Google + потенциал
Google + не е алтернатива, нито е заместител, той просто е. Е социалната мрежа на търсачката с близо 90 процента дял на пазара на търсенето в света (88,2 % към декември, 2013 г. по данни на Comscore). Пренебрегването на този факт е твърде луксозен избор, който губи възможности и с лека ръка пропуска ползи.
Пътищата, които стигат до портата на Google Plus са безброй. Някои тръгват по тях заради SEO ползите (Google + е платформата замислена и построен така, че да бъде вплетена в резултатите от търсенето с цел индивидуализирането и подобряването им), други от любопитство, трети, защото вярват, че прекрачваме прага на нова ера в общуването (един от застъпниците на тази идея е Дейвид Амерланд [David Amerland]).
Какво ни дава Google +
Сама по себе си платформата не дава нито авторитет (h/t Дж. Бърг от REALSMO, Google+ SEO? Google Plus is a Space Station, Not a Gas Station!), нито полезни връзки (изсипването на връзки работи краткосрочно и съвсем не може да се нарече полезно), нито знания наготово.
Всичко изброено трябва да се спечели и се печели трудно. Веднъж получено обаче, то ни дава редица плюсове, които да използваме в своя полза и с които да продължим напред, към други ползи и предимства.
Скрийншотът е с резултатите, които постигнахме на 12 януари, когато на страницата на SEOM в Google + пуснахме обобщение и бележки по видео срещата с водещ Ерик Енг, посветена на маркетинга чрез съдържание. Посещенията надхвърлиха 7 хил (7842). На 14 януари, с публикацията за разговора между Енг, Ранд, Бил Славски и други ценни хора от бранша, посещенията отново се увеличиха (този път постът беше споделен и във Facebook), като в случая се вдигнаха и интеракциите и последващите действия (коментиране, следване, споделяне и др.).
Ползите от Google + за индивидуалния потребител включват*:
- Жизнена и динамична общност, която дава възможност за изграждане на глобални контакти и за водене на смислен и продуктивен диалог
- Google+ общности, организирани по теми, които дават възможност за откриване на съмишленици, на хора с подобни на вашите търсения, хобита, интереси и др.
- Възможност за изграждане на лична репутация като авторитет в съответната ниша
Ползите от Google + за бизнеса включват*:
- Качествена социална ангажираност
- Ползи при индексиране на базата на социални сигнали
- Изграждане на авторитет
- Инструменти за съвместна работа и възможност за съхраняване на данни “в облака”
- Интеграция с YouTube – много добра възможност за разширяване на обсега на посланието на една компания, както и на обхвата на съдържанието й.
- Интеграция с Google Adwords – отлична възможност за постигане на измерими резултати.
*по Мартин Шервингтън, www.plusyourbusiness.com
Какво иска Google +
Както във всяко общуване, така и в това в Гугъл +, най-ценните неща са тези, които правят взаимоотношенията градивни, плодотворни и удовлетворяващи.
Извън спама и всички, които използват Google + за линкове и бързо индексиране, това е мрежа, в която има много хора, които наистина държат на репутацията си там, държат на това да изграждат доверие, да участват в дискусии, да бъдат себе си и да се учат от другите.
На 10 януари, публикувах най-важните моменти от Google + for writers, и писах на участниците в срещата, за да им кажа в какъв контекст са споменати имената им в поста ми. Те не просто ми отговориха и благодариха, но една от участничките Libby Hellman, върна жеста на внимание като си бе направила труда да види как изкаже благодарност на български.
Темата за динамично споделяне на общи ценности и за израстването чрез социалните мрежи е дълга и доста пaри, особено предвид начина, по който в последните години доста социални мрежи функционират. За такава голяма тема няма да има място в тази статия, но не можем да пропуснем споменаването на публикацията Clive Thompson в WIRED – Thinking out Loud
Дай, за да ти дадат: какво да правим в Google +, за да се възползваме от потенциала на мрежата:
- Оставете директното изваждане на визитка и говорене за бизнеса ви, като започнете да се интересувате повече от другите, намерите хора с подобни интереси, с които да водите диалог
- Публикувайте полезно съдържание (колкото тривиално и изтъркано съчетание, толкова и не добре разбирано и само формално спазвано), което кара хората да се замислят, да коментират, буди интерес у тях и им помага
- Не се пестете да давате мнения, анализи и да споделяте и да защитавате нещата, в които истински вярвате
- Инвестирайте време, усилия и посвещение. Създаването на приятели и изграждането на връзки с колеги изисква време. Да, Google + може да сработи на много нива и да се използва само за изсипване на връзки в него, но това е като да се използва Киндъл за убиване на мухи (Киндълът е с калъфче :-)).
Steve Martin има безценна, макар и кратка, публикация по темата за това как да се държим в Google Plus, където представя някои от най-влиятелните хора в Google + и техните съвети за това как да се преодолеят бариерите, които си поставяме пред използването на мрежата.
Колкото и ефектни да са противопоставянията Фейбук/Гугъл или Гугъл големият монополист/ние, малките хора, те са твърде едри и зачеркват прекалено много детайли.
Представяйки света черно-бял (в случая синьо-червен или с Гугъл/без Гугъл), те ограбват действителността от пълната му палитра с цветове (i.e. възможности, социални мрежи). Ако искате да видите тази пълна палитра и мястото на социалните мрежи, както и да научите повече за създаването на пътища, а не вървенето по вече утъпкани такива, не пропускайте да прочетете и публикацията на Иво Илиев от тази седмица – Съдържанието, заради което Google + и Facebook променят представите за дигитален маркетинг.
И отново, Google + не е алтернатива, нито е заместител, той просто е.
В рубриката Google Plus очаквайте (редът не е фиксиран, споделете какво ви интересува най-много):
Основи на Google+
Google+ Публикации и снимки
Google кръгове
Google общности
Проучване в Google+
Google Hangouts
Google Adwords
Използване на Google Drive и Hangouts заедно
Допълнителни ресурс за Google + (на български):
Раздел с помощни статии на български в Google (доста богат като за начало)
Подходящи за начинаещи раздели:
Център за безопасност на Google+
Първи стъпки в Google