Интервю с Банко Стоянов (eSale.bg)

Интервю с Банко Стоянов (eSale.bg)

Банко СтояновИнтервю с Банко Стоянов от eSale.bg за SEO конференция 2013

1. Кога и как започнахте да се занимавате с онлайн маркетинг ?

Докато се ориентирах професионално пробвах няколко различни сфери на дейност, междувременно четях активно форуми, докато през 2003 г. не ми попаднаха няколко книжки за онлайн маркетинга. След като ги прочетох, вече знаех, че това е нещото, което е за мен и именно с това искам да се занимавам. Първоначално незнанието за тази материя беше голяма пречка и се ограничавах основно до четене и малки крачки. Социалните мрежи не бяха развити и единствените в тази ниша бяха Myspace. Социалните сайтове, владеещи Интернет тогава, бяха предимно форумите.

2. Какви са очакванията Ви за промените в Google през настоящата година? На кои показатели Google ще държи най-много при определяне на качеството на сайтовете?

Показател за качеството на сайтовете винаги ще си остане съдържанието – това няма да се промени. Мисля, че потребителят и неговото поведение в Интернет ще стоят в основата на промените, които Google ще наложи тази година. Все по-често наблюдаваме как алгоритъмът се променя в една единствена посока – тази на потребителския поглед и в отговор на потребителските очаквания.

За да бъде изграден един качествен сайт не е достатъчно да си добър оптимизатор, трябва да бъдеш и добър стратег – да си изключително фокусиран въру това какво предлагаш и как го предлагаш. Всяка една статия трябва така да въздейства върху потребителя, че да го мотивира да предприеме определено действие, например да го сподели в социална мрежа. Доказателство за това може да намерите именно там – всяко споделено съдържание означава, че е провокирало по един или друг начин. Качеството се усеща бързо от множеството потребители и Google знае, че именно това е ключов момент в “тунинговане” на алгоритъма му. И не говоря само за социалните мрежи, това важи за всичко, от споделяне по сайтове и форуми до препращане на съдържание чрез мейл и месинждър.

3. Кои са най-често срещаните грешки от страна на клиентите, които търсят помощ от Вас за интернет сайтове ?

Като грешки бих определил най-вече неясната концепция за корпоративна визия и послания, неточния изказ, както и ограничаването до минимално изискваното, за да си конкурентен в определена ниша, без желание за надграждане и лидерство, що се отнася до онлайн присъствието. Основно гледам да се преборвам с последното. Защо? Защото спира процеса на творчество, както и идеята да си уникален и най-добър в нишата си. Тук не става въпрос само за изграждане на сайт, но и за водене на рекламни кампании. Винаги съм вярвал, че добрата реклама трябва да бъде изцяло градена на база иновации и криейтив. За да си лидер на даден пазар е необходимо да не си поставяш рамки и ако пет от твоите конкуренти рекламират продуктите си по един и същи начин не е нужно ти да бъдеш шестият. За да бъдеш забелязан трябва да си първият, който ще предложи нещо ново и атрактивно.

4. За какво ще говорите на SEO конференция 2013?

На тазгодишната SEO конференция ще говоря за Landing pages – създаване и по-голяма конверсия. В презентацията си ще спомена практики не само от бизнес сферата, но и от политическия живот. Исках да изляза малко от рамките, тъй като предполагам присъстващите ще могат да научат нещо, което работи, а и смятам, че като цяло конверсията не се отнася единствено и само за покупка, тя е силно обвързана с една единствена цел – предприемане на действие.

Няма да избягам и от въпроса как една добре оптимизирана продуктова страница би могла да донесе достатъчно таргетиран трафик от търсачките. Ще наблегна на това кои са ключовите моменти при оптимизацията и как тя трябва да бъде съобразена с потребителя и в същото време добре изградена и за търсачките. Надявам се да предизвикам интерес.

Благодаря за интервюто, пожелавам успехи на всички участници на конференцията.

Банко Стоянов се занимава професионално с интернет маркетинг повече от 7 години, като специализира в разработването на онлайн стратегии, SEM, брандинг, социален маркетинг, уеб девелопинг. Съосновател на един от най-големите сайтове за онлайн бизнес – www.predpriemach.com, медийната група ADX.BG и управител на рекламната агенция eSale.bg. Разработил е повече от 200 проекта, като техния брой се увеличава всеки ден. Учи Бизнес администрация и участва в европрограми за насърчаване на малките и средни предприятия. Участва в проект, съфинансиран от Европейския съюз, за осигуряване на работни места на младежи с висше образование без трудов стаж.

Можете да следвате Банко Стоянов в Google+, Facebook, Twitter, LinkedIn

Google+ коментари

2 thoughts on “Интервю с Банко Стоянов (eSale.bg)

Коментари