Сбогом, моя снимчице

Сбогом, моя снимчице

Защо премахването на снимката на авторите в Google не е толкова съществено?

В края на юни Google решиха да премахнат изцяло авторските снимки от резултатите при търсене. Официално новината за премахването на снимките на авторите от резултатите излезе под формата на публикация в Google +. На 26 юни Джон Мюлер (John Mueller) от Google написа:

Работихме доста по разчистването на визуалното оформление на резултатите ни от търсенето и по-специално по създаването на по-добро взаимодействие по отношение на потребителите с мобилни устройства, както и на повече съвместимост и последователност в дизайна на всички устройства.

Като част от това опростяваме начина, по който авторството бива показвано при резултатите от мобилно и десктоп търсене, махайки профилната снимка и броя на кръговете.

Експериментите ни показват, че поведението при кликване при този много по-малко претрупан дизайн е подобно на предишното такова.

John Mueller announcing picture removal from authorship

Без авторска снимка в Googlе, а сега накъде?

Разместването на пластовете в стратегията на Google по отношение на авторството се очакваше и началото му бе поставено още в края на миналата година. Търсачката отдавна се опитваше да намери начин да подобри качеството на резултатите като се справи с “авторските” снимки, които не са реален сигнал за качество, а поредната стратегия за пробив в резултатите от търсенето.

През януари, част от авторите осъмнаха със снимка в резултатите, други само с т.нар. byline, а името на трети въобще не присъстваше до съдържанието им в резултатите. Смяташе се, че по-авторитетните профили излизат със снимка, по-малко авторитетните без, а тези на които по една или друга причина алгоритъмът няма доверие – въобще не присъстват в SERP.

MozCast_Feature_Graph-new-authorship-purge

През март, според статистиките на Moz, броя на показваните авторски снипети се сринаха за пореден път.

Един от авторитетите на тема Author Rank (или както Google официално го наричат в патентите си Agent Rank) Марк Трафейгън има информативни публикации  и Google + постове по темата:

Google Authorship Search Results Purge Lasted 10 Days

The Great Google Authorship Kidnapping: What Happened to Your Author Photo in Search?

BREAKING: New Authorship Purge?
Author Photos are Gone: Does Google Authorship Still Have Value?

Лошият Google

В SEO средите небрежният анонс на Джон Мюлер предизвика сериозни вълнения. Ранд Фишкин например прочете промяната като опит на Google да разчисти SERP-a за рекламни карета:

(цитатът е от статията на Larry Kim – The Real Reason Google Plus Authorship Photos Are Gone)

Концепцията за авторството не опира до снимката

Джошуа Бърг (Joshua Berg) е един от SEO специалистите, чиито отлични статии, публикации в Google + и участия в предавания на живо са сред местата, където могат да се открият така необходимите в „преходни“ моменти бистри мисли и насоки за случващото се в Google и по-специално по отношение на търсачката в технически аспект. Бърг споделя мнението, че авторството съвсем не си отива и вижда премахването на снимките от резултатите като UI (user interface) промяна, която по никакъв начин не отменя или пренебрегва досега създаваните и използвани при връщане на резултати, релации между автори и съдържание (вж. The Future of SEO – The Second Annual Virtual Bloggers Conference). Бърг дори се пошегува с хората, които толкова държат на авторските си снимки в резултатите, и специално за тях направи плъгин, с който могат да “върнат” обогатените резултати в SERP-а.  

Авторството продължава да бъде определящ фактор

Фактът, че снимката на автора не се появява в резултатите при търсене не означава, че асоциирането на определено съдържание с даден автор няма да продължи да бъде един от факторите за позициониране.

Идеята за определянето на авторитети в определени области и свързването на авторите с публикациите им продължава да съществува, макар доразработването и усъвършенстването й да предстоят.

Какво точно остава същото?

(източник: Google Announces the End of Author Photos in Search: What You Should Know)

Според Cyrus Shepаrd въпреки драстичната визуална промяна в резултатите от търсенето на Google, няколко неща не се променят:

1. Авторство все още е тук

Както Марк Traphagen красноречиво посочи в Google+, липсата на снимки, не означава че Google авторството изчезва. Квалифицираните автори ще продължат да получават “byline” в резултатите.

2. Авторите все още се появяват в резултатите от търсенето

В новата система авторите ще продължат да излизат с имената си, като името им ще води към профила им в  Google+. Ще бъде ли това достатъчно, за да повлияе на търсещите хора да кликнат на показания линк? Времето ще покаже.

3. Позиционирането ви няма да се промени

Авторството не оказва влияние на класирането за повечето резултати от търсенето (има изключения за определени резултати като например за In-depth articles). Понякога снимката водеше до повече кликове за някои хора, но новата промяна не би трябвало да размества реда на резултатите.

4. Все още трябва да верифицирате авторството си за обогатените откъси (rich snippets)

Google не променя насоките за създаване на авторство. То може да се направи или чрез верификация с  email или чрез свързване на съдържанието ви към вашия профил в Google+ и добавяне на линк към вашия сайт от раздела “Сътрудничи на” в Google+.

Потвърдената идентичност остава фактор

Не бива да забравяме, че Google + е мрежата от верифицирани идентичности, която позволява на Google да разграничава, определя и класифицира като същности отделните индивиди като съответно ги асоциира с теми, уебсайтове и други хора (вж. статията на Аарон Брадли: Semantic SEO: Making the Shift from Strings to Things)

КОЙ?

Установяването на авторитет и доказването чрез експертни познания стига далеч отвъд техническите изисквания за имплементиране на авторство с rel=author. То, както видяхме, бе използвано за какви ли не цели (както между другото и Google +) именно заради приемането му като поредната техника, механичен начин да се наподобят неща, които офлайн се постигат с труд, постоянство и непрекъснато доказване.

Кой сте вие? Зад какво заставате, зад какво искате да поставите бизнеса си?

Колкото по-добре си отговорите на този въпрос и колкото по-бързо осъзнаете, че търсенето се променя с всеки изминал ден, толкова по-лесно ще ви бъде да създавате неща, след които търсачките да тичат и към които да се нагаждат, вместо вие самите да губите време, усилия и ресурси да гоните тях с поредния заместител.

Вместо заключение

Очаквайте статията на Bill Slawski по темата за авторството и премахването на снимките от резултатите: Authorship Badges Removed: Still Worth Setting Up на български език. [ред. Статията можете да видите тук: Бил Славски: Все още си струва да си направите авторство]

Междувременно, продължаваме да ви съветваме горещо да се включите в Google + и да имплементирате авторство на страниците, на които създавате полезно, ценно за хората и качествено съдържание: Свържете съдържанието си с профила в Google+ чрез rel=”author”.

Великолепно видео на Васил Тошков от Cloxy за изчезването на авторските снимки в Google

Google+ коментари

Коментари