Семантично SEO: Маркиране за структурирани данни

Семантично SEO: Маркиране за структурирани данни

Семантично SEO: Маркиране за структурирани данни

Превод на статията 2014 SEO Roadmap: Adopting Semantic Markup, публикувана в searchengineland.com от Митул Ганди (Mitul Gandhi)

План за SEO през 2014: Семантичното маркиране

В безспирния стремеж на Google към това да организира информацията в света, най-вълнуващата промяна, която видяхме през последната година, е свързана със способността да бъде разбиран смисълът зад съдържанието (чрез Knowledge Graph) и заявките за търсете (чрез ъпдейта на алгоритъма – Колибри).

В миналото Google трябваше да разчита на думите на страницата, които съвпадат с думите, потърсени от някого. Сега революцията, на която сме свидетели, е търсенето на съвпадение между намерението на заявката и това доколко страницата, отговоряща на това намерение, му подхожда.

SEO Strategy, Information Architecture & Website Structure

Това има значителни последствия за SEO специалистите. И тъй като разговарям с някои от най-умните SEO специалисти в света относно тази промяна, една от най-често повтарящите се теми изглежда е ново оценяване на семантичната оптимизация за търсачки, както и фокусирането върху едно такова семантично SEO.

Пресметливите маркетинг специалисти видяха маркирането на структурирани данни [structured data markup] като важна част от SEO стратегиите си през 2012 г. и 2013 г. Тенденцията и натискът към него се увеличиха значително – две от три анкетирани компании казват, че планират да направят въвеждането или разширяването на маркирането на структурирани данни един от своите основни приоритети за 2014 г. (Clarity Global SEO Conference, септември 2013).

Намирам, че щом компаниите започнат да мислят за това дали да отделят време и усилия в прилагане или разширяване на семантичното маркиране, повечето от тях се натъкват на подводен камък, защото започват със следващия въпрос.

Ще помогне ли семантичното SEO на позиционирането ми?

Това е грешният въпрос, както и грешният подход към SEO!

Ако ви кажех, че бихте могли да имате двойно повече трафик от позициониране на второ място, за разлика от трафика при позициониране на първо място, щяхте ли да се интересувате от класиранията в резултатите?

Като маркетолог, крайната ми цел не е най-високото възможно позициониране. Целта ми възможно най-много трафик, реализации [conversions] и приходи (както и да определяте “успеха” за вашия бизнес).

Това е нещо, което сме склонни да забравяме, тъй като ограниченията на търсещите машини в миналото ни бяха приучили да мислим за позиционирането, трафика, приходите и реализациите като за синонимни понятия. От известно време това не е валидно и добрите маркетолози го знаят.

Като имате предвид своя план за 2014 г., си задайте тези 3 въпроса, мислейки за това къде се вписва маркирането на структурирани данни:

1. Маркирането ще подобри ли потребителското преживяване и взаимодействието с моя бранд?

Отговорът е категорично ДА. Макар маркирането на структурирани данни да не се вижда от посетителите на страницата, разширените части от текст [rich snippets], които маркирането осигурява в резултатите от търсенето, дават възможност за много по-ангажиращо преживяване от страна на потребителите.

Сравнете резултатите по-долу:

SEL-no-markup

vs.

seoClarity-truffle-recipe-no-markup

Това е един чудесен пример за маркиране, използвано с цел осигуряване на по-пълно преживяване, за осигуряване на потребителите с по-богат опит. Възможността да бъдат видени изображението, оценките и ревютата на едно място, без да трябва да се кликва и преминава през дълги изречения, е голям плюс. Независимо от класирането в резултатите от търсенето, помислете как това обширно представяне би могло да се открои от конкуренцията, заемаща по-предни позиции.

2. В синхрон ли е маркирането с начина, по който търсещите машини ще обработват търсенията и резултатите от търсенето в бъдеще?

Познахте, отговорът е ДА.

Старият формат на резултатите от търсенето – като подреден списък на прогресивно все по-малко релевантни сайтове – е изначално сгрешен, един резултат от ограничения, датиращи от повече от десетилетие, които търсачките се борят да надмогнат.

Google вече постигна голям напредък в подобряването на този списък от такъв, основан единствено на съвпадения по ключова дума към такъв, който представлява разнообразие на мнения и настроения, актуалност, персонализация, локални резултати и други фактори.

Семантичното търсене е стремежът към това да се отговори както на имплицитните, така и на експлицитните заявки, въз основа на смисъла зад заявките. Става дума за предизвикателството потребителите да бъдат отведени от въпрос към отговор не само с няколко клика или търсения, но в много от случаите, съвсем без кликове.
Графът на знанието на Google, мигновените отговори, както и Google Now са прекрасни примери за бъдещето на преживяването при търсене. С тези технологии, на разположение е съответстващата (релевантната) информация, въз основа на имплицитна (основана на поведението или на средата) или експлицитна (изписано или гласово търсене ) заявка. Търсачките връщат правилните отговори, а не просто списък от връзки, от които да се избира. С използването на маркиране за структурирани данни бихте могли да помогнете на търсачките по-добре да разберат как съдържанието ви предоставя решение, както сега, така и в бъдеще, докато търсещите машини се развиват.

3. Ще ми помогне ли маркирането да подобря печабата на компанията?

Е, добре, на този въпрос ще кажа: “Зависи.”
Ако правите нещата правилно на сайта си, докато превръщате посетителите в клиенти и имате приемливо класиране (което означава , че имате основите, за да си осигурите класиране на челните няколко страници), маркирането на структурирани данни определено ще ви помогне да подобрите своя CTR – дяла ви от кликовете от резултатите от търсенето.

Разширените части от текст [rich snippets] (задвижвани от маркирането за структурирани данни) имат огромно влияние върху CTR. Всъщност, на SMX Advanced имах честта да представя един тест за Google+, където бяхме свидетели на двойно увеличение на кликовете за един блог пост, при който имаше маркиране за авторство, в сравнение с един, при който нямаше такова.

Двойно увеличение на трафика заради авторство!

seoClarity-no-author-markup-example

seoClarity-author-markup-example

Осигурете си SEO основите

Ако имате основни технически проблеми или проблеми, свързани със съдържанието на сайта ви (липсващи заглавия на страници, неработещи връзки, дублирано съдържание), вниманието ви трябва да бъде насочено към това. Сайтът ви трябва да бъде наред преди да можете да участвате ефективно в промяната на преживяването при търсене.

И така, какво чакате още? Наличните ви дигитални активи – видео, ревюта, продукти, събития, местна бизнес информация, биха могли да работят по-усилено за вас, ако помогнете малко на търсачките за разбирането им. Направете така, че семантичното маркиране да бъде част от плана ви за 2014 г., защото можете да се обзаложите, че е такова за вашите конкуренти!

Google+ коментари

Коментари