Ивелина Манова

Ивелина Манова

Ивелина Манова е от онези хора, в чиито думи няма как да не се заслушаш. Нейните лекции, понякога стряскащо детайлни, са причината стотици курсисти да имат възможността да погледнат на Adwords по структуриран, систематичен и лесен за разбиране начин. Започва да се занимава с онлайн реклама и по-конкретно с Google Adwords и Analytics преди повече от 5 години. Познанията и отдадеността, с които върши работата си, дават криле на летящия й старт към Google Adwords Certified Trainer, а в последствие и на настоящата й позиция като управляващ собственик на дигитална агенция.

Ivelina manova SEO courses Lectures 2Към прецизността, с която Ивелина Манова, съосновател на  Ad Academy, представя темите от Google Adwords, трябва да добавим и непресъхващия й ентусиазъм да отговаря на въпроси и да дава конкретни примери от работата си, споделяйки смело пътя, по който самата тя е минала, за да открие най-добрите практики. За себе си Ивелина казва с усмивка и любопитен за реакцията на отсрещната страна поглед: “Виждали ли сте жив изкуствовед?”

Така е, за мнозина Ивелина не е просто единствения жив изкуствовед, когото познават, тя е и вероятно единственият Adwords сертифициран изкуствовед в България.

Приятно ни е да ви представим eдин от лекторите на SEO курсовете, организирани от SEOM,  Ивелина Манова от AdAcademy.net

Представи ни се за 30 секунди :)

Здравейте, Казвам се Ивелина. :)

С какво се занимаваш в момента?

С какво ли не… Последните месеци развивам дигиталната агенция Ad Academy, която основахме с моите партньори Стан и Кирил. Тримата сме вече от повече година лектори на Google за AdWords. Междувременно водя обучения за агенции, клиенти и студенти.

За какво говориш на SEO курсовете?

Ще говоря за подбор на ключови думи с инструментите в AdWords и как да оптимизираме разходите ни на клик с няколко добри практики.

Кой ти е любимият Google продукт след Adwords?

Бих казала, че това е Google Helpouts. Харесва ми идеята добрите специалисти да могат да обучават заинтересувани хора от цял свят, което е едновременно споделяне на опит и нетуъркинг и има висока степен на полезност.

Какъв според теб е имиджът на Adwords като инструмент в България? Струва ли ти се, че е подценяван, заради недотам професионалното му използване?

Да, мога да кажа, че има подобен проблем. Когато клиентът не е запознат с най-основните принципи за реклама в AdWords, неговите бюджети могат да се изразходят напълно неефективно. Друг е проблемът с измерването на резултати и какви цели се поставят преди кампанията, а не след нея. Лесно е да се заключи дали един канал работи или не, но това може да стане само ако той бъде правилно използван и отчетен.

Вечният въпрос Adwords или SEO?

Аз съм много пристрастна, защото виждам всеки ден резултатите от рекламата. Бих казала, че двата канала работят чудесно, когато са комбинирани!

Смяташ ли, че може да се вярва на Keyword Planner?

Ами… :) Зависи. Имаше промени в инструмента и има разлики с предишната алтернатива – Keyword tool. Използвам Keyword planner за подбор на думи и като общ ориентир за обемите на търсене, a от там нататък е работа на SEM специалиста да оптимизира данните и да постигне резултати.

Ти си вероятно един от най-запалените Adwords джедаи, които познавам, кажи ни повече за това къде пишеш и къде хората могат да четат твои статии или да слушат лекциите ти.

Най-често се включвам на събитията на Google към агенции, но въпреки ограниченото време се опитвам се да се включвам в различни инициативи, където мога да разкажа за възможностите, които Google продуктите предоставят. Водя рубрика за SocialEvo и в блога на ICN.  Скоро предстоят няколко отворени тренинга, за които обикновено споделям информация през личните ми социални профили.

Според теб може ли един бизнес с ограничен бюджет да разчита на собствените си сили за използването на Adwords?

Хм… И да, и не. Бих казала, че всичко е възможно, но зависи от познанията в областта и ресурсите, с които разполага фирмата. Всичко необходимо е онлайн и може сами да навлязат в тематиката, но е нужно четене (постоянно се правят промени в продукта) и често следене на кампаниите. В обученията, които правя, се опитвам да дам познания за работа с продуктите, на база на които след това сами да се справят с рекламните кампании и виждам, че има добри резултати от тази практика.

Заедно с Кирил Желев и Станислав Димитров основахте AdAcademy, кажи ни малко повече за дейността на академията, за курсистите ви?

1Do cool thing - AdAcademy Manova

Дъската в офиса на Ad Academy с някои от по-важните принципи на работата. По думите на Ивелина, дъската може да се допълва в реално време.

Да, с Кирил и Стан се сработихме много добре по време на тренингите на Google миналата година и решихме да комбинираме сили за още по-добри резултати. Обучаваме нашите курсисти индивидуално спрямо техните нужди. Въведохме интересни от гледна точка на интерактивност и ефективност похвати заедно с входящи тестове за определяне на нивото. Опитваме се да сме като истинска академия и да проследяваме процент усвояемост на материала.

Кое обичаш повече да учиш или да се учиш :)

За мен бе и все още е огромно предизвикателство да съм тренер на Google. Обученията ме развиха като специалист и като лектор изключително много. Обичам да казвам, че си харесвам работата и съм благодарна на повече от 1000 души, на които разказах и споделих своите практики. Мога само да се опитвам да ставам все по-добра и да оптимизирам всеки процес в работата ми. Ученето никога не приключва!

Как разбра, че ще се занимаваш точно с това, което правиш в момента?

Ivelina Manova LecturesВинаги съм смятала  че ще се занимавам с реклама, но очаквах да е графичната част (имам близо 12 години художествени изяви). Другата ми страст са числата и математиката. Само че постепенно видях същото количество креативност в онлайн рекламата, а в комбинация с измерване и анализ на ефективност, просто знаех, че това е моята пресечна точка. Абсолютен късмет е да съм си намерила своята професия и имам удовлетвореност от нея. :)

12 години!? Интересно, разкажи ни повече за тях. Къде можем да видим предишни прояви на творчеството ти и стремежът към оптимизиране на всичко?

Да, 12 години творях активно. Имам няколко анимационни клипа, но са прекалено стари, че да стават за споделяне. Другите ми творения са в папки прибрани, ако един ден реша да се върна към изкуството, което е доста вероятно. Много качества се развиват с подобни активности – научих се на внимание към детайлите през близо 4-те години, в които ходих на уроци по архитектура. Необходимо е и постоянство, за да се постигнат най-добри резултати. В крайна сметка се научих да прилагам тези умения към всички елементи от ежедневието.

Имаш ли ментор или човек, чиито идеи следваш и прилагаш?

 Ментор не мога да кажа, но имам възможността да общувам с изключително добри специалисти в областите си всеки ден и само някои от тях са моите партньори Стан и Кирил и добавям Георги Георгиев от Web Focus. Следя известни чуждестранни специалисти, защото не спирам да се уча и да чета как мога да направя нещо още по-добре.

Коя е идеята, която не ти дава мира в момента и по която работиш усилено?

Как да оптимизирам всичко в работата и ежедневието ми. Има много излишни детайли, които губят време. Разработвам едни оптимизационни стратегии и съм на вълна изграждане на екип. Съзнанието ми е постоянно в работата и все нещо жужи вътре и мисли. :)

Вярваш ли в семантичното търсене :D?

Какво да не му вярвам? :) Разбира се. Трябва да се променят и подобряват всички елементи около нас само така можем да продължим да се развиваме и да правим прогрес.

Google+ коментари

Коментари