Бъдещето на търсенето и SEO

Бъдещето на търсенето и SEO

Бъдещето на търсенето и SEO Презентация на Огнян Младенов (SEOM) на SocialMe Workshop 11. 6 Декември 2013, Интерпред СТЦ София

Бъдещето на търсенето и SEO – съдържание

1. Бъдещето на търсенето … SEO и SEO SocialMe Workshop 11. 6 Декември 2013, Интерпред СТЦ София
2. Огнян Младенов SEOM.bg om@seom.bg Facebook.com/oggin Twitter.com/oggin www.linkedin.com/in/oggin https://plus.google.com/+OgnianMladenov тел : 0700 300 89
3. Как един малък екран промени всичко ? 
4. Мобилна версия 40% youtube В някои страни мобилният трафик вече превишава трафика от декстоп устройства и тази тенденция ще се разпространява по целия свят. Постоянно мислете за това ще се зарежда ли вашата страница по-бавно на смартфон, отколкото на PC. Ако това е така, то ние по-скоро ще я понижим в резултатите. Matt Cutts, Pubcon LV
5. Внимание Скорост на сайта Версия за мобилни устройства (responsive design)
6. Google се старае да става по-умен и нашата мисия е да организираме информацията по такъв начин, че тя да е по-достъпна и удобна. Във формулировката на нашата мисия дори няма думата “търсеща машина”. Ние искаме да се научим да даваме правилни и пълни отговори на конкретни въпроси Matt Cutts на PubCon LV
7. Internet Business Conference Russia 05.12.2013 Владимир Офицеров, инженер в отдела за качество на търсенето в Google : • За 2013 има 665 внедрени промени в търсенето на Google • Едно от най-важните е качеството на сайта. Много от алгоритмите на Гугъл са настроени така, че да позиционират по-добре качествените сайтове с оригинално съдържание. • Огромни услилия са насочени към филтрирането на съдържание с ниско качество
8. Internet Business Conference Russia 05.12.2013 Мобилно търсене : • Над 50% от устройствата са с достъп до интернет • над 30% от търсенията в Гугъл са направени през мобилни устройства • Гугъл прави интерфейсите си за мобилни устройства и едва след това ги адаптира за големи екрани • Правете сайтове с адаптивен дизайн • Скорост за зареждане на първата страница от сайта : 1 секунда
9. Internet Business Conference Russia 05.12.2013 Граф на знанието : • Използват се структурирани данни и микроформати • Пускат инструмент за грешки в структурираните данни • В развитието на мобилния интерфейс за търсене Гугъл залагат на Google Now. Всеки потребител може да добави информация за своя ресурс • http://www.google.com/landing/now/
10. Internet Business Conference Russia 05.12.2013 Александр Садовский, ръководител на отдела за уеб търсене на Яндекс : • Преди всичко компанията застава зад твърдението “Ние решаваме задачи” и днес всички нововъведения в Яндекс са насочени в тази посока. • Най-важният старт, това бе Острова. Това е възможност да се получат данни, които позволяват решаването на задачи (проблеми) на потребителите, без да е необходимо те да отиват на някой сайт. • Острова е възможност за извършване на транзакция директно на страницата с резултати от търсенето. Яндекс изключително много залага на това.
11. Internet Business Conference Russia 05.12.2013 Планове на Яндекс за 2014 • Сайтовете, които се занимават с манипулиране на поведенчески фактори, ще губят позиции в търсенето • Ще се появи ново класиране, без връзки (от създателите на АГС). За начало в комерсиалните търсения в Москва от началото на 2014 г.
12. Google Zoo () • Panda Update (25,int) • Penguin Update (5) • EMD Update Panda Dance (10) 32 ъпдейта до днес – https://seom.bg/optimization/panda-penguinupdate.html
13. Колибри : гласово търсене • концентрация върху важните думи • диалогични търсения • съдържание на базата на синоними
14. Граф на знанието [Knowledge Graph]
15. Граф на знанието [Knowledge Graph] Графът на знанието е от полза за потребителите, които търсят, като им позволява да видят стойността на един уеб сайт преди да кликнат или като им предоставя информацията, от която се нуждаят, без въобще да се налага да кликват. Информационни и навигационни търсения
16. Въртележка от местни резултати с изображения, ревюта или карта
17. Появява се в • в резултатите за 15% от ключовите думи във всички индустрии • при 33% от търсенията в браншовете на пътуванията и ресторантьорството и хотелиерството • ревютата в Google влияят върху разположението във въртележката
18. Google Shopping FT : резултатите в САЩ се формират изключително от сумата, изплатена от ритейлъра или рекламодателя
19. Социални сигнали • Повишават тежестта си като фактор за позициониране (Twitter, Google+) Авторство • Авторитетни сайтове -> Авторитетни автори • Google+ и Google Places for Business
20. Търсене, в чиято основа е страницата [Page-Centric Search] Колибри кара специалистите да мислят повече за смисъла на думите на страницата и да създават съдържание не толкова около думи, колкото около теми СИНОНИМИ !!!
21. Защо по дяволите са ви сайтове ?
22. Какво да направите, за да се харесате на Google днес ? • Преди всичко е необходимо да се разбере каква информация за смисловите единици, които имат отношение към сайта ви, Google заимства от Freebase и DBPedia. Важно е да изследвате тези бази и да разберете кои ключови думи, съдържащи се в тях, са свързани със сайта. • Също може да се използва и услугата за намиране на начини за разпространение на социално съдържание Bluenod. • Полезна може да се окаже и услугата за визуализация на данни Visual data web. Тя помага за установяване на връзки между смисловите единици. • Важно е да се използва семантично маркиране. Това може да бъде Open graph protocol или Schema.org.
23. Strings to Things – The move to Semantic SEO – MozCon 2013 http://www.slideshare.net/MatthewBrownPDX/strings-to-things-the-move-tosemantic-seo-mozcon-2013 За по-дълбокото разбиране на новата концепция на търсенето, е полезно да се запознаете с презентацията «Strings to Things: The move to Semantic SEO», представена от Матю Браун (Matthew Brown) на MozconCon през юли 2013 г.
24. А сега си представете дърво

Още по темата :

Накъде отива Google Search? Поглед в близкото бъдеще
Какво означава семантичното търсене за бизнеса?

Google+ коментари

Коментари