Интервю с Лили Грозева (DigitalPro)

Интервю с Лили Грозева (DigitalPro)

Лили Грозева Интервю с Лили Грозева DigitalPro за SEO конференция 2013

1. Кога и как започна да се занимаваш със SEO ?

През 2005-2006 инцидентно и шоково. Нямах представа с какво се захващам, дори не знаех абривиатурата какво означава. Не си спомням да съм учела нищо друго в живота си с такъв пуск от високо и до момента го считам за най-трудното нещо което ми се е налагало да се справя в екстремни условия. Екстремизма дойде основно от това че няколко седмици по-късно
ми дадоха десетина сайта, хора и кредитни карти за Adwords и ми казаха че ще се видим края на месеца на отчетите. След този SEO шок, социалните мрежи навлязоха съвсем безболезнено, нямам ясен спомен кога точно съм стартирала с тях, предполагам с появяването им. Facebook акаунта ми казва октомври 2006.

2. Какви са очакванията ти за промените в Google през настоящата година? На кои показатели Google ще държи най-много при определяне на качеството на сайтовете?

Три са направленията, които очаквам да наберат скорост тази година – корпоративното брандиране, персоналното брандиране и агресивна борба със уеб спама. Да се докажеш като бранд съвсем не е нова тенденция, но очаквам да се засили донякъде подпомогната от персоналното брандиране чрез Google Authorship. В този смисъл смятам че линк профила, особено в частта му със закотвния текст ще е от голямо значение. Тази посока мисля че е очевидна в повечето нови продукти и изисквания на търсачката.

Що се отнася до уеб спама, мисля че Google окончателно ще приключат с добрия тон и филантропията спрямо спамърите тази година. Животинските ъпдейти и потъпкването на собствените им политики за мен означават че търпението им се е изчерпало.

3. Кои са най-често срещаните грешки от страна на клиентите, които търсят помощ за сайтовете си ?

Не мисля че думата е ‘грешки’, а ако е, то е по-скоро наша вината. Почти всички клиенти са със съвсем друга представа за това какво представлява услугата и до каква степен ще е
техния личен ангажимент. Най-масова е нагласата че SEO е еднократно упражнение, за което те плащат на някого за да свърши работата без ангажимент от тяхна страна. Другата много
популярна тема при среща с клиент е за гаранциите като трафик, позиции и срокове.

В общи линии не е лесно да се продава SEO като услуга. Как продаваш услуга на някого като му казваш че независимо че си плаща трябва да произвежда съдържание, вероятно да наеме
човек, че е процес който не спира във времето, че гаранции няма и отнема много време?

4. За какво ще говориш на SEO конференция 2013?

Креативни линк билдинг кампании. Това са всички онези кампании под формата на състезания, томболи, промоции и всякакви други маркетингови активности в инбаунд каналите, но в
случая те целят и органичното натрупване на линкове. Най-голямата красота в тях е че държат черно-белите животни далеч и понякога дори не са в бюджета за SEO. Освен това ви правят ПР, засилват налагането на бранда и често водят до директни продажби, в зависимост какво продавате разбира се.

Можете да следвате Лили Грозева в Google+, Facebook, Twitter, LinkedIn

Google+ коментари

One thought on “Интервю с Лили Грозева (DigitalPro)

Коментари