Изграждане на личен бранд

Изграждане на личен бранд

12 от най-практичните начини да изградите силен личен бранд

Ние всички сме лични брандове. Програмите ни може и да се различават, но се стремим към едни и същи неща: признание, уважение, влияние и успех. Брандирането на личност не е тенденция.  То е социални мрежи, публикуване, маркетинг, продажби, работа, игра, страст – всички те увити събрани в едно.

Предвид това бих искал да ви посъветвам, че личният бранд е нещо, което трябва да разберете. То е нещо, което трябва умишлено да започнете да развивате – дори и това, което сте били правили или казвали до днес да е било  до голяма степен случайно.

personal branding pic

Чел съм и съм проучвал доста по темата и открих, че когато стане дума за лично брандиране, името на Michael Hyatt изскача доста често. Бивш изпълнителен директор в издателство, Майкъл споделя знанията си (http://michaelhyatt.com/) чрез блог, подкаст записи, клипове, книги, информационни продукти и лекции.

Събрал съм няколко страхотни съвета, които помагат при започване на работата по личностното брандиране. Първите пет от тях са взети от една прецентация на Майкъл, която слушах.

 

Определете аудиторията си

Фокусът на блога ви и въобще на цялото ви съдържание трябва да бъдат читателите ви. Какви са техните нужди? Какви са техните болки? Бихте могли да налучкате, но рискувате да сбъркате. Идеалният начин да се отървете от налучкванията е да направите проучване. Задайте няколко конкретни въпроса за да откриете повече демографска и психографска информация. Като резултат от това проучване ще сте в състояние да изградите профил на аудиторията си и да работите за създаването на по-фокусирано съдържание.

Създайте отчетливо предложение

Какво можете да ви предложите на вашата аудитория? Предлагате ли ресурси, за да помогне на хората да работят по-умно? Предлагате ли интересни хрумвания относно лидерството? Това са само няколко примера. Формулирайте сбит и прост отговор и сте готови с отчетливото си стойностно предложение, което можете да представите. Може би ще искате и да експериментирате с предложението си и от време на време да го преразглеждате. Но добрата му формулировка ще служи като рамка на всички ваши усилия.

Създайте привлекателен слоган за бранда си

Помислете си за нивото на шума в медиите днес и осъзнайте колко важно е да направите силно впечатление бързо. Чудесен начин да се справите с това предизвикателство е да дестилирате предложението си в един слоган. На моя сайт, пиша “Включете силата на онлайн маркетинга “. Как можете да обобщите вашата марка в кратък слоган?

Направете си отлична снимка

Представянето ви чрез хубава снимка ви помага да изградите доверие. Също така ви помага и да се свързвате с различни хора в социалните мрежи. Направете си хубава снимка, която улавя истинското ви, автентично аз. Инвестирайте в професионална фотосесия, а ако предпочитате да не се разделяте с толкова много пари, помолете някой приятел, който е добър в това, да ви направи портретна фотография. Когато се сдобиете със снимка използвайте я на сайта си и навсякъде из социалните мрежи, в които имате профил и участвате.

Изграждайте имидж

Всеки запомнящ се бранд, включително и вашата лична марка, трябва да изглежда последователен. Използването на различни лога, цветове и шрифтове ще обърка аудиторията ви. Изградете имидж за персоналния си бранд чрез професионално изработено лого, приятна цветова палитра и ограничено меню от шрифтове. Приложете стандарти към всичко, което създавате – сайта ви, визитките ви, рекламата ви и др.

Намерете своя глас

Цел в разработването на персоналния ви бранд трябва да бъда създаването на племе – това означава нарастващата общност от посветени фенове. Трябва да откриете как да изразявате себе си като уникалния индивид, който сте. Това не е просто еднократна задача като правенето на добра снимка. Това е процес. Не се опитвайте да станете писателската версия на себе си. Просто бъдете себе си. Пишете както говорите –  както говорите, когато говорите на ЕДИН човек. Нека този човек да бъде някой на когото говорите често и с когото се чувствате 100% убедени, че изразявате себе си.

Създайте списък с имейли

Личностното брандиране е до голяма степен онлайн маркетинг. Най-ценният актив, който можете да се надявате да имате е списък с имейли – хора, които са вдигнали ръцете си и са заявили: “продавай ми”, или може би “дръж ме в течение”. Създайте привлекателна оферта, като например електронна книга или уебинар, които сте готови да дадете безплатно и направете лендинг страница, където ще можете да събирате имейлите на своите читатели.

Включете се в диалога

Ерата на маркетинговия монолог отмря и отмина. Всички хора зад хубавите лични брандове са умели участници в разговори. Те слушат и отговарят. Само заблудените привърженици на старата школа в маркетинга вярват, че рекламиращите говорят, а потребителите слушат. Насърчавайте клиентите си да се включат в разговора през анкети, проучвания, блог коментари, форуми, чат и разбира се, социалните медии. По пътя ви към израстване като почитан личен бранд целта ви трябда да бъде да възпламенявате смислени, близки до бранда ви разговори, в рамките на общността ви.

Изградете кръг от хора, които влияят на аудиториите си

Има най-различни начини, по които ще изградите своето влияние, докато изграждате личния си бранд. Ускорете влиянието си като използвате авторитета на други авторитети. Създайте съдържание, което признава авторитетни лидери и тяхната работа. Обърнете се към експерти, които да допринесат за вашето съдържание.

Създайте собствени общности в LinkedIn, Google+ и други социални мрежи. Помолете хора, които познавате, да ви представят на хора, които те познават (известно още като нетуъркинг) и се оглеждайте за възможности за партньорства. Публикувайте списъци, например, и книги или блогове, които сте чели. Питайте за възможности за гост публикации. Споделяйте съдържанието на инфлуенсъри, на които се възхищавате.

Създавайте съдържание

Създаването на съдържание, с което да демонстрирате експертните си познания са сърцето на усилията ви за лично брандиране. Фокусирайте се върху споделянето на познанията си. В същото време, не се страхувайте да имате силна, лична гледна точка. заемете позиция. Може и да не се харесате на всичко, но не това е целта. Това, което искате да постигнете, е да събудите страстта у правилните хора. Използвайте разнообразие от типове медии, за да адресирате различните предпочитания на таргет пазара си, като например – блог, подкаст, уебинар, презентация, електронна книга, клип.

Раздавайте се щедро

По същество, изграждането на вашия бранд е печелене на нови приятели. Какво правят приятелите? Те правят така, че да са достъпни за вас и ви дават най-доброто, което имат. Бъдете достъпни за хората около вас и за организациите в нишата ви. Благодарете на всички за добрите постъпки, от всякакво естество. Питайте хората, които срещате, какво можете да направите, за да им помогнете.

Свързвайте се и бъдете свързани

Изграждането на личния ви бранд и в крайна сметка способността ви да се възползвате от него, произтича от връзките и контактите, които изграждате. Направете нетуъркингът част от ежедневните си задачи и се стремете да го разширявате непрекъснато. Следвайте хората, с които се запознавате, поддържайте контакти и винаги спазвайте обещанията си.

Ползите от създаването на силен личен бранд са много. Един такъв ефективен бранд има голямо влияние. Разберете как да го съградите и вероятно ще се радват на постоянен поток от идеалните клиенти, на възнаграждаващи партньорства, възможности, по-голямо доверие и по-висока възприемана стойност.

Започнали ли сте да изграждате вече персоналния си бранд? Какво мислите по въпроса? Споделете в коментарите :)

Статията е публикувана за първи път на английски език от Barry Feldman (feldmancreative.com) в сайта 12most.com (линк към оригиналната публикация).

Google+ коментари

Коментари