Интервю с Иво Илиев (InteractAge)

Интервю с Иво Илиев (InteractAge)

Иво ИлиевИнтервю с Иво Илиев от InteractAge за SEO Конференция 2013

1. Кога и как започна да се занимаваш с интернет маркетинг ?

Още през студентските години започнах да работя в тази сфера. Тогава учих икономика и дисциплината “Маркетинг” в обучението ми допадна наистина много. С колеги стартирахме работа по представителен уеб сайт и така след месец намерихме първите си двама клиента. Бях много ентусиазиран и продължавам да върша работата си с ентусиазъм и до днес, защото наистина ми харесва това, с което се занимавам. В тази връзка за мен е много важно човек да обича работата си и тя да му носи удоволствие – тогава тя се върши по-качествено и уверено. Това съветвам и свои колеги и приятели.

2. Какви са очакванията ти за промените в Google през настоящата година? На кои показатели Google ще държи най-много при определяне на качеството на сайтовете?

Мисля, че сайтовете с добър обем качествено авторско съдържание, които се зареждат бързо, удобни са за ползване и са изградени като социални медии, ще продължават да са все по-добре лансирани от търсачката Google. Все пак именно такива сайтове търсят хората и всичко е съобразено именно с потребителите и навиците им за потребление. Смятам, че т.нар. “социални сигнали” ще са все по-значим фактор, но и те не могат да се увеличат, ако сайта не е интересен, полезен и удобен.

3. Кои са най-често срещаните грешки от страна на клиентите, които търсят помощ за своите сайтове ?

Често, клиентите, които поръчват нов уеб сайт, искат да го направим като за последно. Съвременните сайтове отдавна не са продукт, а процес, включващ разнообразни услуги, голяма част от които се планират дългосрочно. Клиентите, които вече имат сайт, често идват при нас със закъснение, защото не се работи по сайта им с мисъл за превенция. Превенция относно лошо позициониране в търсачките, относно кризи около онлайн репутацията и присъствието в социалните медии с цел изграждане на фирмения имидж. Доста е изгодно и полезно за онлайн присъствието да се мисли превантивно и планирано – така се губи доста по-малко време, нерви и пари. Опитваме се да учим клиентите си на това и се радваме, че срещаме разбиране от тяхна страна. Наблюденията ми са, че повечето грешки са допуснати от проблемна комуникация с клиентите или лош консултинг.

4. За какво ще говориш на SEO конференция 2013 ?

За времето. Когато стане дума за Интернет днес, всички се сещаме за една много динамична среда, където или си в час със случващото се, или изоставаш бързо. Затова ще говоря за времето днес, в което социалните медии имат принос към SEO, с поглед към бъдещето, в което нашият бизнес е подготвен да бъде част от тази нова social среда, и да се възползва от всички възможности в конюктурата на оптимизацията за търсачки.

Ще представя конкретни възможности за SEO при няколкото популярни социални медии, в т.ч. блоговете. Също така ще коментирам темата за ползваемостта на различните социални мрежи и ползите от това. Не смятам да разказвам защо трябва да бъдем част от социалните медии, защото всички вече са убедени в това – по-скоро ще представя social каналите като част от процес, обвързан със SEO и други маркетинг и комуникационни похвати онлайн.

Иво Илиев работи в сферата на интернет маркетинга от близо 10 години. Със своя екип организират и провеждат дигитални кампании, реализират уеб-решения и осъществяват комплексно обслужване за компании от България и чужбина. От няколко години Иво вписва професионален блог www.ivosiliev.com , в който споделя различни аспекти от своята дейност в областта на дигиталните комуникации, мениджмънта на социални медии, оптимизацията за търсещи машини и пр. Иво вярва, че днес всеки бранд трябва да намери своето място в Интернет, преди да е станало обратното.

Можете да откриете Иво Илиев в Google+, Facebook, Twitter, LinkedIn

Google+ коментари

3 thoughts on “Интервю с Иво Илиев (InteractAge)

Коментари