Линкбилдингът през 2014

Линкбилдингът през 2014

Резултати от новото изследване на Moz за изграждането на връзки

Мнозина от вас са виждали резултатите от изследването на Skyrocket SEO’s ( Link Building Survey results), публикувани в Moz по същото това време миналата година. Те бяха приети фантастично и затова решихме да продължим, превръщайки начинанието в годишна поредица, за да видим как това направление на индустрията се развива и еволюира с течение на времето.

На първо място обаче, да поговорим за “линкбилдинг”

Да, не променихме името на “проучване на маркетинга чрез съдържание” или на “изследване за придобиването на входящи връзки”. Все още смятаме, че изграждането на връзки е много важна част от арсенала от тактики в SEO и затова заслужава свое собствено проучване.

Като компания продължаваме да инвестираме в изграждане на връзки за клиентите си (със сигурност сме адаптирали това, което правим). Факт е, че ако искате да се представите на ниво с прилична видимост при органично търсене, ви трябват линкове.

Сега, когато изяснихме това, нека преминем към детайлите:

Кой участва в изследването?

Огромно благодаря на близо 315-те души, които участваха в проучването. Броят им е малко по-малък от този през миналата година, което ми се струва, че частично се дължи на по-малкото хора, смятащи линкбилдинга за част от това, което правят ежедневно. Бих казал, че това е пропусната възможност. Освен това, тази година имахме няколко дублиращи се подадени отговори, които имаха нужда от оправяне. В крайна сметка, броят на участниците бе сведен до 315 души с  предадени отговори.

Образът на респондентите като цяло бе подобен на този от миналата година, както и се очакваше. Въпреки това, на база на обратна връзка от потребителите при първото ни проучване, сме добавили още няколко категории, чрез които отговарящите могат да се самоопределят. Затова и е трудно да се правят конкретни сравнения.

Колко харчи компанията ви за изграждане на връзки на месец?

В проучването от 2013 г. 10% от анкетираните заявиха, че компанията им е похарчила над 50 хиляди долара на месец за линкбилдинг, така че изглежда горната граница при разходите леко намалява в целия отрасъл.

С това предвид, сега изглежда има по-голям брой компании, които харчат в рамките на 10 до 50 хиляди долара на месец, ако сравните тазгодишните 37% с процентите от миналата година, които бяха 11.

Бих отдал тези промени на два фактора:

Прекласифициране на термина линкбилдинг: Много компании преориентират бюджета си, който преди биха класифицирали като средства за изграждане на връзки, към бюджет за проекти за съдържание. Тези проекти обаче е повече от вероятно все още да влияят върху усилията за изграждане на връзка.

Откриване на възможност: Въз основа на собствения ни опит виждаме редица собственици на уебсайтове и бизнеси, които съсредоточават сериозно усилия в посока промотиране на съдържание и линкбилдинг, тъй като разпознават възможността да инвестират във време, в което конкурентите им бягат уплашени.

 

Уорън Бъфет един път каза: “Бъдете страхливи, когато другите са алчни и алчни, когато другите се страхуват.”

Въз основа само на разговори, които съм имал с широк спектър от бизнеси, много от тях в момента се страхуват, когато стане дума за изграждане на връзки. В действителност, събрахме някои данни по-късно в изследването, които разкриха, че едно от най-големите предизвикателства за хората е, че знаят кои връзки ще им помогнат и кои ще им навредят.

Широко разпространената акция на Google срещу уебсайтове (и смея да кажа, пропаганда от страна на уебмастъри) повлия драматично на някои хора, до степен на парализа.

 Съществуват явни възможности, от които, с една добра стратегия, можете да се възползвате на днешния пазар.

Можете да изграждате връзки като през 1999 г.за  микросайт или за второ ниво собственост, да държите нещата супер чисти и да идентифициране възможности за връзки, които биха били ценни, независимо от Google, или да стоите някъде между тези крайности. Факт е, че връзките все още са гръбнакът на интернет и на алгоритъма на Google и това няма да се промени за много дълго време.

Какъв процент от цялостния ви бюджет за SEO се разпределя към изграждане на връзки?

Благодарности към John-Henry Scherck  за това, тъй като той предложи след изследването през 2013 г. проучването ни да включва и проценти от общия бюджет.

Гледайки назад, нямаме точка за сравнение с налични данни за процента, но в бъдеще ще имаме по-ясна картина на това дали бюджетите за онлайн маркетинг като цяло се увеличават (и следователно линкбилдингът получава същия процент, но просто от по-голямо цяло) или дали хората виждат стойността от изграждането на връзки и затова разпределят по-голям процент от същия общ размер към дейности, свързани с линкбилдинг.

Бихте ли казали, че сте увеличили или намалили разходите си за изграждане на връзки през последните 12 месеца?

Това кореспондира с данните ни за наличието на повече хора, които влизат в диапазона от бюджети между 10 и 50 хиляди долара.

 

Какви са причините за увеличението/намаляването на разходите?

Попитахме хората защо са решили за увеличат или да намалят разходите си по изграждане на връзки за последните 12 месеца.

Отговорите могат да бъдат категоризирани в следните области:

Чести причини за увеличаване на разходите: 

  • Увеличени разходи, свързани с преминаването от по-стария стил и често “по-евтиния” линкбилдинг.
  • Увеличени разходи, свързани с продуктивност/креативност.
  • Добрите връзки са толкова важни, колкото са били и преди. Връзките  продължават да бъдат основен фактор по отношение на видимост при търсене и затова има смисъл инвестициите в тази област да се увеличават.

Чести причини за намаляване на разходите:

  • Преместване на бюджети за линкбилдинг към бюджети за проекти, свързани със съдържание (за да бъдем честни, такъв бюджет вероятно косвено ще финансира придобиването на някакъв вид връзки, макар и като вторична цел на кампанията, основана на съдържание.)
  • Искахме да намалим мащаба и да оценим въздействието, което ръчните действия на Google и др. имаха върху уебсайта ни.

В следващите 12 месеца ще се стремите ли към увеличаване или намаляване на разходите за линкбилдинг?

На какво се дължи планираното увеличение/намаление на разходите?

  • Линкбилдингът продължава да поскъпва
  • За да вдигнем летвата на съществуващите усилия и да победим конкурентите с все по-сложни активи от съдържание
  • Не сме сигурни къде да инвестираме/кои линкове работят. Затова концентрираме бюджета си върху други дейности.

Какви тактики за изграждане на връзки използвате най-често?

(Числата, изброени тук, отразяват гласували, а не проценти)


При сравнение с отговорите от изследването през 2013 г., е налице ясна промяна, изразена в преход към инициативи, водени от създаването на съдържание, както и намаляване на използването на някои тактики. Например, близо 50% през 2013 г. отговарят, че гост публикациите са тяхна основна тактика, докато през 2014 г. по-малко от 15% посочват тактиката като част от основните им дейности.

Друга интересна част на данните е фактът, че платените връзки бележат нещо като възраждане в разпространението си. Вероятно това се дължи на факта, че компаниите търсят тактики, при които могат да упражняват по-голям контрол.

През 2013 г., едва 5% посочват платените линкове като основна тактика за изграждане на връзки. Докато през 2014 г., над 13% посочват платените линкове и блог мрежите като едни от основните им линкбилдинг тактики.

Какво в момента е най-голямото ви предизвикателство по отношение на линкбилдинга?

  • Получаване на линкове към страници, които не са особено подходящи за поставяне на връзка към тях (т.нар. money pages – страници, които носят приходи)
  • Липса на възможност за мащабни действия (време, процес, обучение, разпределяне на време между клиенти)
  • Избягване на наказания от Google

Изброените предизвикателства са подобни на тези, отчетени през 2013 г. по отношение на това, че все още има опасения и чудене относно връзките, които помагат и тези, които вредят на резултатите при органично търсене. Има също и трудности, свързани с процесите и липсата на  възможност за извършване на дейностите в голям мащаб.

Интересното е, че SEO дейността е  пълна с предизвикателства. В момента, в който едно бъде преодоляно, се появява следващото.

През 2013 г. 28% от анкетираните са заявили, че “намирането на перспективи за връзки” е ключово предизвикателство, но тази година това въобще не се споменава като проблем.

Това може би показва, че ние, като индустрия, се приспособяваме към “новия свят” през 2013 г. и че сега сме разширили възможностите си  достатъчно, че горното да не е вече предизвикателство в ежедневната ни работа.

Сега основният проблем не изглежда вземането на връзките, а по-скоро  получаването на връзки в страници, в които всички ние трябва да се класираме, за да останем в бизнеса … страниците, които ни носят приходи (money pages)

Кои линкбилдинг тактики смятате за най-ефективни?

(цифрите са брой гласове, а не проценти)

Кои линкбилдинг тактики смятате за най-слабо ефективни?

(цифрите са брой гласове, а не проценти)

Кои линкбилдинг тактики намирате за вредни за сайта ви?

(цифрите са брой гласове, а не проценти)

 

Вижте цялото изследване по-долу:

 

Автор James Agate

Източник  The New Link Building Survey 2014 – Results

Google+ коментари

Коментари