Указания за уебмастъри

Указания за уеб администратори - Google Webmaster Guidelines

Указания за уебмастъри – Превод на Google Webmaster Guidelines – http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35769&topic=2370419

Най-добрите практики, които ще помогнат на Google да намери, обходи и индексира вашия сайт.

Нарушения чрез спам съдържание – Webspam Content Violations


Wysz обяснява указанията на Google за уебмастъри

Следването на тези указания ще помогне на Google да намери, индексира и класира вашия сайт. Дори и да изберете да не изпълните нито една от тези препоръки, силно ви препоръчваме да обърнете специално внимание на нашите “Указания за качество”, описващи някои от непозволените практики, които могат да доведат до това един сайт да бъде напълно премахнат от индекса на Google или повлиян по някакъв друг начин от алгоритмични или ръчно извършени действия за борба със спама. Ако един сайт е бил поразен от спам действие, възможно е той вече да не се появява в резултатите от търсенето в Google или в сайтове, партньори на Google.

Когато сайтът ви е готов:
• Изпратете на Google неговия URL на http://www.google.com/submityourcontent/
• Изпратете карта на сайта – http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=40318 с помощта на Инструментите на Google за уеб администратори -http://www.google.com/webmasters/tools/. Google използва вашата карта на сайта, за да разбере структурата на сайта ви и да увеличи броя на уеб страниците, индексирани от нас.
• Уверете се, че всички сайтове, които трябва да знаят за страниците ви, знаят, че сайтът ви е онлайн.

Указания за дизайн и съдържание

• Направете сайт с ясна йерархия и текстови връзки. Всяка страница трябва да бъде достъпна от поне една статична текстова връзка.
• Предложете карта на сайта на потребителите си с връзки, които водят към важните части на сайта ви. Ако картата на сайта ви има твърде голям брой връзки, добре е да я разпределите на няколко страници.
• Поддържайте разумен брой връзки на всяка страница.
• Създавайте полезен, богат на информация сайт и пишете страници, които ясно и точно описват съдържанието ви.
• Помислете за думите, които потребителите биха написали, за да намерят страниците ви, и се уверете, че сайтът ви реално включва в себе си тези думи.
• Стремете се да използвате текст вместо изображения, за да показвате важни имена, съдържание или връзки. Програмата на Google за откриване и сканиране на сайтове не разпознава текст, поместен в изображения. Ако трябва да използвате изображения за текстово съдържание, помислете за употребата на атрибута “ALT”, в който да вмъкнете няколко думи или описателен текст.
• Уверете се, че елементите ви title и атрибутите ALT са описателни и точни.
• Проверявайте за счупени връзки и правилен HTML код.
• Ако решите да използвате динамични страници (т.е. вашият URL съдържа знака “?”), имайте предвид, че не всеки търсещ робот обхожда динамични страници, както и статични страници. Полезно е да поддържате параметрите малко на брой и кратки.
• Прегледайте нашите препоръчани добри практики за изображения, видео и разширени описания. Връзки към изброените препоръки:
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=114016 (Изображения), http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=156442 (Видео), http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=2722261#2 (Разширени описания)

Технически указания

• Използвайте текстов браузър като Lynx , за да изследвате сайта си, тъй като повечето паяци на търсачките виждат сайта ви така както Lynx би го видял. Ако елементи на сайта ви като JavaScript, бисквитки, идентификатори на сесиите (session IDs), рамки, DHTML, или Flash не ви позволяват да видите цялото му съдържание в текстов браузър, то тогава паяците на търсачките могат да имат проблеми при обхождането на сайта ви.
• Позволете на търсещите ботове да обхождат сайтовете ви без идентификатори на сесиите (session IDs) или аргументи, които проследяват пътя им през сайта. Тези техники са полезни при проследяване на поведението на отделния потребител, но схемата на достъп на бота е напълно различна.
• Уверете се, че уеб сървърът ви поддържа функцията HTTP “If-Modified-Since” header. Тази функция позволява на уеб сървъра да казва на Google дали съдържанието ви се е променило от последния път, когато сайтът е бил обходен. Поддържането на тази функция ще ви спести ресурси за трафик и други разходи.
• Използвайте файла robots.txt на сървъра си. Този файл казва на роботите кои директории могат или не могат да бъдат обхождани. Уверете се, че файлът е актуален, за да не блокирате Google бота за сайта си. Посетете http://code.google.com/web/controlcrawlindex/docs/faq.html ,за да разберете как да инструктирате роботите кога да посещават сайта ви. Можете да тествате вашия robots.txt файл, за да бъдете сигурни, че го използвате коректно, чрез действията, описани тук – http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=35237 (Инструмент за анализ на robots.txt), достъпни в Инструментите на Google за уеб администратори.
• Предприемайте обосновани действия, за да направите така, че рекламите да не влияят на класирането ви в търсачките. Например, рекламите от Google AdSense, както и връзките от DoubleClick са блокирани за обхождане от robots.txt файла. Повече тук – http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=156449 (Блокиране или премахване на страници с помощта на файла robots.txt)
• Ако компанията ви купува система за управление на съдържанието, уверете се, че системата създава страници и връзки, които роботите могат да обхождат.
• Използвайте robots.txt , за да предотвратите обхождането на резултати от търсения или други автоматично генерирани страници, които не са особено ценни за потребителите, идващи от търсачките.
• Изпробвайте сайта си, за да се уверите, че се визуализира правилно от различните браузъри. Вижте повече тук – http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=100782 (Съвместимост на браузърите)
• Следете представянето на сайта си и оптимизирайте времето за зареждане. Целта на Google е да предостави на потребителите най-релевантните (съответстващите) резултати и отлично потребителско изживяване. Бързите сайтове увеличават удовлетвореността на потребителите и подобряват цялостното качество на мрежата (особено що се отнася до потребителите с бавна Интернет връзка). Затова се надяваме с подобряването на уеб сайтовете от страна на уеб администраторите, скоростта на мрежата като цяло да се подобри.

• Google горещо препоръчва всички уеб администратори редовно да следят качеството на сайтовете, като използват:
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=100782 (Скорост на страницата)
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=100782 (YSlow)
http://www.webpagetest.org/ (WebPagetest)
http://code.google.com/speed/tools.html (Други инструменти).
За повече информация, инструменти и ресурси, вижте http://code.google.com/speed (Да направим мрежата по-бърза). В допълнение към това, инструментът, описан тук http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=158541 (Инструмент за качество на сайта), част от инструментите за уеб администратори, показва скоростта на сайта ви такава, каквато е тя за различните потребители по света.

Указания за качество

Тези указания за качество обхващат най-често срещаните форми на заблуждаващо или манипулативно поведение, като Google може да се отнесе негативно и към други подвеждащи практики, които не са изброени тук. Не бива да се предполага, че просто защото определена заблуждаваща техника не е включена в това описание, Google одобрява практикуването й. Уеб администраторите, които съсредоточават енергията си върху това да се придържат към духа на основните принципи, биха създали много по-удовлетворяващо за потребителите изживяване и впоследствие биха спечелили много по-добро класиране, за разлика от онези уеб администратори, които прекарват времето си в търсене на вратички в системата , от които биха могли да се възползват. Ако смятате, че друг сайт нарушава указанията на Google за качество, моля да ни уведомите тук – https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport (Подаване на сигнал за спам). Google предпочита да разработва измерими и автоматизирани решения на проблемите, затова се опитваме да сведем до минимум ръчно извършваните действия за борба със спама. И докато може да не предприемаме ръчно извършвано действие в отговор на всеки един сигнал, сигналите за спам се приоритизират на базата на влиянието на потребителя и в някои случаи могат да доведат до пълно премахване на сайт със спам съдържание от резултатите на Google. Все пак, не всички ръчно извършвани действия водят до премахване. Дори в случаите, когато вземаме мерки за докладван сайт, ефектите от тях могат и да не са видими на пръв поглед.

Указания за качество – основни принципи
• Правете страници на първо място за потребителите, не за търсачките.
• Не заблуждавайте потребителите.
• Избягвайте трикове, които имат за цел да подобрят класиранията в търсачките. Едно добро практическо правило за проверка на това дали сте на прав път е способността ви спокойно да обясните какво сте направили на сайт, който се конкурира с вашия или на служител на Google. Друга удобна проверка е да си зададете въпросите: “Това помага ли на потребителите ми? Бих ли направил това, ако търсачките не съществуваха?”
• Помислете какво прави сайта ви уникален, ценен и привлекателен. Направете така, че сайтът ви да се отличава от останалите във вашата област.

Указания за качество – специфични указания
Избягвайте следните техники:
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=2721306 (Автоматично генерирано съдържание)
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=66356 (Участие в схеми с връзки)
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=66356 (Прикриване)
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=2721217 (Скрити пренасочвания)
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=66353 (Скрит текст или скрити връзки)
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=2721311 („Прехвърлящи“ страници (Doorway pages)
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=2721312 (Копирано съдържание)
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=76465 (Участие в партньорски програми, без добавяне на достатъчно качествено съдържание към тях)
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=66358 (Нерелевантни ключови думи)
• Създаване на страници със зловредно поведение, като например фишинг или инсталиране на вируси, троянски коне или друг зловреден софтуер. Повече тук – http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=2721313 (Зловредно поведение)
• Злоупотреба с разширените описания и маркирането (mark up). Повече тук – http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=2722261#3 (Разширени описания)
• Изпращане на автоматизирани заявки към Google. Повече тук – http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=66357 (Автоматизирани заявки)
Станете част от следването на добри практики като следните:
• Следете сайта си за атаки от хакери и отстранявайте хакерско съдържание веднага щом се появи. Повече тук – http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=2721435 (Хакерски атаки)
• Предотвратявайте и премахвайте спам, генериран от потребителите на сайта ви. Повече тук – http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=2721437 (Спам, генериран от потребителите)

Ако определите, че сайтът ви не отговаря на тези указания, можете да го промените така, че да отговаря на тях и след това да предложите сайта си за преразглеждане (http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=35843)

Google+ коментари

Коментари