Вписване в директории – част първа

Ще започна с някои кратки съвети относно вписването в директории, или така наречената регистрация в директории – “събмит” (submit).

Като казвам директории, няма как да не започна с най-важната от тях – “Проект отворена директория”, по-позната като DMOZ (Directory Mozilla) или ODP (Open Directory Project) .

DMOZ е най-голямата директория в интернет и към момента в нея са предстaвени над 4 500 000 сайта – завиден резултат, постигнат от над 80 000 редактори-доброволци в продължение на десет години. Като прибавим и факта, че в нея са описани и категоризирани сайтове на близо 80 езика ни става ясно защо нейното значение в интернет e толкова голямо.

DMOZ предлага безплатно своята база (RDF Dump) на период от около десет дни, и всеки, който иска да ползва информацията може да го направи срещу символично задължение да посочи източника и някои незначителни атрибути. Има стотици сайтове, които използват базата, и това е една допълнителна причина вписването в нея да е много важно от SEO гледна точка. И сега идва “черешката” – Google също използва базата на DMOZ и с някои козметични промени я предлага на потребителите си като Google Directory. Ако ползвате базата, вие имате право да правите промени по нея.
А сега- малко практически съвети.

Най-важното нещо, когато предлагате страницата си за вписване в DMOZ е да намерите точната категория, към която той принадлежи. Обърнете внимание на думата “точната” – тя доста често се различава от “желаната”. Понеже в DMOZ има над 590 000 категории, намирането на подходящата не е много лесно. Полезен съвет – намерете сродни на вашия сайт страниции и вижте къде са вписани те.
Ако сайтът ви е на български, намерете частта в DMOZ за сайтове на български език. Ако страницата ви е на английски език, но касае България, намерете подходяща категория в Регионалната категория.

Категорията за страници на български език е разделена смислено на две части – тематична и регионална. Разбираемо е желанието на всеки да види страницата си в тематичния раздел, но там по правило се вписват само страници, които са със значение за няколко (или всички) от регионите в България.

Регионалната част на директорията е не по-малко интересна. Тя е разделена спред областите, като в нея лесно можете да намерите града, в който е вашият бизнес. След като се ориентирате и намерите точната категория, следвайте описаните в “Препоръчайте URL” стъпки.

За избора на заглавие и попълването на подходящо описание на вашата страница ще намерите информация във втората част на материала.

Google+ коментари