. Използване на множество домейни с таргет върху отделни градове или райони за последващ редирект към една и съща страница Шаблонни страници създадени изключително за разполагане на връзки към affiliate програми
38. Скрит текст и връзки . Използване на текст с цвят еднакъв с цвета на фона Поместване на изображение върху текста Поместване на текст извън пределите на екрана с CSS Размер на шрифта 0 Скриване на връзки в незабележими символи
39. Копирано съдържание Сайтове публикуващи съдържание от други източници без допълнителна обработка Сайтове публикуващи съдържание от други източници с незначителни промени (синоними) Сайтове транслиращи Atom/RSS от други ресурси, без допълнителна обработка Сайтове съдържащи само вградено съдържание (видео, изображения, ppt) без допълнителна значима информация
40. Affiliate програми Сайтове без собствено уникално/качествено съдържание
41. Keyword stuffing Претъпкване с ключови думи Многократно повторение с ключови думи и фрази (неестествено) Текстови блокове с градове и квартали Списъци с телефонни номера без допълнителна информация
42. Malicious Инсталиране на вредоносен софтуер Троянски коне Шпионски софтуер Реклами Вируси Фишинг
43. Link Building Anchor text на входящите връзки – почти изцяло бранд или URL/домейн Връзки САМО от авторитетни източници (2-3 месеца) Масивно отразяване в медиите Press releases, платени публикации, (+ връзки към тях) Връзките от най-авторитетните страници са САМО име на бранд Блог с модерация на коментарите, предразполагащ към социално споделяне. Социални сигнали / авторитети в областта (авторство) 50/50

Google+ коментари

Коментари