Интервю с Калин Василев (ORM.bg)

Интервю с Калин Василев (ORM.bg)

Калин ВасилевИнтервю с Калин Василев от ORM.bg за SEO конференция 2013

Калин е управител на ОРМ.БГ – първата специализирана агенция за управление на онлайн репутация. Освен това той се занимава активно със SEO повече от 6 години. Работил е по над 200 проекта, предимно за българският пазар. Последните 2 години, заедно със своят екип, се грижи за онлайн репутацията на редица големи компании и публични личности в България.

1. Кога и как започнахте да се занимавате с ORM и SEO?

През 2005 за първи път чух що е то SEO и какво представлява. През същата година се запознах и с Morgan Carey от seo-guy.com, който допълнително разпали тази нова страст у мен. И като се започна от 2005, та чак до сега. В началото SEO ми беше хоби, докато SQA професия (да, по професия съм консултант по качество на софтуерa ака тестър). След време нещата се преобърнаха и професията ми стана хоби, а SEO-то професия. За да се стигне до 2011, когато решихме да направим екип и да се пренасочим към изграждането на положителна онлайн репутация и имидж.

2. Какви са очакванията Ви за промените в Google през настоящата година? На кои показатели Google ще държи най-много при определяне на качеството на сайтовете?

Де да ги знаехме всички показатели :-) Социалните мрежи все повече навлизат в света на оптимизацията за търсачки и те несъмнено ще бъдат водещ фактор. Класическите фактори уникален текст и връзки, ще бъдат подплатени от социалното споделяне (сигнали) на материали. Успееш ли да налучкаш правилната комбинация – няма да има връх в Google, който да не можеш да пребориш през 2013.

3. Кои са най-често срещаните грешки от страна на клиентите, които търсят помощ от Вас за своите сайтове ?

Най-често клиенти виждат какво са направили другите и искат “като тях”. Копиране на съдържание 1:1, идентичност при послания и структура. Доста често явление е и липста на грижа към сайта – редовно обновяване на съдържание, блог или новини, които да носят свежо съдържание. Съдържание, което след това да бъде споделено по социалните мрежи и да повдигне онези социални сигнали. Но несъмнено най-честият проблем е самата структура на сайта. Не успееш ли да покажеш всички страници на ботовете, те лесно да навигират по тях – забрави да се класираш някъде.

4. За какво ще говорите на SEO конференция 2013 ?

На SEO конференцията ще говоря за това, как чрез по-добра онлайн репутация ще повишим продажбите. Днешно време, когато всички се допитват до Google за мнение за различни продукти и услуги, не можем да си позволим да имаме негативен имидж. Ще си говорим за това как да привлечем Интернет потребители на своя страна и да ги накараме, без много усилия, да пишат в наша полза. Ще се опитам да споделя опит от работата ни по подобни проекти до момента, за да може да покажа колко е важна репутацията, как не трябва да се пренебрегва и най-важното – как да извлечете максимума от този процес.

Калин е управител на ОРМ.БГ – първата специализирана агенция за управление на онлайн репутация. Освен това той се занимава активно със SEO повече от 6 години. Работил е по над 200 проекта, предимно за българският пазар. Последните 2 години, заедно със своят екип, се грижи за онлайн репутацията на редица големи компании и публични личности в България. Чрез опита, които е натрупал през времето, той основава и първият изцяло български инструмент за медиа мониторинг на българското Интернет пространство, част от цялостна система за дигитален PR – ePR.bg

Свържете се с Калин Василев в Google+, Facebook, Twitter

Google+ коментари

Коментари