Google + най-добри практики

Google + най-добри практики

Ако сте като повечето хора в интернет, вероятно сте отложили инвестицията си в Google+, в очакване на знак, че е време да направите своя ход. Можете да считате това за вашия знак.

Превод на публикацията на MOZ: Beginners Guide to Social Media, Google Plus

1 this_way

Ако сте като повечето хора в интернет, вероятно сте отложили инвестицията с в Google+, в очакване на знак, че е време да направите своя ход. Можете да считате това за вашия знак.

Начинанието на Google в областта на социалните мрежи, Google+ стана новодошлият актьор на сцената през 2011 година. Първоначално платформата  възприе много от функциите, налични във Facebook и Twitter, смесвайки ги заедно със своите собствени уникални функционалности като Circles и Hangouts. Платформата се различава малко от другите социални мрежи по това че работи като социален слой, част от многото притежания на Google, включително и в дисплейната рекламна мрежа, като по този начин свързва милиони сайтове.

С близо 67% от обема на търсачките в Щатите, Google все още е най-големият играч сред търсещите машини. Като добавим и това, че Google+ постовете предават тежест на връзките към други страници, изграждането на присъствие тук е по-добра идея от всякога.

И така, колко хора всъщност използват G+? Най-новите официални данни от Google, от края на 2012 г., сочат, че на активните потребители достига 135 милиона души. Макар със сигурност да се е увеличил оттогава досега, в действителност не разполагаме с конкретни цифри, макар че един сайт твърди, че броят на регистрираните потребители вече е надминал границата от 1 милиард.

Въпреки че няма точни цифри на разположение, отчетите единодушно оценяват потребителите на сайта като 70% мъже и 30% жени. По данни на CircleCount, САЩ са най-голямата аудитория, следвана от Индия и Бразилия. Вероятно най-интересното е, че в голямата си част тези хора са посочили като свое занимание студенти.

По-голямата част от останалите хора са или част от технологичната индустрия (разработчици, инженери, дизайнери), или от сферата фотограф. Тайната тук е наистина свързана с това да определите дали аудиторията ви е там, а на този етап, сигурно предположение е, че е там.

Как хората използват Google+?

Google все още не са пуснали кой знае колко статистика и информация за това колко хора използват мрежата, като изключим суровите данни за използването й. Парадоксално, G+ се смята до голяма степен за мрежа, задвижвана от мъжката част на света и от хора, свързани със сферата на технологиите. Голяма част от наличните данни изглежда подкрепя тези заключения. Хората, които са там от самото начало [англ. Early adopters], все още са най-големите и най-активни групи в G+.

 

Голямата част от това как потреби2 ipads_peopleтелите реално участват в мрежата е същата като тази в Twitter и Facebook. Въпреки това, понеже кръговете налагат категоризация на хората, Google+ много по-лесно може да се адаптира към персоналните изисквания на всеки и позволява по-високо ниво на  гъвкавост и dialed privacy. Това, на теория, би трябвало да позволи на потребителите да се радват на мрежата заедно с повече хора по по-подходящ начин. Например, бихте могли да споделите специфично нещо с вашата професионална мрежа, докато в същото време споделяте снимки на децата си с един по-личен кръг, и двете в една платформа. Друга функция, чиято популярност изглежда нараства сред потребителите, маркетинг специалистите и брандовете,  е Google+ Hangout. [б.пр. вижте статията на български 53 начина]

Hangouts могат да бъдат публични или само с покана и позволяват на потребителите да се свързват един с друг с глас и видео, без да се налага да се сваля какъвто и да било софтуер. Google също така добавиха и общности, които изглежда наподобяват изцяло групите във Facebook, което дава допълнителна функционалност и възможност за взаимодействие на сайта.

Стратегии и тактики за успех

Откриването на успеха в Google+, поне засега, ще зависи до голяма степен от вашата аудитория и дали тя е направила преход към тази мрежа или не. Ако не е, ще трябва или да намерите начин да таргетирате по подходящ начин потребителите, които са там със съдържанието си, надявайки се да използвате ползите като свое предимство, или пък да наглеждате мрежата и да правите тестове тук и там, чакайки аудиторията ви да дойде и да се гмурне в мрежата.

STRATEGIES separator_chess

[…]

Нарастващата функционалност на мрежата е вълнуваща. С добавянето на Общностите вече е лесно да се види потенциала от гледна точка на диалога и ангажирането. Като допълнителен бонус Google направи така, че вашата общност да може да се върже към страницата на бранда ви. Страхотно.
Сега възможността да се добавят интерактивни постове към една бранд страница позволява още повече функционалност. Можете да поканите потребители на събитие и да ги уведомявите директно, когатоте пуснат RSVP, събитието автоматично ще бъде добавено към техния календар. В случая помислете за въздействието по отношение както на онлайн събитията ви, така и на тези, които провеждате на живо, извън Мрежата. Разширяването на мащаба на  офлайн събитията ви би могло да допринесе за вече по-голям обхват (и в крайна сметка посещаемост)!
Независимо от платформата, има някои универсални истини за маркетинга за социални медии, които ще важат също и в Google+. Важно е да отделите време, за да идентифицирате ясно целите, които искате да постигнете. Когато имате тези цели пред себе си, ще разполагате с начин да измерите успеха си, правейки останалата част от усилията ви много по-лесна.
Промотирайте Google+ страниците си в други платформи
Възползвайте се от останалите канали (социални или други), за да увеличите видимостта на вашата бързо разрастваща се страница. Тази повишена видимост ще помогне за изграждане на общност там и същевременно ще даде възможност за интегрирано представяне.

Споделяне на снимки

G+ общностите откликват добре на изображенията, особено на професионалната фотография. Социалните мрежи са канал, който обаче възнаграждава автентичността. Затова смесвайте някои по-обикновени (“домашни”) снимки с брандираните такива, които са с високо качество.

Имплементирайте авторство и издател

Сложете код за издател за бранда и сайта си и помогнете на авторите на блога ви с авторството. Това ще помогне да изградите авторитет и ще добави личен елемент към съдържанието ви, тъй като Google ще показва лицето на авторите в SERP. С времето това също така ще даде и повече видимост на авторите. Използвайте това в своя полза и ги оставете да изградят свои собствени глас и аудитория. Всички тези фактори ще увеличат видимостта и авторитета на присъствието ви. В зависимост от нюансите на авторството на съдържанието ви, уверете се, че то е маркирано правилно.

Форматиране на постовете

Използвайте  * и _  други оператори заедно с разделяне на параграфите и оформление на поста си, за да привлечете вниманието към съдържанието си и да го направите по-професионално и привлекателно за аудиторията си.

И не забравяйте да споменете съответните хора, като използвате “+” пред имената им.

 

Открийте и се сприятелете с хората, които налагат вкусове

Лесно е да намерите ключови влиятелни хора (англ. influencers) в G+. Общността все още е малка и в нея ще е по-лесно да се привлече внимание и да се изградят контакти с влиятелни хора във вашата област. Бъдете внимателни, не спамете и винаги се отнасяйте с уважение.

 

Как изглежда успехът

Въпреки че много компании първоначално отложиха влагането на усилията в Google+, има и такива, които се открояват като блестящ пример, и броят на техните +1 е доказателство за това. Ето някои от нашите любими.

3 astronautMATLAB

Компания, която помага на специалисти по писане на код да използват по-добре съответните си езици. MATLAB непрекъснато предоставя на своята общност образователни инструменти. Те споделят съдържание от своите шест блога и многобройни серии от уебинари, предлагайки официална сертификационна програма и като цяло застъпвайки се за растежа в професията. Освен това, те достигат до аудитории, които говорят както японски, така и английски.

RedBull

Разнообразното съдържание, което RedBull споделя в Google+, е чудесен пример за това как се мисли хоризонтално за един бранд и какво означава това за ангажирането на потребителите. Във всеки пост брандът се обръща към интересите, които са пример за това какво означава да бъдеш част от общността на RedBull, както и консуматор на RedBull. Няма да видите постове за самия продукт, характеристиките му, няма да видите и директни специални предложения. Това, което ще намерите, са вълнуващи снимки на звезди на екстремните спортове, видео за поемането на рискове и дори музикални клипове.

Asos

Asos вършат страхотна работа за показване и отличаване на ангажиращо и интересно съдържание на страницата си. Най-добрата част? Екипът е винаги налице за коментари и винаги отговорен за съдържанието в тях. Докато много коментари в Google+ могат да бъдат спам или да не добавят стойност, брандът ясно следи страницата и чете отговорите, за да разширите своята общност. Това дава на потребителя причина действително да се обърне към бранда и да започне диалог, както и да ги последва.

King Arthur Flour

Става дума за малка компания за брашно. Малка и регионална фирма преди, сега това е организация, която е успяла да процъфти в Мрежата. Една от тактиките, които използват и които им носят впечатляващ успех, е участието в Google+. Споделянето на много рецепти и използването на “вкусни” снимки кара много хора да говорят за това. Ще забележите, че са вложили много усилия в това вкусно, ммм, съдържание!
Следва Google + етикет

 

Google+ коментари

Коментари