Борислав Арапчев
SEO-човекът трябва да може да вижда цялата картинка и да претегля детайлите, да вижда слабите места и да открива силните, където да се натисне.
Борислав Арапчев работи в сферата на оптимизацията за търсачки и уеб дизайна от почти десетилетие. Еколог по образование, но SEO оптимизатор по призвание, той е собственик и управител на Idea Studio. Миналата година Идея Студио бе избрана за SEO агенция на Forbes Bulgaria за 2013. Заедно с екипа си освен по български проекти, Борислав Арапчев работи и за клиенти от Европа, САЩ и Канада.
Тази година, Борислав Арапчев, или за тези, които го познават – просто Борката, ще бъде лектор на SEO конференция 2014 за трети път. Презентацията му ще открехне вратата към доброто съдържание, генерирано от самите собственици на бизнеси. И като стана дума за добро съдържание, ви представяме първото интервю от поредицата интервюта с лекторите, които предстои да говорят на конференцията на 4 април, 2014 в Интер Експо Център.
За какво ще говориш на SEO конференция 2014?
За нещо много практично, много лесно и доказано ефективно – как клиента, който е най-добрият специалист във своята област, сам да генерира добро съдържание, за да бъде полезен на потребителите си и да е още по-ефективен в Гугъл. Това знание струва много пари, същевременно всеки може да го прави и ще се учудите колко е лесно, и как много малко хора го използват.
Наскоро ти беше част от семинара ‘Интелигентният град и информационното общество’, кажи ни повече за това как виждаш семантичното търсене и бъдещето на оптимизацията, в контекста на променящите се общества?
Гугъл, търсенето и електрониката са тук, за да ни помагат да сме по-бързи, да ни е по-лесно и да имаме повече време за важните, човешките неща. Техниката трябва да ни дава отговори и решения, иначе просто ще бъде изоставена.
В този контекст – оптимизацията за търсачки като цяло ще се развива във все по-персонализирана посока, ще е нужна по-.добра преценка за точната таргет аудитория. Ще се засили и набляга на offsite сегмента – съдържание, структура, ползваемост – което пък ще повлияе добре и onsite стратегията.
Какво може един SEO, което другите не могат?
SEO-специалистът става мултифункционален, принуден е, иначе е вън от играта. Трябва да разбира от маркетинг, човешко поведение, от дизайн, да знае какво е Gzip и как ниската или висока цена на продукта би повлияла на времето на престой на потребителя в сайта, оттам и на класирането на сайта в SERP-а :-)
Вчера ми се наложи да карам бясно из лудия градски трафик, да нося важни материали и по телефона да анализирам сайта на клиента и корекциите, които трябва да направим. Беше почти екшън преживяване, но беше вълнуващо и интересно.
SEO-човекът трябва да може да вижда цялата картинка и да претегля детайлите, да вижда слабите места и да открива силните, където да се натисне.
Какво е за теб полезното SEO?
Когато сайта е наистина полезен за хората (а тогава той става ценен и за търсачките) – удобен, ефективен, сайт който не искаш да напускаш, или да се връщаш и четеш отново и отново. Да, има такива сайтове.
Вярваш ли в семантичното търсене, i.e. как ти се струват изгледите за такова в България?
Вярвам, и мисля че то вече е тук. И за хората, и за Гугъл е досадно да се класира сайт, пълен с думи, думички, думища, слова :-) – без смисъл и значение. Стойността е всичко. Съдържанието. Полезността. Формата не е толкова важна.
Забавно
Скоро написах в социалните мрежи за реална случка – за Коледа клиенти ми изпратиха картичка с пожелания, а аз помислих, че трябва да се пусне като публикация и ги попитах къде, и с линк към кой продукт :-)
Вече често се хващам, че анализирам заглавия и текст, когато разглеждам кутия с бонбони например, в магазина, или пък чета рекламен билборд. Професионално изкривяване, какво да правиш…. :-)
Вместо заключение
Благодарим ти, Борка!
Научете повече за Борислав Арапчев като го последвате в социалните мрежи или разгледате блога му:
Google Plus профил
Facebook профил
Twitter профил
Личен блог