Оптимизация за търсачки (SEO)

Оптимизация за търсачки (SEO) превод от Google General guidelines - Search Engine Optimization (SEO)

Превод на Search Engine Optimization (SEO) – http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35291

Оптимизация за търсачки (SEO)

SEO е акроним от английските съчетания “Search Engine Optimization” (оптимизация за търсачки) или “search engine optimizer” (оптимизатор за търсачки). Решението да ползвате SEO услуги е важна крачка, която може потенциално да подобри сайта ви и да спести време, но също така може и да ви изложи на риск от вреди за сайта и репутацията ви. Уверете се, че сте проучили както потенциалните предимства, така и щетите, които безотговорни SEO фирми могат да причинят на вашия сайт. Има много SEO специалисти, агенции и консултанти предлагат полезни услуги за собственици на сайтове, които включват:

• Преглед на съдържанието или структурата на сайта ви
• Технически съвети относно създаването на сайт, като например хостинг, пренасочвания, страници за грешки, използване на JavaScript
• Създаване на съдържание
• Управление на онлайн кампании за развитие на бизнеса
• Анализ на ключови думи
• SEO обучения
• Експертни съвети за специфични пазари и географски региони.

Имайте предвид, че страниците с резултати от търсенето в Google включват освен органични резултати често и платени реклами (означени със заглавието “Спонсорирани връзки”). Рекламата в Google няма да повлияе на присъствието на сайта ви в резултатите от търсенето. Google не приема плащания, за включване или класиране на сайтове в резултатите от търсенето. Появата в органичните резултати от търсенето не струва нищо.

Безплатните ресурси като:
https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=en (Инструменти за уеб администратори)
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/ (Централен блог на уеб администраторите)
http://www.google.com/support/forum/p/Webmasters?hl=en (Дискусионен форум)

могат да ви дадат голямо количество информация относно това как да оптимизирате сайта си за органично търсене.
Преди да започнете да търсите SEO услуги, би било много добре да се образовате като потребител и да проучите начина на работа на търсачките.

Препоръчваме ви да започнете оттук:
Указания на Google за уебмастъри (версия на български)
Google 101:Как Google обхожда, индексира и обслужва мрежата

Ако обмисляте наемането на SEO специалист, колкото по-рано, толкова по-добре. Идеалният момент за наемане на такъв експерт е моментът, в който смятате да преработвате сайта си или тогава, когато планирате да пуснете нов сайт. По този начин вие и вашият SEO специалист ще можете да следите за това сайтът ви да бъде създаден така, че да бъде изцяло съвместим и подходящ за търсачките. Добрият SEO експерт е в състояние и да ви помогне да подобрите представянето на вече съществуващ сайт.

Някои от полезните въпроси, които да зададете на един SEO специалист, включват:

• Можете ли да ми покажете примери от предишната ви работа и да споделите някои успешни проекти?
• Спазвате ли указанията на Google за уеб администратори?
• Предлагате ли онлайн маркетинг услуги или съвети, които да допълват възможностите, предоставяни от органичното търсене?
• Какви резултати очаквате да видите и в какви срокове? Как измервате успеха си?
• Какъв опит имате в моя отрасъл?
• Какъв е опитът ви в моята страна/град?
• Какъв опит имате в разработването на международни сайтове?
• Какви са най-важните техники за SEO, които използвате?
• От колко време сте на пазара?
• Как ще комуникираме? Ще споделяте ли с мен всички промени, които правите на сайта ми, и ще ми предоставяте ли подробна информация за вашите препоръки, както и аргументи за тях?

Независимо от това, че SEO специалистите предоставят на клиентите стойностни услуги, някои неетични SEO компании са допринесли за негативното отношение към този отрасъл чрез агресивните си маркетингови подходи, както и чрез опитите си да манипулират резултатите от търсачките по нечестни начини. Практики, които нарушават нашите указания, могат да доведат до негативни промени по отношение на присъствието на сайта ви в Google или дори до отстраняването на сайта ви от нашия индекс. Ето някои неща, които трябва да съобразите:

Често срещана измама е създаването на “сенчести” домейни (shadow domains), които препращат потребителите към даден сайт, като използват заблуждаващи пренасочвания. Такива сенчести домейни често са собственост на SEO, който твърди, че работи от името на клиента. Въпреки това, ако взаимоотношенията с клиента се развалят, SEO специалистът може да промени пренасочването на домейна към друг сайт, дори към конкурентен домейн. В случай че това стане, клиентът е платил за разработването на конкурентен сайт, собственост изцяло на съответния SEO.

Друга непозволена практика е поставянето на “прехвърлящи” страници (“doorway” pages), напълнени с ключови думи, някъде на сайта на клиента. SEO специалистът обещава, че това ще направи страницата релевантна (съответстваща) за повече търсения. Това е изначално погрешно, тъй като отделните страници рядко са подходящи за широк набор от ключови думи. По-коварното обаче е, че подобен тип страници често съдържат скрити линкове към други клиенти на съответния SEO. Тези страници могат да отнемат от популярността на линковете на сайта и да я насочат към SEO специалиста и другите му клиенти, сред които може да има и сайтове с лошо или незаконно съдържание.

Ако смятате, че сте били измамени от SEO по някакъв начин, можете да докладвате за това.

В Съединените щати Федерална търговска комисия (FTC) се занимава с жалби относно измамни или нечестни бизнес практики. За да подадете жалба, посетете: http://www.ftc.gov/ и кликнете върху “File a Complaint Online” (Подайте жалба онлайн), позвънете на 1-877-FTC-HELP, или пишете на адрес:

Federal Trade Commission
CRC-240
Washington, D.C. 20580

Ако искате да се оплачете срещу компания, базирана в страна, различна от САЩ, моля, подайте жалба на http://www.econsumer.gov/.

• Пазете се от SEO компании и уеб консултанти или агенции, които ви пращат имейл без повод.
• Удивителното е, че ние също получаваме подобни спам имейли:

“Уважаеми google.com,
посетих вашия сайт и забелязах, че не сте включени в повечето от големите търсачки и директории … ”
• Отнасяйте се със същия скептицизъм към нежеланата електронна поща относно търсачките, с който се отнасяте и към диетичните хапчета, които “изгарят мазнини през нощта”, или към онези искания, свързани с подпомагане на прехвърлянето на средства на детронирани диктатори.
• Никой не може да гарантира класиране на 1-во място в Google.
• Пазете се от SEO специалисти, които си приписват “специални отношения” с Google, или рекламират “приоритетно включване” в Google. Не съществува такова нещо като “приоритетно включване” в Google. Всъщност, единственият начин да предложите директно за включване сайта си на Google е чрез страницата http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl (Добави линк) или чрез предоставяне на карта на сайта – http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=40318 (Карта на сайта). Тези неща можете да направите сами, без каквито и да било разходи.
• Внимавайте, когато една компания действа потайно или не обяснява ясно какво възнамерява да прави.
• Поискайте обяснения, ако нещо не ви е ясно. Ако вашият SEO създаде лъжливо или подвеждащо съдържание от ваше име, като например „прехвърляща“ страница (doorway page) или домейни за еднократна употреба (throwaway domains), сайтът ви може да бъде отстранен напълно от индекса на Google. В крайна сметка, вие сте отговорни за действията на всички фирми, които наемате, затова е най-добре да бъдете сигурни, че сте наясно как точно възнамеряват да ви помогнат. Ако SEO специалистите имат FTP достъп до сървъра ви, то те трябва да са готови да ви обяснят всички промени, които правят на вашия сайт.
• От вас никога не следва да се изисква да поставите връзка към оптимизатора на сайта ви.
• Не се занимавайте с оптимизатори, които рекламират безплатни линкове или схеми за увеличаване на популярността на линковете ви, или пък предлагат регистрация в хиляда търсачки. Често това са безполезни действия, които не влияят на класирането ви в резултатите на основните търсачки, или най-малкото не по начин, който бихте сметнали за положителен.
• Избирайте умно.
• Докато обмисляте дали да потърсите SEO услуги, вероятно е добре да направите някои проучвания за отрасъла. Google, естествено, е един от начините да направите това. Можете също така да потърсите и някои поучителни истории, които се появиха в медиите, включително и тази статия относно един особено агресивен SEO: http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002002970_nwbizbriefs12.html.
И макар Google да не коментира конкретни компании, сме срещали компании, наричащи се SEO, които следват практики, които явно прекрачват границата на приемливото бизнес поведение. Бъдете внимателни.
• Уверете се, че знаете къде отиват парите ви.
• Докато Google никога не продава по-добро класиране в резултатите от търсенето, няколко други търсачки съчетават резултатите от обикновеното търсене с резултати за сайтове, чийто собственици плащат за клик или за включване в резултатите. Някои оптимизатори ще ви обещаят високо класиране, а на практика ще ви осигурят място в рекламната част от търсенето, а не в органичните резултати от търсенето. Има и такива, които дори ще променят своите цени в реално време, за да се създаде илюзията, че “контролират” другите търсачки и могат да спечелят всяко място в резултатите им. Подобна измама не работи в случая с Google, защото нашата реклама е с ясно открояващи се граници от резултатите ни от търсенето. И все пак не забравяйте да попитате всеки SEO специалист, когото обмисляте да наемете, кои плащания отиват за постоянно включване в резултатите и кои са насочени към временно рекламиране.
• Какви са най-честите злоупотреби, които един собственик на сайт може да срещне?
• Какви са другите неща, за които трябва да се внимава?
• Има някои предупредителни знаци, които ви показват, че си имате работа с мошенически SEO практики. Изложеното тук е далеч от пълен списък, затова ако имате каквито и да било съмнения, трябва да се доверите на инстинктите си. При всички случаи, можете спокойно да се откажете, ако забележите, че даден SEO специалист:
– притежава сенчести домейни (shadow domains)
– слага линкове към другите си клиенти на „прехвърляща“ страница (doorway page)
– предлага да продава ключови думи в адресната лента
– не прави разлика между реалните резултати от търсенето и рекламите, които се появяват на страниците с резултати от търсенето
– гарантира класиране, но само по неясни, дълги ключови фрази, за които така или иначе бихте се класирали
– работи с множество псевдоними или лъжлива информация в WHOIS
– получава трафик от “фалшиви” търсачки, шпионски или зловреден софтуер.
– е имал домейни, премахнати от индекса на Google или не е включен въобще в Google.

Вижте http://www.google.com/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide.pdf (Стартово ръководство за оптимизация за търсачки)

Ако бързате, погледнете кратката версия от една страница: http://storage.googleapis.com/support-kms-prod/SNP_3027140_en_v0

Google+ коментари

One thought on “Оптимизация за търсачки (SEO)

Коментари