Интервю с Любомир Любомиров (Rocket Studio)

Интервю с Любомир Любомиров (Rocket Studio)

Любомир Любомиров Интервю с Любомир Любомиров от Rocket Studio за SEO конференция 2013

1.Кога и как започнахте да се занимаваш с интернет маркетинг и SEO ?

Както всяко хубаво нещо, така и социалните медии и Интернет маркетингът се появиха малко случайно. Може би преди около шест години правихме сайт за поредния клиент. Той естествено поиска да е на първа страница с поне десетина ключови думи. Тогава никой не обръщаше внимание на уникалното съдържание и когато му предложих авторски текстове се сблъсках с неразбиране и отрицание. Наложи се да акцентираме върху останалите методи за популяризиране и така навлязохме в дебрите на SEO. А аз се превърнах в копирайтър, пишещ
предимно за интернет. Което се оказа невероятно преживяване.

2.Какви са очакванията ти за промените в Google през настоящата година? На кои показатели Google ще държи най-много при определяне на качеството на сайтовете?

Абсолютно съм убеден, че 2013ще бъде годината на контента за Google и заявка за това бе дадена в насоката на последните ъпдейти. Факторът уникално съдържание ще играе все по-голяма роля в позиционирането на всеки един сайт. Което е повече от резонно – все пак посетителите са единствения критерий за успеха на даден онлайн продукт. Всичко останало е лишено от смисъл състезание. Всеки полезен текст, който би накарал потребителят да предприеме действието, което се очаква от него е успешен и Google няма да пренебрегне този факт. Достъпността на информацията ще е другия акцент според мен и затова отсега се насочваме към все повече user friendly проекти.

3.Кои са най-често срещаните грешки от страна на клиентите, които търсят помощ от теб за своите сайтове ?

Веднага се сещам за две – желанието да приличат на други и да бъдат на първа страница. Когато пристигат с намерението да имат собствен сайт, те вече са „преслушали конкуренцията“ и искат една част от бъдещия им проект да прилича не сайта на фирмата Х, а друга – на У. На въпроса „Защо“ обикновено получаваме стандартния отговор, че това са успешни или известни брандове. Подобна онлайн мимикрия обаче може да изиграе изключително негативна роля на бизнеса. Да не говорим за нарушаването на правата.

Колкото до челните позиции в търсачките, една на 1000 марки са готови да поемат отговорността да са в първата тройка. Или най-малкото разполагат с нужния ресурс. Затова по принцип никога не обещаваме подобни места. Дори на шега.

4. За какво ще говориш на SEO конференция 2013 ?

Въпреки, че все повече се заговори за копирайтинга като основна част от контент маркетинга, тази материя все има нужда от популяризиране. Друг интересен момент е измерването на ефективността на съдържанието в сайта. Кое кара потребителите да купуват? Това е въпрос, който на пръв поглед е малко далеч от темата на SEO конференцията, но всъщност е
основополагащ за т.нар „естествена оптимизация“.

Със сигурност това ново понятие ще се наложи да бъде допълнително разяснено, не на последно място и с чисто провокативна цел. Намерението ми е да противопоставя „натуралния“ интерес, породен от качественото съдържание като предпоставка за успеха и оптимизацията, „подпомогната“ софтуерно или финансово. Дано се получи интересен „дуел“.

Любомир Любомиров повече от осем години се занимава с професионално рекламно писане. CEO и Копирайтър в Rocket Studio. Освен „класическото“ съдържание се специализира и в контент одит на сайтове, както и рерайт на вече създадени страници. Има реализирани проекти за Община Варна, Мебели Виденов, TUI България, Браншовата камара по Дървообработване и Sybway. Блогър и колумнист.

Можете да преследвате Любомир Любомиров в Google+, Facebook, Twitter, LinkedIn

Google+ коментари

One thought on “Интервю с Любомир Любомиров (Rocket Studio)

Коментари