Интервю със Станислав Димитров (Hop Online)
Станислав Димитров – Hop Online за SEO конференция 2013
1. Кога и как започнахте да се занимавате със SEO?
Запознанството ми със SEO беше професионално такова от самото начало – в началото на 2005-та година започнах работа като младши SEO мениджър в Aplus.NET, тогава една от големите американски хостинг компании, с голям офис поддръжка в България. Макар вече да познавах и ползвах активно Google от студентстките ми години в Ирландия (Google беше отворил първия си европейски офис именно в Дъблин), SEO беше нова и непозната материя за мен, която трябваше да уча и практикувам в движение. Първите ми стъпкии в Twitter и Facebook бяха през 2006-та година, а същата година започнах да се занимавам и с платена реклама в Google AdWords (което правя и до днес), MSN AdCenter (сега Bing) и Yahoo! Search Marketing.
2. Какви са очакванията Ви за промените в Google през настоящата година? На кои показатели Google ще държи най-много при определяне на качеството на сайтовете?
Изминалата 2012-та година беше най-динамичната досега по отношение на промените в Google – Panda (наказва некачествено/дублирано съдържание на сайта), Penguin (наказва линк схеми към сайта), EMD (наказва нискокачествени домейни за SEO), Venice (локализира органичните резултати), DMCA (наказва сайтове, нарушили авторски права) и Top Heavy (наказва сайтове с твърде много Adsense реклами). Всички тези новости преобърнаха резултатите тотално, и накараха много бизнеси да преосмислят интернет стратегията си изцяло.
Очакванията ми за 2013 година бих формулирал така:
- много от големите брандове с онлайн/офлайн присъствие вече доминират в резултатите (все пак Google е компания за данни); за по-малкия бизнес възможностите ще бъдат предимно в локални резултати (Google+ Local страници), социални сигнали (в Google+) и реклама в Google AdWords;
- по-голяма интеграция на Google Authorship (автори на блог/статии) и Knowledge Graph (директни отговори) в резултатите;
- сайтове с интегрирани rich snippets (цени, оценки, ревюта, дати, локации и т.н.) са печелившата статегия;
- в резултатите вече важни са не позициите, а привлекателността (CTR) на показаните резултати;
- силно гео-таргетирани резултати особено при мобилни устройства като смарфони и таблети;
Според мен основните сигнали, които (ще) определят един сайт/бранд като качествен, са еднакви за както за потребителите така и за Google:
- качествено и полезно съдържание (при това не само текст, а снимки, видео, инфографики), което струва да бъде споделяно;
- социални сигнали като споделяния в Google+ (най-вече), Twitter и Facebook;
- физическа бизнес локация и реални хора (с активни профили в социалните медии) зад бранда;
- потребителско поведение на сайта – Google Analytics предоставя изключително полезна статистика и визуализация;
- UX и responsive уеб дизайн (RWD) изключително важни;
3. Кои са най-често срещаните грешки от страна на клиентите, които търсят помощ от Вас за интернет сайтове ?
Всеки бизнес е уникален по себе си, и затова подходът е различен в зависимост от това дали става въпрос за e-commerce сайт, новинарски сайт или проект за локално SEO (САЩ и Великобритания). Големите промени като Panda/Penguin удариха лошо много бизнеси, които в миналото са ползвали порочни практики, и логично много от запитванията са свързани с такива проблеми. В някои случаи клиентите са наясно какво и защо се е случило, в други пък нямат и най-малка представа. Най-трудно е да се убедят клиенти в това колко важно е да бъдат направени препоръчаните промени, иначе те остават абсолютно безполезни. Понякога това може да бъде нова структура или ре-дизайн на сайта, обновяване на съдържанието или пък създаване на ново такова (блог, видео, снимки) или синхронизация с останалите интернет кампании. Успеваемостта зависи не само от SEO екипа, но в много голяма степен и от клиента.
4. За какво ще говорите на SEO конференция 2013 ?
Моята тема е за това как можем да изградим солидна и безопасна SEO стратегия, която не зависи от всяка следваща промяна в алгоритъма на Google, при това само според препоръките и ресурсите на Google. Ще опитам да представя някои от по-новите и (вероятно) по-непознати решения, които търсачката препоръчва. Надявам се да покажа и как можем да интегрираме различни продукти на Google в общата SEO стратегия.
Станислав Димитров има 9-годишен професионален опит в сферата на SEO и PPC реклама. Сертифициран Google AdWords Trainer и сътрудник в изследванията на SEOmoz за основните SEO фактори. Директор маркетинг в дигитална агенция Hop Online, препоръчан партнъор на SEOmoz.
Можете да следвате Станислав Димитров в Google+, Facebook, Twitter, LinkedIn
One thought on “Интервю със Станислав Димитров (Hop Online)”