Интервю с Борислав Арапчев (Идея Студио)

Интервю с Борислав Арапчев (Идея Студио)

Borislav Arapchev Интервю с Борислав Арапчев от Идея Студио за SEO Конференция 2013

1. Кога и как започнахте да се занимавате със SEO ?

Може да ви прозвучи забавно. Някъде през 2004 нямах компютър, а и интернет нямах. Обикалях по залите и така направих първия си собствен “фирмен” сайт. И когато започнах след известно време да го търся в Гугъл – го открих на 40-та страница! Да, имах търпението да го намеря чак там. И тотално се сринах. После обаче започнах да се интересувам какво е важно за търсачката и как може сайта ти да стане по-популярен. Открих, че е добре да имаш рубрика новини, където да се публикуват новости, да има движение. Направих рубриката си новини, която я има и до сега, вече с над 500 новини. Но сега е вече с микроформати, Гугъл Авторство и други.

2. Какви са очакванията Ви за промените в Google през настоящата година? На кои показатели Google ще държи най-много при определяне на качеството на сайтовете?

Сигурен съм, че класическата формула – съдържание + линкове, ще остане актуална. Гугъл обаче ще продължи да набляга на качеството и авторитета. И това е нормално. Досега в интернет човек се представяше за какъвто си иска. Вече се налага достоверността в много голяма степен и зад всеки сайт ще стои реален човек, с име, информация и т.н., както е в реалния живот. Това е добре откъм сигурност, но си има разбира се и не толкова добри страни. За качество на сайтовете ще се гледа свежест на информацията, активност, честота на публикуване, полезност и социални сигнали. Буквално интернет доближава все повече живота офлайн.

3. Кои са най-често срещаните грешки от страна на клиентите, които търсят помощ от Вас за своите сайтове ?

Първо. Липса на активност, качество и съдържание. Клиента очаква, че сайта сам ще се покачва нагоре, а в сайта има 3 страници с текст. Няма как да стане това. Ако има рубрика Актуално, да речем, материалите в нея са от преди 2 години. За Гугъл това е мъртъв сайт. А фирмата работи усилено офлайн, но в сайта нищо не се случва.

Второ. Липса на социален елемент. Липса на социални бутони, липса на присъствие в Гугъл Плюс (с Фейсбук е по-добре, там има движение и доста вицове и снимки на кученца :-) )

Трето. Лоша структура. Най-важното. Смяната на тежката и тромава структура с Google friendly такава много бързо повдига чувствително сайта в Гугъл. Това е повече от половината работа по оптимизацията на сайта, това е базата, основата на къщата.

Четвърто. Покачването в Гугъл да стане бързо, буквално за дни, например с купуването на 2000 линка за 10 долара. Не, покачването става бавно, упорито, с мисъл.

4. За какво ще говорите на SEO конференция 2013 ?

Нещо много ефективно, което много хора пренебрегват или недооценяват – RSS фиийда в един сайт. Какво представлява той, как трябва да бъде направен, как и къде да се ползва. Мога смело да кажа като Архимед – дайте ми активен фийд и вашият сайт ще бъде преместен нагоре. Ще споделя и някои примери от моята работа – хората искат реални случаи, case study-та. Повече няма да кажа – елате на SEO конференцията! (Ако намерите билети, разбира се! :-) )

Борислав Арапчев от Идея Студио се усъвършенства в областта на уеб и SEO сам. От 2002 година развива сайт за обяви. Работи с клиенти от България и чужбина (САЩ, Канада, Франция, Англия) и има добри SEO резултати и тук, и навън.

Вегетарианец, обича езотеричната литература, криминалетата, туризма, кулинарията и е фен на хубавата бира.

Завършва магистърска степен по Екология към Пловдивския университет “Паисий Хилендарски”. Притежава сертификат “Advanced SEO and social media” от eAcademy и Rand Fishkin (SEOmoz).

Можете да се сприятелите с Борислав Арапчев в Google+, Facebook, Twitter, LinkedIn

Google+ коментари

2 thoughts on “Интервю с Борислав Арапчев (Идея Студио)

Коментари