Geo-Targeting Factors
Фактори определящи географското насочване (позициониране) на сайт : Geo-Targeting Factors
1. Домейн съдържащ разширението на страната Country Code TLD (например .bg .ru .co.uk, .de)
69% много висока важност
2. Използван език в съдържанието на сайта
63% висока важност
3. Връзки от други домейни от тази страна или регион
60% висока важност
4. Географско местоположение на IP адреса на хостинга на домейна
57% висока важност
5. Ръчно разглеждане или насочване от страна на инженерите на Google
53% средна важност
6. Насочване по страна в Google Webmaster Tools (Geo-Targeting)
52% средна важност
7. Регистрация на сайта в Google Local по страна или регион
45% средна важност
8. Използване на адрес в съдържанието на страница
41% ниска важност
9. Адрес по регистрация на домейна
35% ниска важност
10. Географско положение на посетителите на сайта (страна или регион откъдето сайта има най-много посетители)
30% минимална важност
11. Използване на Geo-Tagging в Meta Tags (например Dublin Core Meta Data Initiative)
24% твърде минимална важност
Тези фактори определящи географското насочване на сайт в Google са били оценени от група от 72 SEO експерти в проучване на SEOMoz през 2009 година. Пълното изследване е публикувано на адрес : http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors