• Home
  • /semantic search
  • /Структурираните данни, представени на SMX 2014
Структурираните данни, представени на SMX 2014

Структурираните данни, представени на SMX 2014

Най-добрите примери за структурирани данни и тяхното използване

На годишната конференция SMX East 2014 бяха представени “25 от най-добрите примери за структурирани данни” (Smart Examples Of Structured Data You Can Use Now).

В рамките на раздела участниците обсъдиха как  SEO експертите имплементират Schema.org и релевантните микроданни, като например RDF, речника Good Relations, тага Publisher и други, за да увеличат CTR-а на сайтовете, които оптимизират, чрез показването на по-дълбоки връзки на сайта и мултимедийни файлове.

Експертите споделиха примери с ефективността на сайтове преди и след въвеждането на структурирани данни и маркиране, както и резултатите от това по отношение на трафика от органично търсене. Лекторите разгледаха и различни уеб стандарти, които се появяват на сцената на структурираните данни.

7 Примера за структурирани данни, които вече могат да се използват

Първият доклад на тема “7 Примера за структурирани данни, които можете да използвате днес” (7 Examples of Structured Data You Can Implement Today) бе представен от Самюел Едуард, специалист в областта на стратегиите в маркетинговата агенция Tenthwave Digital.

Кратък обзор на структурираните данни

 Структурираните данни представляват информация, форматирана в универсално разбираема форма, при спазването на зададен набор от правила, които определят вида на данните и отношенията между тях.

Потребителите разбират контекста на съдържанието на страницата, но в същото време търсачките не винаги са в състояние да видят разликата между различните значения на думите.

Например думата «seal» [тюлен].

В зависимост от контекста тя може да бъде псевдоним на известен британски певец, на тюлен или на знак на одобрение.

Разширени снипети за отзиви

Когато данните за отзива са маркирани, Google може да предостави тази информация в SERP. Потребителите ще виждат рейтингите във формата на звезди и количество мнения. За формирането на разширени снипети е необходимо главната тема на страницата да бъде конкретен продукт или услуга. 

Разширени снипети за продукти

Търговците могат да предоставят на търсещите машини информация за продукта, за да бъде създаден разширен снипет за него. Например рейтинг, общо количество отзиви, цена на продукта, характеристики, наличност.

Каквато и област от сайта да маркират за ботовете на търсачките, оптимизаторите трябва да показват тази информация не само на машините, но и на потребителите. Маркирането на продукта на страниците със списъци от стоки или категории не се отразява. Необходима е отделна страница за всеки продукт. 

Разширени снипети за събития

Може да се маркира ден, време, име на събитието, град и място на провеждането му. Също така може да се маркира и изпълнител, време на случване, начален час, местоположение.

Информацията трябва да бъде максимално подробна. Лекторът обърна внимание на това, че ако името на действието бъде поставено с какъвто и да било CTA, то то няма да бъде отразено в разширения снипет.

Разширени снипети със списъци с обяви за работни места

Това са списъци с обяви за работа, компания, название на длъжността и местоположение. Можете да добавите и организация на работодателя, базова заплата, отрасъл и друга информация.

Разширени снипети на ресторанти

Тук са включени оценки, брой мнения, ценови диапазон. Също така е възможно да добавите адреса, общия резултат на рейтинга както други данни.

Разширени снипети за приложения

Тук са включени изображения, оценки, брой мнения, оферти и цени. Можете също така да добавите ревюта, снимки със скрийншоти на приложението. Необходимо е да включите поне две от следните свойства: цялостен рейтинг, оферта, категория на приложението, операционна система.

Разширени снипети за рецепти: пример с Duncan Hines

Разширените снипети за рецепти могат да включват рейтинги, общо количество отзиви, калории, минути за приготвяне на ястието и много други неща, както се вижда на слайда:

Преди имплементирането на структурирани данни на сайта им, компанията на лектора Tenthwave, направила анализ на 263 челни органични търсения, които носели трафик на Duncan Hines от Google.

Компанията открила, че най-малко един резултат на страницата показва разширени снипети, включващи снимки, ревюта, време за готвене и количество на калориите.

При това три от общо пет резултата съдържали маркирани данни.

Първи стъпки …

Самюел Едуард представи етапите на внедряване на структурирани данни на сайта Duncan Hines:

  1. При работата със сайта Duncan Hines са използвани всички възможни тагове за маркиране на рецепти, предлагани от schema.org.

  1. Вторият етап от работата е преработването и внедряването на шаблона с тагове на микродатата. При липсата на пълен набор от данни, са използвани “placeholders” –  тагове за заместване.
  2. Заключителният етап представлявал проверка с помощта Structured Data Testing Tool, за да се убедят оптимизаторите, че всичко се отразява правилно.

 

Резултати от работата със структурирани данни

Семантичното маркиране на данните на сайта било внедрено на Duncan Hines в средата на февруари 2014 година.

Трафикът от органично търсене от Google се увеличава с 35,07% за периода от януари (преди пускането) до април (след пускането) 2014 г.

Увеличението на годишна база възлиза на 93.46%. Също така се наблюдава и увеличаване на трафика на ниво над средното за някои конкретни резултати. Например, налице е 389 % увеличение на трафика за рецепта, наречена Mountain Dew.

След пускането на версията на сайта със структурирани данни се наблюдава и по-добро класиране при търсене. Независимо от това, че Google отрича ефекта от добавяне на микродата при класиране, компанията  установява, че 75% от 263-те споменати по-горе търсения, присъстват на по-високи позиции в SERP едва две седмици след внедряването на маркиране със Schema.org.

Средно позициите на Duncan Hines се покачили с 2,42:

  • Преди микроданните – позиция 11.5, на втора страница от резултатите
  • След микроданните – позиция 9.08, на първа страница

В края на презентацията си, Самюел Едуард отбележи, че  Google Webmaster Tools е полезен и важен ресурс за оптимизаторите. Лекторът препоръча той да бъде използван за проверката на добавения код.  С помощта на инструмента  Fetch as Google сайтът може да бъде сканират и в него да бъда открити и поправени възможни грешки.

Мобилните приложения и семантичната маркировка

Следващият лектор бе Джъстин Бригс (Justin Briggs), водещ мениджър на органичния маркетинг и основател на Getty Images Briggsby. Темата му бе: “Мобилни приложения и семантично маркиране “ (Apps and Structured Markup).

Лекторът разказа за гласовото търсене и неговата специфика в настоящето, когато мобилният сегмент се приближава към момент, в който от мобилните устройства ще постъпва много по-голяма част от трафика.

Към настоящия момент, данните, получавани от търсенето стават все по-персонализирани. При мобилните устройства има и достъп до местоположението, до електронната поща и до приложенията.

Вече, директно от страницата с резултати от търсенето, можете да изпълнявате различни функции, да влизате в приложения, да пускате музика, да планирате покани, да влизате в електронната си поща. 

Гласово търсене

Потребителите задават гласово въпрос към търсачката. Търсещата машина от своя страна има възможност например да помогне на потребителя да си запази стая в хотел. За тази цел му се предоставя избор от хотели, най-близки до местоположението му. Данните за геолокацията на потребителя са предоставени на търсачката от мобилното устройство.

Индексиране на приложения за Андроид

 Търсещата система знае какви приложения са инсталирани на мобилното устройство и кои от тях се използват най-често.

Създаване на индексируеми приложения

Съществува форма от URL-и на приложенията. 

За създаването на иднексируемо приложение е необходимо да се сложат дълбоки връзки вътре в самото приложение. Те могат да поддържат няколко типа микродата и път, който води вътре в приложението. Контролният файл за дълбоките връзки в приложението е AndroidManifest.xml.

След като приложението бъде сканирано и индексирано от търсещите ботове, следващата стъпка и прикачването му към интернет страница. За тази цел е необходимо да се използва JSON-LD  – структура от връзки с данни.

Към сканируемото и индексируемо приложение може да се добави и API -App Indexing API. То ще препраща потребителя обратно в към Google. Друг вариант е този без индексиране (noindexing) на части на приложението.

Използване на действия в приложенията

“Как можем да се озовем в свят, в който казваме на мобилния си телефон: “Google, отведи ме в къщата на баба”, а телефонът отваря приложение с карта и управлява колата ни? Или отваря приложението Spotify, за да пусне песен, която сте му наредили да пусне.” С тези думи, продължи лекцията си Бригс.

Според него Knowledge Graph е в основата на отговора на зададения въпрос. Съществуването на този граф означава, че Гугъл разбира връзката и действията, които могат да бъдат изпълнени по отношение на различни типове обекти.

Маркиране в електронната поща

Структурираните данни в имейл могат да се появяват в резултатите от търсенето. Ако потребителят си изпрати електронно писмо с подробностите за пътуването му до Сан Франциско, то отваряйки Google Now, той ще види времето в Сан Франциско. 

8 допълнителни начина за въвеждане и проследяване на структурирани данни

Последният лектор от разделя бе Майк Арнесен (Mike Arnesen), директор на SEO и анализи в SwellPath. Неговата тема бе озаглавена “8 допълнителни начина за изпълнение и проследяване на структурирани данни” (8 More Ways to Implement and Track Structured Data).

В представянето си, лекторът разказа за това, което запълва пропастта между SEO и анализа на данни.

Ефектът на структурираните данни върху CTR може да се види чрез Google Tag Manager. С негова помощ може самостоятелно да се сложат тагове на сайта, без да е необходимо за целта да привличате екип от разработчици.

Лекторът представи на слушателите етапите по внедряване и проследяване на структурирани данни:

Анализ и преоткриване на съдържанието ви

За да се определи главната цел за подобрение, Арнесен препоръчва използването на Аналитикс и Screaming Frog. Лекторът препоръча да се разгледат всички видове съдържание, към които би могла да бъде микродата.

План за внедряване на структурирани данни

Кое съдържание на сайта е важно? 

Цялото!

Според лектора трябва да се направят шаблони и ръководства, които да могат да бъдат използвани за всякакви видове съдържание:

  1. Статии
  2. Страница на продукт
  3. Навигация
  4. Събития
  5. Рецепти
  6. Места и адреси
  7. Организация
  8. Отзиви
  9. Рейтинги
  10. Коментари
  11. Видео
  12. Дата и час
  13. Хора
  14. Отношенията между хората
  15. Книги
  16. Отговори
  17. Диети
  18. Филми
  19. Телевизионни предавания и епизоди
  20. План за обучение
  21. Картини и скулптури
  22. Автобусни пътувания и самолетни полети
  23. Услуги
  24. Медицински условия, процедури

 

Задайте и установете събития за проследяване в  Google Analytics

Необходимо е да се определи какви събития е важно да проследявате. На този етап Арнесен предложи създаването в GTM на име на таг, тип и идентификатор на интернет ресурса за Google Analytics (GA).

 

След това е необходимо да се избере проследяване на «Event», като му се присвоят параметри, които се записват в GA като категория или действие:

Активиране на проследяването на структурирани данни в Google Analytics

 Потребителски макрос JavaScript: определяне на маркирането със  schema.org на страницата и показване на резултата: вярно или невярно.

Лекторът обърна внимание и на това, че трябва да се следват конвенциите на реда на създаване и присвояване на имена за макросите, правилата и таговете:

Създаване на групи от съдържание

Лекторът посочи, че е необходимо всяка група да бъде проследявана. Ако това вече е зададено и има базова информация в Гугъл аналитикс, то може да се създаде група от динамично съдържание:

Задаване на цели за проследяване на  ROI на структурираните данни на вашия сайт:

Наблюдение на сканирането на сайта:

Търсене в сайта

Създайте потребителски HTML таг в GTM, за да може Гугъл да предаде обслужването на търсенето на вътрешното търсене на сайта. тази възможност се появи във връзка с неотдавна пуснатата от Гугъл нова функционалност – търсене на сайта, видимо директно в резултатите от търсенето, завърши лекцията си Майк Арнесен.

Източник: SMX 2014: лучшие примеры структурированных данных и их использование

Google+ коментари

Коментари