Най-доброто ръководство за публикуване в Google+

Най-доброто ръководство за публикуване в Google+

Превод на статията на Brian Jensen The Ultimate Google Plus Posting Guide

Google Plus: Хората са силата

Въпреки че често използвам социални мрежи, трябва да кажа, че Google Plus стана мрежата, която избрах. Обожавам формата на микроблоговете, активно модерираните общности, съдържателните разговори и взаимоотношения, които съм изградил с другите потребители в мрежата.

Исках да споделя едно ръководство , което ще ориентира потребителите в опознаването на функционалността на инструмента и ще предоставя съвети, които да ви помагат да създавате, споделяте, ангажирате и да се забавлявате в Google Plus. Това ръководство не само ще направи споделянето ви по-ефективно, но и ще ви помогне да се възползвате от най-хубавата особеност на мрежата: потребителите.

Публикуване в Google Plus

Макар и не толкова гъвкава, колкото един блог може да бъде, платформата Google+ предоставя на своите потребители различни опции за създаване, оформяне и споделяне на публикации.

Sharing_and_Engaging_replacement

Снимки

1. Потребителите на Google Plus имат възможността да добавят снимки с високо качество към публикацията си: чрез плъзгане и пускане на снимки в поста от компютъра, чрез качване на снимки от компютъра или чрез избиране на изображения от Google Plus, които вече са били качени или споделени в съответния профил в Google Plus.

Споделяне на Снимки

Много “Плюсъри” [Plussers] са открили ефекта “Pinterest”, който се случва в Google+. В един малък експеримент, Dustin W. Stout открил, че използването на изображения, вместо на връзка, при създаването на пост, е води до по-голям брой означавания с +1 и повече повторни споделяния.

Използването на възможността за добавяне на снимки в пълен размер е чудесен начин да направите така, че вашите публикации да се открояват и да грабват вниманието на аудиторията ви.

По отношение на снимките, които споделяте и не притежавате, уверете се, че имате разрешение от оригиналния им създател.

Връзки

2. Потребителите имат възможност да споделят URL адреси, като кликнат на иконата, обозначаваща връзка и добавят или приплъзнат дадена връзка към полето за споделяне. Докато този вид споделяне би могъл да не е толкова ангажиращ, колкото вида, при който се споделя висококачествена снимка, от него има други “SEO” ползи. Google+ автоматично прави споделените по такъв начин връзки – “follow”, което предава тежест към страницата, към която сочи връзката. Важно е също да се отбележи, че всички +1 и повторни споделяния ще препращат към оригиналната публикация (повече за това след малко).

Връзките, споделени в основната част на публикацията чрез връзка или изображение, автоматично стават “Nofollow”.

No_follow_attribute

Има ли значение това, че връзките ми са “nofollow” ?

Google все още разчита в голяма степен на връзките и на графа си от връзки, за да оценява авторитета на дадена уеб страница, уеб сайт или друг профил. По-авторитетните уеб сайтове и уеб места вероятно имат по-добър шанс да получат по-голяма видимост в резултатите на Google при релевантни заявки за търсене.

followed_links

Как се отразява споделянето на множество връзки в една публикация?

Научихте как различните видове споделяния на връзки в Google Plus могат да доведат до follow или nofollow връзка, но знаете ли, че няколкото връзки, споделени в една публикация с изображение, раздробяват веригата на +1 сигналите и повторните споделяния?

В този контекст, можем да определим споменатата верига [attribution chain] като всякакви +1 отбелязвания или повторни споделяния на даден Google+ пост, които ще бъдат отчетени и преброени на социалните бутони на URL адреса дестинация.

Ето една разбивка, която описва различни сценарии за споделяне и как това се отразява на отбелязванията с + 1 и повторните споделяния на споделената връзка:

Споделяне на връзка с допълнителни връзки, включени в публикацията, ще предаде тежестта на всички отбелязвания с + 1 и повторни споделяния към споделената в полето за споделяне връзка. Публикации с изображение, с една-единствена връзка, ще предадат всички отбелязвания с + 1 и повторни споделяния към URL адреса дестинация. Публикациите на изображения с множество връзки ще раздробят веригата и няма да предадат никакви отбелязвания с + 1 и повторни споделяния обратно към споделените връзки.

Преди беше възможно да публикуваш пост в Google+, да редактираш поста, да добавиш още връзки и така пак да се предава тежест към оригиналната връзка.

През ноември забелязах, че по отношение на публикациите на изображения, които редактирах по описания по-горе начин, никаква тежест не се предаваше към оригиналната връзка, както и нищо не променяше броя на социалните интеракции, отбелязани на бутоните ми за споделяне. След като направих малък тест, открих, че премахвайки добавените връзки, всичко нива отбелязвания с + 1, които получавах, започнаха да предават тежест обратно към URL адреса в публикацията.

YouTube_replacement

Споделяне на видео в Google Plus

3. Google Plus ви дава възможност да прикачвате видео към публикациите си, когато споделяте. Потребителите могат да добавят видео URL като кликнат върху иконата на връзката или могат да използват следните опции за споделяне на видео, като кликнат на видео иконата:
Търсене на видео – този вариант включва лентата за търсене на YouTube, което прави лесно търсенето и споделянето на видеоклипове в YouTube.
Въвеждане на URL – ако имате връзка към дадено видео, просто я поставете в съответното поле.
Вашите YouTube видеоклипове – споделете съществуващ видеоклип от свързан канал в YouTube.
Запис на видео – незабавно създаване и споделяне на нов видеоклип.
Качване на видео – Качване на ново видео директно от вашия компютър.

Съвет за видео споделяне в Google+

Макар и да не е възможно да контролирате началото или края на YouTube видео, което сте споделили в един пост, е възможно да добавите точно определено време в поста си, например ‘1:40″. Това ще създаде връзка, която ще насочва читателите към точно този момент във видеото, което сте споделили.

По-долу обърнете внимание как указвам времето във видеото, когато Matt Cutts споменава PageRank – кликнете “Прочетете повече” и вижте “PageRank reference ’0:36′” в края на поста.

Събития

4. Потребителите на Google+ могат лесно да създават и споделят събития в публикации като кликнат върху иконата за събитие. Следва избор на вида събитие, което искате да създадете, и попълване на полетата на формуляра. Google+ събитията могат да бъдат “Hangouts”, също Hangouts On Air, персонализирани с различни теми, които също така позволяват на гостите на събитието да добавят снимки и видеоклипове.

google events

Оформление

Google+ ни предоставя няколко инструмента за форматиране на текст, когато създаваме постовете си. Те включват удебеляване, зачертаване и курсив. За да видите ръководството за оформяне на текст, погледнете вградената публикация по-долу.

Част 2

Продължение

Ангажиране

Сега, след като обхванахме различните възможности за споделяне и оформяне на постове, нека да разгледаме как да форматираме публикациите така, че те да ангажират аудиторията.

Hummingbird_replacement

Уловете читателите си

Писането на грабващо заглавие или заглавие, което е удебелено и съдържа звездички, е чудесен начин за привличане на внимание. За да предотвратите “преливането” на заглавието на втория ред на публикацията ви, опитайте се да се придържате към 60 символа. Направете първото изречение от вашето резюме неустоимо. Google+ ще покаже първите три реда на един пост, преди да се появи опцията “Прочетете повече”. Затова се уверете, че тези първи две изречения ще накарат читателя да иска още.

Съвет за публикуване в Google+ – търсене на хештагове

С въвеждането на търсенето в Google по хештагове, добавянето на такива може значително да увеличи видимостта на постовете ви в Google+. Добавяте хештагове като въведете символа #, последван от темата на поста. Google+ ще предложи популярни хештагове или може да добави някакъв към поста ви ако забравите или решите да не слагате ръчно хештаг.

hashtag_search

Използвайте търсенето по хештагове, за да откривате потребители и нови публикации, които са свързани с вашите интереси и се споделят в Google+. Новата функция е още един ход на Google, с който се цели включването на социалната мрежа в другите продукти и услуги на компанията.

Въвлечете и други потребители на Google+ в разговора

Известията [notifications] са чудесен начин да привлечете и други потребители към разговора. По принцип се счита за добър етикет авторът или създателят на оригиналната публикация да бъде уведомен, когато споделяте дадено нещо или да се “поздрави” [англ. hat tip, съкращение: h/t – повдигане на шапка в знак на поздрав] на потребителя, който първоначално е споделил публикацията, която споделяте.

Mentions

За да уведомите друг потребител, че е бил споменат от вас, въведете знака @ в публикацията си и започнете да въвеждате името на потребителя. Google+ ще направи всичко възможно, за да откриете потребителя, когото търсите, но е възможно да не покаже човека, който искате да споменете. Когато това стане, можете ръчно да откриете потребителя, като използвате лентата за търсене, копирате техния 21-цифров url-адрес на профила им в Google+ URL и добавите знак + пред URL адреса, например (+ https://plus.google.com/100708209354527166980 ) .

Google+ Съвет

Потребителите на Google+ могат също така да споделят публикации с приятели, които нямат профили в Google+ чрез въвеждане на имейла им след знака + или след @.

Хора, които имат влияние в Google Plus [Google Plus Influencers]

За да започнете да печелите приятели и да градите взаимоотношения, е необходимо да се свържете с други потребители. Аз бих започнал с добавяне в кръговете си и опознаване на няколко от тези “силни плюсъри”

Следването на това какво публикуват тези потребители ще е добър начин да следите пулса на новото съдържание, да добиете представа за това как и какви видове съдържание споделят те, както и да видите кои типове съдържание се споделят и да видим у кого тези публикации събуждат интерес.

Общности

Communities

Взаимоотношенията са в основата на Google+ и изграждането им изисква ангажиране. Един добър начин за намиране на други потребители със сходни интереси е да се присъедините към съответните общности и активно да споделяте и да допринасяте към обсъжданията, които се случват вътре в тях. Ще откриете (и ще ви хареса), че много популярни общности в Google+ са много добре модерирани и не допускат спам или подхвърляне на връзки.

Споделянето и общностите

Споделянето на постове в общностите е начин да срещнете и да си взаимодействате с други членове от същата общност. Както и с всички други ваши публикации в Google Plus да споменавате или да пингвате [ping], определени членове на общността, за които смятате, че постът ще бъде важен и биха могли да допринесат за дискусията.

Съвет за споделяне в общност в Google Plus

Споделянето на същото или подобно съдържание в рамките на кратък период от време може да доведе до това Google да означи публикацията ви като спам. В общностите това означава, че постът ви няма да е видим и ще бъде добавен към отбелязаните подобни постове, за да бъде прегледан от модераторите. Ако има съдържание, което искате да споделите с вашите собствени последователи, а също и с друга общност, изчакайте ден-два, за да се разпространи споделянето ви, а след това създайте ново съобщение, пригодено за всяка отделна аудитория или общност, с която споделяте.

4_Posts_Flagges_as_spam

Инструменти, които ще ви помогнат да станете супер звезда в Google Plus

След като обсъдихме най-добрите практики за създаване и споделяне на много добри постове, нека поговорим за няколко инструмента, които ще ви помогнат да станете по-ефективен плюсър.

Инструменти за скрийншот

Jing е инструмент, който ви позволява да улавяте изображения и кратки видеоклипове от компютърния си екран. Jing е моят инструмент за снемане на изображение, тъй като позволява да форматирате снетото изображение като добавяте стрелки и линии към всичко, към което искате да насочите вниманието на потребителя.

Jing

Скъсяване на URL адреси

Когато споделяте URL адреси използвайки опцията за снимка, обикновено искате да включите връзки обратно към източника, който е релевантен на снимката. Пълните URL адреси често могат да бъдат натрапчиви и да нарушат потока на вашия пост. Използването на услуга за съкращаване на URL адреси, като тази на Google – Google URL Shortener или на bit.ly е подходящ начин да предпазите публикацията си от това да изглежда задръстена. Също така тези инструменти ще ви позволят да следите кликовете, които получавате върху всеки скъсен адрес.

Google_URL_Shortener

Author stats

Една от ползите от споделянето на публикации в Google+ е, че Google смята цялото съдържание, което споделяте в платформата, като такова, което идва от проверен автор (от вас) и ви показва как вашите постове се представят в страниците с резултати на Google в Author stats. За да получите достъп до личната си [Author stats], влезте в профила си в Google Webmaster Tools и отидете към Labs > Author stats. Тук ще намерите резултатите от органичното търсене, включително импресии, кликвания, CTR и средна позиция на класиране на страницата. Стрелките в изображението по-долу сочат постовете в Google+, които съм споделил.

Author_Stats

Насрочване на публикации

Един от инструментите, които ползвам, за да насрочвам и споделям публикации, е Do Share. Това е разширение на Chrome, което ви позволява да форматирате, насрочвате и споделяте публикации директно от инструмента. Обожавам характеристиката за насрочване, защото тя ми позволява да споделям даден пост в пиковото време за публикуване (повече за това по-късно). Харесвам също и опцията “Send to Drafts”, която ми позволява да запазвам и постепенно да работя върху някой пост във времето, преди да го споделя. Do Share също ви позволява да използвате инструмента директно в Google+.

Споделяне в правилното време в Google Plus

Вече говорихме за това как споделянето с общности, форматирането на постове и споменаванията са чудесен начин да увеличите видимостта и да насърчите ангажираността, но кога е времето за публикуване?

Тестовете сочат, че постове, споделени между 9 и 11 часа сутринта по време на работната седмица обикновено имат най-голяма видимост.

Best_Posting_Times_on_Google+

Какво са вълничките в Google+? [ Google+ Ripples]

Google+ Ripples са интерактивна визуализация на данни, които могат да бъдат видени от всеки потребител, когато публикацията е споделена публично. Потребителите могат да разгледат как един пост се разпространява и “разлива” вълнообразно в Google+, като кликнат върху падащото меню от дясната страна на публично споделен Google+ пост.

Как да използвате вълничките в Google+, за да увеличите обхвата на публикациите си ?

В допълнение към използването на “Ripples” като инструмент за социално измерване, функцията също може да ви послужи да идентифицирате хората, които имат влияние, и чрез които обсегът на поста ви значително се е увеличил, заради повторното му споделяне. Взаимоотношенията са крайъгълният камък в Google+ . Взаимодействие, ангажиране, изграждане на взаимоотношения. Тези три неща могат да ви помогнат да изградите здрава основа, която ще увеличи обхвата и видимостта на съдържанието, което споделяте в мрежата.

Ripples

Все още имам въпроси относно определени функции в Google+

За повече информация за общностите, кръговете, Google+ бизнеса (Google+ for business) и въобще за всичко друго, което искате да знаете за Google+ , вижте ръководството по-долу:

Google Plus: Ultimate Guide to Ultimate Guides

Google+ коментари

Коментари