Интервю с Евгени Йорданов (First Online Solutions)

Интервю с Евгени Йорданов (First Online Solutions)

Евгени Йорданов Интервю с Евгени Йорданов от First Online Solutions за SEO конференция 2013

1. Кога и как започнахте да се занимавате с SEO / SEM и социални мрежи?

Всъщност, никога не съм си мислил, че ще започна да се занимавам с това, с което се занимавам сега. Започнах да се „занимавам“ с Интернет технологии през 2003 година. Първия ми досег беше, докато участвахме с няколко мои съученици тогава (Атанас, Велизар и Емилиан) в един конкурс на съществуващата тогава все още „Мобиком“. Това между другото никой не го знае общодостъпно и никъде другаде няма да го кажа. Информативната страница към проекта все още стои онлайн тук , където (все още без инженерна титла) съм описан като „ПЕРСПЕКТИВЕН МЛАД ПРИЛОЖЕН И WEB ПРОГРАМИСТ, ПЕВЕЦ“, хахахахахаха.

Занимавам се с програмиране от малък, бил съм с националния отбор по информатика, и винаги съм си мислил, че именно с това ще се занимавам като порастна. Уви, живота ме завъртя в различни посоки все по-специфични и по-специфични. За пръв път чух за SEO и започнах да оптимизирам META тагове, като част от другите ми задължения като web designer (тогава мисля, нямаше още заглавия като front-end developer например, каквато беше по-скоро длъжността ми) през 2005-а – бачках там, където и Станислав Димитров – Aplus.Net. И от тогава ми легна на сърцето тая работа със SEO-то и досега не е станала.

Със социални мрежи от 2008 година, с идеята да видя как може да се използва за SEO цели. И до момента нямаше да присъствам, в която и да е било социална мрежа, ако не ми се налагаше да се занимавам с това професионално.

2. Какви са очакванията Ви за промените в Google през настоящата година? На кои показатели Google ще държи най-много при определяне на качеството на сайтовете?

Умишлено няма да отговоря на този въпрос, защото моята лекция ще покрива именно тази тема. Та да не ви развалям апетита, преди яденето :-) С две думи само, тази година се очертава да има най-големи промени, спрямо това, което беше в началото на времето. Добрата новина за България е, че при нас нещата идват със закъснение, и доста често това, че говорим Български ни помага в някои случаи ;-)

3. Кои са най-често срещаните грешки от страна на клиентите, които търсят помощ от Вас за интернет сайтове ?

Грешки бол, колкото ти душа иска. И то не са толкова много грешки, колкото проблеми. Проблеми, в повечето случаи, както и другите колеги споменаха базирани на това, че потребителите (в случая клиентите) не познават и не са наясно какво представлява продукта (SEO услугата), която си купуват. „Почти всички клиенти са със съвсем друга представа за това какво представлява услугата и до каква степен ще е техния личен ангажимент.“ е казала Лили Грозева и е абсолютно права. Това е по-големия основен проблем, който сам по себе си поражда най-големите и тежки проблеми при тази услуга, както и резултатът от тези проблеми, който е заклеймяване и тръбене наляво и дясно, че всички SEO-та са шарлатани и да „умрат и изчезнат безкрайно“ (както казваше, една ромка в едно видео в YouTube, несвързано със SEO).

Вече, за по-нормалните проблеми, може да има такива в архитектурата (структурата) на сайта или да има нужда ре-дизайн на сайта, обновяване на съдържанието или пък създаване на ново такова (блог, видео, снимки). Но те са малко или много поправими, за разлика от този по-горе споменатия.

4. За какво ще говорите на SEO конференция 2013 ?

За това, за което всички други останали ще говорят, само че вкупом, на едно място. Както и за нищо от това. Нека поясня. Темата ми ще бъде за бъдещото развитие на SEO, или какво
можем да очакваме в близко и далечно бъдеще в нашата ниша. Но няма как да има бъдеще, без преди това да има минало, така че по време на лекцията ми, ще минем един brief course по
search engine history и какво се е случвало през годините, за да може да се стигне до сегашната ситуация. Това само по себе си донякъде ще покаже и какво можем да очакваме да се случи в близкото бъдеще. Ясно е, че фантазията ни може да се разиграва до безкрайност, но ще дадем примери за нещата, чиито семена се посяват днес.

маг. инж. Евгени Йорданов е Head of Search & Social в UK агенцията First Online Solutions. Водещ лектор на повечето конференции/семинари с дигитална насоченост в България и някои такива в чужбина. Преподавател в Telerik Academy. Той е експерт по SEO и социални мрежи, Интернет маркетинг и уебдизайн. Изпълнявал е ключови проекти за едни от най-големите специалисти на световно ниво в бранша – SEOmoz (US), Distilled (UK) и др.

Евгени е създател на няколко ресурса, малко или много познати на българските онлайн специалисти:

- Блог за SEO и социални мрежи – SEOптимизация
- Най-популярната онлайн медия за Социални мрежи, Оптимизация за търсачки и Интернет реклама – SocialEvo.net
- Група №1 за 2012 в социалните мрежи – „Маркетинг и Уебмастърство“ (+)

Можете да се свържете с Евгени Йорданов в Google+, Facebook, Twitter, LinkedIn

Google+ коментари

2 thoughts on “Интервю с Евгени Йорданов (First Online Solutions)

  1. Трябва да се има предвид, че в случая, не съм я писал тази “About” страничка към проекта аз, така че се очаква да са обиктивни използваните определения по мой адрес :)

Коментари