Защо Google+™?

Защо Google+™?

С появата на Google+ на сцената, интернет пейзажът се променя значително. Използването на платформата е от полза за всички. Някои от възможните защо по-долу.

Вместо увод

Може би трябваше да напиша за това още в началото, преди две години, когато започнах активно да помагам на българската общност в платформата. Сега вероятно поставям “каруцата пред коня”, но едно такова разяснение на темата няма да е излишно. То определя основата, целта и мотивацията на усилията. А когато едни такива усилия са споделени в общността, те са много по-ефективни.

От сайтове към екосистеми

Най-напред нека ви кажа, че като обикновен потребител не обичам онлайн присъствието ми да се разпилява на различни места в мрежата.  Затова и предпочитам Google™, защото е екосистема. Вътре могат да се открият услуги, който могат много да облекчат живота на един обикновен потребител. Като цяло това е и тенденцията в интернет пространството. А именно изграждане на система от услуги, която да може да даде всичко необходимо на потребителя.

Това, че Google™ не е отделен сайт, а цяла екосистема го прави удобно място за някои неща.  

Най-напред това е изключително добра и удобна среда за сътрудничество между потребителите си. Също така тези, които работят онлайн, или работата им е свързана със сериозно онлайн присъствие, могат да открият в екосистемата много удобна работна среда. И не на последно място, за един обикновен потребител, това означава удобството всички услуги да са на един клик разстояние .  Интегрираното им използване може сериозно да повиши скоростта на извършваните процеси онлайн.

Иначе казано става дума за ефективно използване на време и ресурси във времена, в които всяка секунда е важна.circles2

От услуги към работни процеси

Освен, че е екосистема, Google е и среда, която непрекъснато се обогатява . Постоянно се появяват нови услуги, а стари биват безкомпромисно пенсионирани. С обогатяване на тази среда през годините, услугите които предоставя, започнаха да става достатъчни , за цялостно управление на онлайн присъствие.

Независимо дали става дума за организация, компания или за обикновен потребител, който се опитва да организира онлайн процесите си, много текущи задачи могат да бъдат улеснени чрез използване на някоя от услугите. Това предопределя и друг фокус върху това за какви цели може да бъде използвана тази среда. Така средата може да формира целите на собственото си ползване. Ако смятате, че средата като такава не влияе на това как ние хората функционираме в нея, то можете да се запознаете с някои от експериментите посочени ето тук.

Доброто познаване на екосистемата определено представлява предимство за тези които я използват.  За тези които се занимават маркетинг, познаването на Google+™ (който минава през цялата екосистема!), e предимство по отношение на класирането в резултатите от търсенето. За тези които управляват организации, познаването на процесите позволява изграждане по адекватен управленски модел. За обикновения потребител това означава по-ефективно функциониране в мрежата , и като цяло по-високо качество на живот. При всички от тези случаи обаче, доброто познаване на платформата е несъмнено предимство .

И макар все още да не е цялостна система за управление, Google™ усърдно върви натам. Разликата е, че системата не е предназначена само за корпоративни клиенти, а за всички. За разликите в цената на внедраване ви оставям да направите собствено проучване.

Овластяване

Едно нещо е безспорно по отношение на Google+™. Крайният потребител е силно овластен. Най-мощният инструмент  –  Hangouts в ефир™  –  се предоставя на абсолютно равни начала, както на големи корпорации, така и на обикновения потребител.

Асиметричното управление на кръговете е еднакво както за Google+ Страниците, така и за потребителите. Дори в началото Страниците нямаха право да добавят потребители в кръговете си, ако те не са ги добавили преди това. След това Google™ решиха,че потребителят има достатъчно инструменти да се защити от нежеланото съдържание и изравниха условията. Имайки предвид, че Google+™ е Google™, тъй като представлява интеграция на екосистемата, това означава, че овластяването на крайния потребител е върху интеракциите в цялата екосистема. Досега в мрежата не е съществувала по-демократично предоставена услуга.

Защо Google™ са в един вид естествен “съюз” с обикновения потребител е една друга тема, за която може би ще напиша някога. До тогава можете да прочетете дискусията, която се случи в ето тази публикация.

Това навежда на интересен въпрос. При равни условия на ползване за кого е по-лесно да утилизира платформата? За голямата корпорация или за обикновения човек? Бъдещето ще покаже, но моята прогноза е, че обикновен потребител, малка организация или дребен бизнес могат по-добре да постигнат целите си от голяма корпорация, дори при значително превишаващ бюджет за последните. Като цяло средата се показва по-трудна за големите и вече има известни индикации за това, че старите и утвърдени методи не работят в тази среда.

С това мисля да Ви оставя за сега, а с изводите произтичащи от нещата по-горе, да се занимая в следващ пост. Междувременно можете да изкажете и вашите изводи в коментарите по-долу. Вярвам ще са полезни за всички ни.

Вижте изводите от представеното по-горе, които Георги подрежда в няколко групи във втората част на статията си: Защо Google+™? – част 2

 

Георги Георгиев е сред новите лектори на SEO конференция 2015. Все още можете да закупите промоционални билети на цена от 60 лв с ДДС за конференцията. Последни бройки !

Google+ коментари

Коментари