Интервю с Васил Тошков (Cloxy)
Интервю с Васил Тошков (Cloxy) за SEO Конференция 2013
1. Кога и как започнахте да се занимавате със SEO ?
Преди около 10 години. Чух от една позната, че си е направила сайт и за да го намират хората, го е регистрирала в най-популярните тогава български и чуждестранни директории. Осъзнах, че това им трябва и на моите сайтове и го направих.
Тези регистрации обаче се отразиха много добре и на позициите на сайтовете в Гугъл. После осъзнах, че най-много трафик идва именно от Гугъл и фокусът се измести изцяло върху него. Всичко, което се правеше като връзки беше за Гугъл и резултатите там идваха много бързо. Така започна всичко…
2. Какви са очакванията Ви за промените в Google през настоящата година? На кои показатели Google ще държи най-много при определяне на качеството на сайтовете?
Очаквам още много алгоритмични ъпдейти от популярните животински филтри. Но тези ъпдейти няма само да чистят резултатите от спамърски сайтове. Успоредно с това ще вдигат в класацията качествени сайтове на истински фирми, които до сега са били подценявани.
При алгоритъма за мен няма нищо интересно. От години се прави едно и също и се върви в една и съща посока. Интересното за мен ще е как ще се отразят новите концепции за Microdata и Авторство върху резултатите. Те вече са фактор и очаквам съвсем скоро тежестта им да нарасне рязко и значително.
3. Кои са най-често срещаните грешки от страна на клиентите, които търсят помощ от Вас за Интернет сайтове ?
Най-честият проблем е, че вече са използвали SEO услугите на някой друг, който е омазал нещата. Лесно е да се стартира сайт от нулата, трудното е да се започне с минус X позиции. Не винаги може да се определи какъв е проблемът. Някои наказания не се лекуват или отнема много време.
Другият проблем е използването на стари нестандартни технологии. Примерно Flash или Ajax адреси. Дори при тези технологии има начин да се направят нещата съвместими с търсачките. Но никой не го залага в началото на проекта, а внедряването в последствие е по-трудно, отколкото да се направи сайтът наново.
4. За какво ще говорите на SEO конференция 2013 ?
Авторство. Това според мен ще е най-значимата тенденция в SEO през тази година. Тази концепция ще реши много от проблемите на съвременния Интернет. Още се намира в много ранен стадий, но резултатите са обещаващи. Гугъл засега са сами в начинанието, затова нещата се развиват по-бавно.
Ако един материал в Интернет си има потвърден автор, тогава много неща около него стават по-ясни. Авторитетът на автора започва да играе роля при класирането на материала в резултатите. Търсещите виждат снимка на автора до всяка статия. При кражба на части от текста се знае кой е авторът… Ползите са безкрайни.
Васил Тошков е основател на Cloxy и от 2005-та година се занимава професионално с оптимизация за търсачки. В личния си блог toshkov.com описва своя опит и новости по темите SEO и уеб програмиране, както и някои лични неща. Той e и един от собствениците на форума за SEO и Интернет маркетинг SearchEngines.BG.
Освен с оптимизация за търсачки, Васил се занимава и с програмиране. Страстен поддръжник е на уеб програмирането, свободния софтуер и отворените стандарти.
Завършва бакалавърска степен по Информатика и магистратура по Софтуерни Технологии към Пловдивския университет “Паисий Хилендарски”. Притежава сертификат “Advanced SEO and social media” от eAcademy и Rand Fishkin (SEOmoz). Васил Тошков притежава и сертификат от Google AdWords за “Search Advertising” професионалист.
Можете да намерите Васил Тошков в Google+, Twitter, Linkedin, Facebook
Драго
Гугъл не са единствените, нито 1-те относно авторството :)
Яндекс преди около 2 години първи започнаха работа в тази насока и то доста успешно.
В Уебмастер панела на Яндекс може да се добавят авторските текстове (над 2000 символа), за които се закрепва авторството.
Просто при тях пътят за определяне на авторстовото беше друг, а и профилите в социалките нямаха такова влияение, както сега.