Интервю с Димитър Димитров (411Marketing)

Интервю с Димитър Димитров (411Marketing)

Димитър Димитров Интервю с Димитър Димитров от 411Marketing за SEO конференция 2013

1. Кога и как започнахте да се занимавате с интернет маркетинг / SEO / SEM, социални мрежи?

Започнах да се занимавам със SEO през 2007-а година, макар и в началото да не го осъзнавах много ясно. Тогава пишех ревюта и новини за един от най-големите сайтове за мобилни телефони в САЩ и в процеса на работата ми започнах да се интересувам от това как дадени страници от един сайт се класират по-високо в резултатите на Google, какви са резултатите от по-челно класиране на дадена страница… и как да направя така, че моите материали да се класират на по-високите етажи – нещо напълно нормално, когато си в ролята на автор и искаш да достигаш до по-голяма и таргетирана аудитория.

През 2008-а и 2009-а започнах да се интересувам все повече и от чисто техническата част на SEO-то, започнах да си правя експерименти, да регистрирам собствени домейни и да ги пълня със съдържание, да изграждам линкове, да пускам малки AdWords кампании със собствен бюджет. И така бавно и славно успявах да разглеждам елементите на SEO-то, както и да успея да променя мисленето си, така че да подбирам правилните ключови думи. Най-важното умение, което придобих през този период обаче бе друго – да се науча да мисля трезво, да съм търпелив и да се целя в дългосрочния ефект от SEO-то. През 2011 усещах, че е време е да започна да надграждам уменията си и така открих Inbound маркетинга, като най-много ми допаднаха маркетингът чрез (всякакъв тип) съдържание и социалните мрежи. И до ден-днешен продължавам да надграждам уменията си – за щастие този процес няма как да спре, защото индустрията се променя много динамично и има нови неща почти всеки ден.

2. Какви са очакванията Ви за промените в Google през настоящата година? На кои показатели Google ще държи най-много при определяне на качеството на сайтовете?

Очакванията ми за Google за 2013-а са да видим още по-агресивно налагане на социалната им мрежа Google+. Още от самото й създаване от гиганта я налагат силово по почти всички канали. През 2012-а едни от най-популярните услуги на Google бяха имплементирани в G+ – Google Local, а от скоро и Communities се появиха в социалката – за последните очаквам да изместят по популярност Google Groups в близко бъдеще.

През 2013-а вероятно ще видим как социалните фактори придобиват още по-голяма роля в популяризацията на сайтове и страници. Това вероятно ще доведе и до доста силна атака към Google+ от страна на спамерите. Борбата за челните места ще продължава да се прехвръля към брандовете (компаниите, които имат пари за реклама) и реалните бизнеси, а виртуалните (нереални) бизнеси ще изпитват все по-големи трудности в борбата за челни позиции в Google, както и потребителската любов в социалните мрежи.

Също така очаквам от Google да продължават да се борят с некачественото съдържание и спамерите още по-агресивно и по-силово. Пингвини и Панди ще продължават да дъвчат и газят из индекса на най-популярната интернет търсачка. Вероятно ще има и нови големи ъпдейти, чиито имена тепърва ще научаваме.

Естествено, очаквам и доста изненади от Google през тази година :)

3. Кои са най-често срещаните грешки от страна на клиентите, които търсят помощ от Вас за интернет сайтове ?

Това е най-неприятният въпрос за мен, защото отговорът му не е в полза на индустрията. В много голям процент от случаите идват от други SEO “специалисти”, които буквално са си оставили ръцете, взели са парите на клиента и са се покрили вдън земя. Другите грешки идват от самите клиенти – най-честите причини са игнориране на съветите на SEO специалиста, както и грешното разбиране и тълкуване на основните правила в SEO-то и на препоръките. Основните грешки в тези случаи се свеждат до пренасищането на ключови думи, копирането на съдържание и използването на неетични и много нискокачествени линк билдинг техники.

Нерядко се сблъсквам и със случаи, в които съдържанието е написано само с мисъл за робота на Google – резултатът обикновено е почти неразбираем за нормалния човек текст.

Като цяло обаче, наблюдавам сериозно подобрение в мисленето на бизнесите – все повече компании насочват мисленето си към това как да предложат по-качествен продукт/услуга и как да се харесат на хората онлайн и офлайн.

4. За какво ще говорите на SEO конференция 2013 ?

На тазгодишната SEO Конференция ще говоря за техниките и пособите при оптимизацията на сайт за локално търсене. Лекцията ми ще бъде полезна както на големи фирми с много офиси, така и за малки бизнеси, които искат да намерят повече клиенти онлайн. Ще наблегна основно над техническите елементи в един сайт или страница от него, над силата на мобилните устройства, както и над ефекта на Google+ и Google+ Local. Ще има и интересни начини за линк билдинг, съвети как един локален бизнес да бъде проактивен, комбинирайки онлайн с офлайн присъствие, плюс креативни идеи за локален маркетинг.

Димитър Димитров се занимава със SEO и SEM от над 4 години като през последната година се ориентира и към Inbound маркетинговите подходи. Бивш член на SEMPO – организацията престана да поддържа програма за сертификация. Разчита изцяло на белите нинджи в SEO-то, когато става въпрос за клиенти, но често прави черни магии на личните си проекти.

Следвайте Димитър Димитров в Google+, Facebook, LinkedIn

Google+ коментари

2 thoughts on “Интервю с Димитър Димитров (411Marketing)

Коментари