Изводи от Content Marketing World 2013

Изводи от Content Marketing World 2013

5 извода от първите  редове  на Content Marketing World 2013

Превод на статията 5 Takeaways from the Front Lines at Content Marketing World 2013 от Mike Kaput

Революцията ще бъде оранжева. И ще носи обувки с цвета на сигналните конуси по пътищата. Не се случва често да станем свидетели на революция отблизо. А когато това стане, тя съвсем не е толкова забавна (или толкова колоритна), колкото Content Marketing World 2013 – най-голямата световна среща на специалисти по маркетинг чрез съдържание, провеждана в родния град на PR 20/20 (@pr2020) – Кливланд, Охайо.

content marketing confernce

Събитието, ръководено от Joe Pulizzi (@joepulizzi), неговите обувки, както и от специално създадения за целта екип на Content Marketing Institute(@CMIContent), не изглеждаше като Революционен съвет, освен ако борците ви за свобода не са изключително добре облечени и въоръжени с MacBook.

Не се заблуждавайте обаче: между сесиите с лектори, речите и обяда и обученията, група от повече от 1400 участника непрекъснато работеше върху това настоящата парадигма на маркетинга да бъде свалена.

Маркетингът чрез съдържание е идея, чието време дойде. Бъдещето на маркетинга е в използването на привлекателно, полезно съдържание, за да се задоволят нуждите и моделите на пазаруване на нарастващия брой потребители, чиито действия са задвижвани от проучването.

Революцията вече започна и ако се съди по състава на събитието, тя се разраства.. Събитието включваше агенции, малки бизнеси, брандове от Fortune 100, стартиращи компании и други участници от повече от 40 страни.

Революцията също така и израства. Content Marketing World 2013 потвърди, че тактиките, мисленето и изпълнението, които днешните специалисти по маркетинг чрез съдържание слагат на масата, стават все по-зрели и сложни с всеки изминал ден.

Като прилежни военни кореспонденти, членовете на екипа на PR 20/20 се върнаха с ключови тенденции, събрани от първите редове, които вярваме, че активно оформят следващата фаза на революцията на маркетинга чрез съдържание.

Вашата уникална полезност [Youtility] все повече ще определя успеха на маркетинга ви чрез съдържание
Създаването на велико съдържание е едно нещо. Създаването на съдържание, което е честно, прозрачно и полезно е съвсем друго животно. Последното е от решаващо значение за бъдещия успех на маркетинга чрез съдържание .

Идеята на “Youtility”, i.e. маркетинг, толкова полезен за хората, че те всъщност да плащат за него, е голяма част от споменатото по-горе.  Плати за него – е голяма част от това. Jay Baer(@jaybaer) убедително ни запозна с концепцията си в своето представяне. Нашата работа не е да изстрелваме  съобщения в пространството. Тя не е дори и да спечелваме няколко секунди от нечие внимание. Нашата работа е да бъдем полезни и знаещи по такъв начин, че хората да не могат да си позволят да ни игнорират.
Това е идеята, че маркетингът може да бъде повече от просто маркетинг. Той може да осигури реални решения за реални хора, като в същото време постига целта си да подобри крайните резултати на бизнеса.

В една от сесиите Paolo Mottola Jr. (@paolojr), мениджър в REI, продължи да използва Youtility. Той демонстрира усилията на екипа си да превърнат REI в средище на съдържание, заредено със съвети “как да…” и съвети за безопасност, за любителите на природата .

Очаквайте това да стане почетна маркетингова истина, предвид факта, че бизнесите се борят да се самоопределят в ерата на шума и възможностите за избор и осъзнават, че успехът в дългосрочен план означава на първо място образоване и на второ място продаване.

Като  Sam Brenner (@sambrenner2020) от PR 20/20 казва: “Колкото повече стойност можем да дадем, колкото повече взаимоотношения изградим, толкова по-добър ще бъде бизнесът ни.”

2. Специалистите по маркетинг чрез съдържание все по-усилено спорят за “Качество vs. Количество”

Вашият бизнес не може да си позволи да пренебрегне маркетинга чрез съдържание. Все повече и повече търговски марки, дори и консервативните,  започват да схващат това послание.
Следващото препятствие е да превърнете бранда си в издателската машина. Това води със себе си уникални предизвикателства и маркетинг специалистите се борят все повече и повече в дебата качеството vs. количество.

Група експерти, състояща се от Marcus Sheridan (@TheSalesLion), Joe Chernov (@jchernov), Heather Meza(@HeatherMeza и Rob Murray поспориха по въпроса. Chris Baggott (@chrisbaggott) също го обсъди в своята сесия „Управление на маркетинг с голям обем из множество канали“.

[Managing High Volume Marketing Across Multiple Channels]

Дали е по-добре свършена работа отколкото перфектна?  Кой определя качеството? Дали качеството на съдържанието е обективно или субективно? Няма консенсус. И няма един универсален отговор, който да приляга на всички случаи.

Знаем, че брандовете трябва да прегърнат идеята за маркетинг чрез съдържание. Знаем, че качественото съдържание се издига над глупостите. Но също така осъзнаваме и че опасенията за качеството не могат да бъдат извинение за избягване на маркетинга чрез съдържание.
Възможен ли е балансът, без да се прави компромис с честността ви? Ако съществува баланс, къде е той? Къде трябва да застанете и защо? Споделете какво мислите в коментарите си.

3. Разказването на истории не е умряло – съвсем не.

Данните господстват. Показателите са по-важни от всякога. KPI е цар. Всичко това е вярно, но ако се отнасяте към разказването на истории зле, значи сте загазили.

Както колегата ми  Sandie Young (@SandieMYoung)  каза: “Маркетингът чрез съдържание е за това да се харесаш и да се идентифицираш с аудиторията си на едно по-лично ниво. Потребителите, които ползват и търсят брандирани предложения, ще останат лоялни потребители. Това схващане трябва да бъде в основата на всяка велика стратегия за съдържание.”

Coca-Cola прави точно това. Jonathan Mildenhall (@mildenhall) от компанията не ни разказа как разказването на истории е неразделна част от съвременния маркетинг. Той ни показа.

Видео, създадено от Coca-Cola представяше историята на това как брандът е използвал кабини с видео и сензорни екрани, за да сближи индийци и пакистанци. Хора от различни култури, които никога преди това не са се виждали, са имали възможността да общуват за първи път. И да купят един на друг по една кока-кола.

Резултатът е бил трогателен. И е доказал, че независимо от това колко напредват инструментите и съзнанията ни, ние все още сме творения на разказа и винаги сме били такива още от времето, когато боята за първи път е докоснала стената на пещерата. С развитието на маркетинга чрез съдържание трябва да помним,  че нашето ДНК е закодирано така, че да обича хубавите истории и тези, които ги разказват.

Taylor Radey (@TaylorLauren) от PR 20/20 казва: “Брандовете все още имат силата да свързват хората и да провокират емоция. Ако искате да  очовечите бранда си, защо не използвате разказване  (и чувство за хумор ), за да направите това ?”

4. Сега всеки е специалист по маркетинг чрез съдържание

Маркетингът чрез съдържание вече не е собственост единствено на маркетинга.

Heidi Cohen (@heidicohen)  зададе интересен въпрос: ” Кой от вас някога е говорил с човека в компанията, който се занимава с финансите?”

Какво имаше предвид ли? Никой не говори с човека, който се занимава с финансите. А трябва да започнете. И трябва да говорите с администрацията, с отдел Продажби, с отдел Човешки ресурси. За да създадете силно съдържание, е необходимо да говорите с всички.
Служителите и застъпниците на клиентите предоставят на бранда ви силно, авторитетно съдържание. Това не само отнема бремето, когато става дума за създаване на съдържание, но и прави разказа по-богат. Всеки може да бъде част от маркетинга чрез съдържание. Експерт по дадена тема, свързана с компанията ви, може да бъде всеки един от служителите в нея.

Това не е най-секси идеята в маркетинга чрез съдържание, но може да бъде нещо, което ще промени играта из основи. Най-добрите специалисти по маркетинг чрез съдържание изчерпателно биха обхванали всички дейности в компанията – и да, и финансовите, и правните, всичко.

5. Да виждаш е да вярваш

Визуалното съдържание вече не е на заден план, както не е и компетентността на дизайнерите. Всеки трябва да вземе визуалното съдържание на сериозно и да го използва за постигане на резултати.

Визуалното съдържание, което изглежда добре, е това, което се споделя. А споделянето доставя информацията за бранда ви на потребителите там, където те вече са, вместо това да се опитва да ги накара да дойдат сами при вас.

Този процес става все по-сложен,  не е достатъчно просто да се прави визуално съдържание. Маркетинг специалистите възприемат модерни стратегии за консумация на визуално съдържание като приемат идеята за адаптивно съдържание и обръщат внимание на различни стратегии като модели за сканиране с очи под формата на F или на Z.

Лекторите на Content Marketing World говориха за всичко, от стратегиите за визуален маркетинг чрез съдържание  (Todd Wheatland (@toddwheatland) до съвети за видео съдържание и реализации ((Curt Porritt).

Allie Gottlieb (@alliegott) от PR 20/20 обобщи сесиите, посветени на този тип съдържание: “Мозъкът обработва изображения 60 000 пъти по-бързо, отколкото обработва текст. Със затрупването със съдържание и маркетинг специалисти, които се борят за внимание, изображенията предават посланието на компанията просто и бързо.”

Още ресурси от Content Marketing World 2013

Ако сте жадни за още съдържание, ето няколко отлични публикации от Content Marketing World 2013, които може да се окажат ценни за вас:

Google+ коментари

Коментари