• Home
  • /Google Plus
  • /Изкуството на хубавите постове в Google +
Изкуството на хубавите постове в Google +

Изкуството на хубавите постове в Google +

Съвети за съдържанието на публикациите в социалната мрежа на Гугъл


Не може да се отрече: обичаме Google+.

Разбира се, оползотворили сме възможността си да се възползваме от други социални мрежи като Twitter, Facebook и Pinterest. Това е така, защото e разумно да бъдем там, където е аудиторията ни. Да ги ангажираме там, а след това да ги насочваме обратно към личните ни дигитални “имоти”.

Google+, обаче, е нещо различно. Заради него си направихме труда да ви научим как създателите на съдържание могат да изградят авторитет и аудитория в Google+, колко важна роля играе Гугъл плюс за авторството и онлайн видимостта и защо това е най-доброто социално място за хората, които се занимават с маркетинг чрез съдържание.

Неща от висок клас.

Сега нека пристъпим към бързите и хитри решения. Ще ви науча как да създавате Google+ постове, които печелят внимание, споделяния и коментари.

Моята зала на славата с постове от Гугъл плюс

От ноември 2012 г. влагам сериозни усилия за успеха наGoogle+ профила ми. И през това време посъбрах някои трофеи под формата на успехи, които да ми служат в бъдеще.

Да, има хора в Google+, които имат далеч повече последователи и получават далеч повече споделяния, но след месеци играене с постове в G+ (включително и с тези от страницата на Copyblogger в Google+), стигнах до ниво на успех, измеримо с 3000 и повече последователи.

Например:

 

Не е зле за бяло, хърбаво дете от Илинойс. Така че, моля, вярвайте ми, когато казвам, че зная какво правя.

Е, добре, напред към четирите съвета за писане на постове в Google+, които печелят споделяния.

Изображението

Може би се чудите защо започнах с изображението, а не със заглавието. Ето как стоят нещата: Google+ много прилича на блог, но също така е и много подобен на Pinterest, където изображението е водещо.

Всъщност, при  последната голяма актуализация на Google+ от Google направиха промени, които поддържат големите, прекрасни изображения, като стигнаха дотам, че някои изображения можеха да се простират на целия екран.

Ето една снимка, която е почти толкова широка, колкото са трите колони:

 

Ето и изображение (можете да използвате инструмента  Jing, за да заснемате изображения онлайн), което е също толкова широко:

 

Разговор за привличането на вниманието

Сега, това не значи, че трябва да намерите първо изображението. Трябва само да осъзнаете важността му. Правил съм достатъчно неформални, лични тестове, за да заключа, че едно изображение е ключово за успеха или провала на поста ви.

За щастие, изборът на добро изображение от не-дизайнери се свежда до това за знаете къде да търсите. Ето някои от любимите ми места, за намиране на интересни снимки:

Разбира се, можете да следвате и някои популярни фотографи в Google+ като Beau Kahler, Thomas Hawk, или Micaël Reynaud. Можете също да разгледате и този списък от препоръчани фотографи или пропоръчани графични дизайнери, които да следвате.

Имайте предвид, че когато използвате фотографии или изображения, винаги трябва да искате разрешение и да споменавате авторските права. В някои случаи, както във Flickr, можете да намерите снимки от артисти, които са избрали да споделят с Creative Commons, а не съгласно традиционното авторско право.

Заглавието

След изображението, следващата ви задача е да напишете заглавието. Следвайте всички правила за писане на заглавие, на които сме ви учили:

  • Уникално
  • Полезно
  • Свръх конкретно
  • Спешно

Забележка: Дръжте заглавието си под 60 знака, в противен случай то ще навлезе във втория ред, като при тези два примера (ще обясня защо това е важно в следващия раздел):

Въпреки това, да речем, че просто трябва да напишете заглавие в два реда. Ако случаят е такъв, тогава първото ви изречение трябва да е убиец.

Експонат A:

 

Виждате ли как работи?

Първото изречение

Първо изречение – внимание, това е от решаващо значение

В последната актуализация Google промениха оформлението на постовете така, че да виждате само три реда от оригиналната публикация, преди да последвате връзката “Прочетете повече”.

С други думи, първото ви изречение трябва да бъде увлекателна закачка, която да накара хората да кликнат върху “Прочети повече.”

 

Казват, че Стивън Кинг се е мъчил със седмици, понякога с месеци, над откриващото изречение. Не е нужно да правите това, но то показва значението на началото.

Един добро откриване ще направи поста ви желан за четене. Лошото откриване ще направи поста ви игнориран. А и откриването помага да преминете направо на въпроса:


Дейвид Седарис е един от любимите ми автори на първи изречения. Прочетете която и да било антология от неговите есета и няма да можете да пренебрегнете първите му изречения.  Подходът му се свежда до това:

Намерете кукичката

Отървете се от първия параграф. В повечето случаи първите сто думите биват пожертвани, за да можете да преминете по същество. Мислете за тези думи като за загрявка.

Преглеждайте списъка си всеки път, когато пишете първо изречение.

Точно като в копирайтинга, първото ви изречение е един от най-важните елементи на Google+ поста ви.

Направете го както трябва.

Основна част на съдържанието

Затегнете коланите и пишете.  И насоките, които се отнасят за писане на блог публикации, които Google обича, се отнасят също и за това как да пишете постовете си в Google+.

Тези насоки са както следва:


Google+ не ви дава много по отношение на начина на форматиране, но можете да форматирате вашите постове с помощта на тези четири съвета:

  • Удебелен текст: Използвайте звездички около (*) думата, за да я удебелите. Или около заглавието ви – което се равнява на първото изречение на вашия пост.
  • Курсив: Използвайте долни черти около думата, ако искате да я направите в курсив.
  • Зачеркване: Зачертайте думата или изречението като го обградите от двете страни с тирета.
  • Точки: Ако искате даден списък да се откроява в публикацията ви, натиснете интервал, сложете тире, а след това отново натиснете интервал. Примитивно е, но работи.

И помнете, винаги можете да редактирате постовете, след като веднъж сте ги публикували.

Освен това, това не е Twitter. По-спокойно с хештаговете. Google, всъщност, може да предскаже хештаговете за Google+ поста ви въз основа на съдържанието.

 

Избирайте и споделяйте с аудиторията си

Познаването на аудиторията ви е от решаващо значение за високи нива на  взаимодействие и конверсия. Една от красотите и отчетливите разлики от други социални мрежи са Google+ кръговете. По подразбиране повечето хора просто споделят своите постове във “Вашите кръгове” и “Публично”.

 

Въпреки това, Google ви позволява да сегментирате аудиторията си чрез  специфични кръгове.

Например, аз имам Кръгове за Copyblogger, AgentPress и Clevers. Темите, които споделям с всеки кръг, са специфични за съответната аудитория.

Кръговете ви позволяват да изградите аудитории на базата на споделен интерес, вместо да бомбардирате  целия поток с вашите пасивно-агресивни религиозни, спортни или политически тиради.

Вместо това, сегментирайте всичките си толкова правилни и на място тиради и ги насочете към кръгове, посветени на религия, спорт или политика.

Вашите последователи ще ви обикнат. Може би.

Ваш ред е

Е, това са техниките и тактиките за  публикуване на хубаво съдържание в Google+. Вероятно, обаче, се чудите какъв е видът съдържание, което трябва да се споделя … Затова позволете ми да приключа с някои мисли:

  •  Споделяйте нишови  идеи, които може би не биха вирели във вашия блог.
  • Пишете отговори към постовете или статиите на другите  в  Google+ (не сподяйте връзки просто така … напишете коментар).
  • Тествайте новите идеи за Google+ – след това ги пресъздайте на свой ​​собствен блог.
  • Отнасяйте се към платформата като към дневник на пътешествието.

Единственото нещо, което не трябва да правите, е да се отнасяте към вашия акаунт в Google+ като към самостоятелен блог, където се спасявате от личния си домейн. Това е огромно “не, не!” по причини, за които съм говорил  в този пост.

Надявам се, че ще последвате Copyblogger в Google+ страницата ни и приятно публикуване!

Автор: Demian Farnworth

Източник: The Art of Writing Great Google+ Posts

Google+ коментари

Коментари