Презентация за SEO Seminar

Как да правим SEO в зоопарка ? Google Zoo – презентация на Огнян Младенов (SEOM.bg) за SEO семинар – Новите SEO правила – 20.11.2012, София.

Презентация на Васил Тошков (Cloxy) Микроформати, авторство и Google

Презентация на Димитър Димитров (411Маркетинг) Google+ Local

Презентация на Лили Грозева – SEO за англоезични сайтове

Презентация на Любомир Любомиров – Контент и оптимизация

SEO seminar IS — Presentation Transcript

1. Google Zoo – Как да правим SEO в зоопарка – сред панди пингвини и други гадини
2. Огнян Младенов om@seom.bg Facebook.com/oggin Twitter.com/oggin www.linkedin.com/in/oggin https://plus.google.com/101200534331275508416/
3. >45 %от сайтовете в топ 10 (BG) са пострадали от Panda и Penguin ъпдейтите(април-ноември 2012)От тях40% извън резултатите (IDN)30% понижени по определени ключови думи, останалите – ок20% сериозно понижени по всички търсения10% незначително понижени по почти всички търсения
4. Google ZooНачало на Panda update – 23 февруари 2011Съобщения в GWT за неестествени връзки – началото април 2012 (NB) 700 000 !!!Старт на пингвин ъпдейта и промени в позициите на сайтовете – 24 април 201225 ъпдейта до 6.11.2012 – http://seom.bg/optimization/panda-penguin-update.html типа промени1. Понижение по конкретни kw/ph с 5-30 позиции в резултатите2. пълна песимизация на сайта и понижение по всички kw/phВиновни1. За частични проблеми – Пингвин (!!!)2. За пълна липса в SERP – ПандаПри филтър от Панда е възможно сайта да започне да се позиционира лошо и при търсене по цели пасажи от текста !!!
5. Разлика между панда и пингвин ? Панда – уеб спам (в резултатите на търсачката) Пингвин – свръхоптимизация на сайта – нерелевантни връзки, kws
6. Закуска за Панди Недостатъчно съдържание (под 1 абзац) Нискокачествено съдържание (translate, автомат. уникализация) Дублирано съдържание (CMS, e-shop)Не хранете ПАНДИТЕ !!!
7. Хапчета за Панди1.Премахване на страниците с нискокачествено съдържание2.Добавяне на висококачествено съдържание + ККК (usability)3. Пренасочване (canonical, 301) на страниците сдублирано съдържание1.Премахване на дублирано съдържание (tags)2.Уникални Title / Description (brand 1)
8. Спете спокойно, деца
9. О, минало незабравимо … IDN (EMD) Социални мрежи Директории Anchor text 100% keyword Sape.ru Sitewide backlinks (footer, sidebar)… Article dir + автоматчна уникализация
10. Накълвани от пингвина(Наказани сайтове от Penguin Update) Агресивно използване на целевите ключови думи в anchor text навходящите връзки (над 50% … 60%) Използване на имена на домейни с точно съвпадение наключовата дума/фраза (IDN) (EMD update) Купени връзки, linkbuilding базиран на нискокачествени статии(източници) и спам коментари в блогове Сайтове с връзки от нерелевантни източници Сайтове с бързо нарастващо количество неестествени илиеднотипни връзки (коментари, профили, подписи във форуми)…Сайтове с лоша вирусна или спам история<20-30 странициРесурси, които не са обновявани скоро
11. SPAM с anchor text – Източник http://goo.gl/2sGvi
12. Отсъствие на естествени връзки – Източник http://goo.gl/2sGvi
13. Липса на връзки от релевантни сайтове – Източник http://goo.gl/2sGvi
14. Диагноза Пингвин (GWT)1. Link stuffing – много връзки от нискокачествени страници към един URL адрес2. Anchor text – еднакъв, ключова дума в над 50-60 %3. Link farms – купени връзки от борси за връзки, блог мрежи4. Нерелевантни връзки5. Изходящи връзки (проверка) – лоши/добри сайтове6. Onsite links (footer, sidebar)7. IDN (canonical)
15. Лечение от пингвини 1. Увеличаване количеството естествени връзки тип URL с поясняващи текстове съдържащи kw/ph (форуми, блогове) >20-30%пример [още за SEO можете да прочетете в http://searchengines.bg, българският форум за оптимизация]2. връзки от тематични сайтове (коментари – форуми, блогове)3. връзки от новинарски сайтове / релевантни статии4. връзки от авторитетни регионални сайтове (правителствени, НПО, браншови)5. връзки от брандови сайтове в нишата (anchor бранд)6. Съдържание и връзки от утвърден експерт в нишата (rel=”author”)7. 301 redirect – НЕ8. Disavow tools (GWT) ?
16. Все още не се лекува изцяло, sorry
17. Ваксина срещу Google Zoo1. Разнообразни връзки (източници, типове) и anchor text. (> 2/3 – бранд, URL, img, no anchor) (1/3 авторитетни >50% бранд)2. Тематични микросайтове с качествено съдържание. връзки към основния сайт като най-авторитетен източник3. Мрежа от тематични сайтове / guest blogging в релевантни блогове.4. Експертни мнения в авторитетни / релевантни сайтове (форуми, блогове)5. Инвестиции в качествено и релевантно съдържание(текст, изображения, видео, аудио)6. Сайтове явно указващи принадлежност към реален бизнес/личност(rel=author)7. Социални мрежи (200, сигнали)8. Бранд, бранд, бранд !
18. Brands Реални хора, работещи на реален адрес (soc) Автентични акаунти в социалните мрежи (follow) Пълна информация за контакт (снимки, офис) Регистрирани в държавни и регионални сайтове Получават трафик от различни източници Получават търсения по brand Имат офлайн маркетингови и рекламни кампании
19. Стартираме нов сайт (NB) Ontext – количество/качество Onpage/Onsite оптимизация – microdata, авторство … Интелигентно използване на синоними в Title/Description Разнообразен и описателен anchor text за всичкивътрешни връзки в сайта (в съдържанието)e-shop Перфектни продуктови и категорийни страници http://goo.gl/SKrRt Сериозно количество ключови фрази на заглавната страница (links, alt tag, flash) Огромна галерия (index) с възможности за сортиране по : най-продавани продукти (def) / цена (ниска/висока) /най-новиLink Building Anchor text на входящите връзки – почти изцяло бранд или URL/домейн връзки САМО от авторитетни източници (2-3 месеца) Масивно отразяване в медиите Press releases, платени публикации, (+ връзки към тях) Връзките от най-авторитетните страници са САМО име на бранд Повече индексирани страници (уникални) Блог с модерация на коментарите, предразполагащ към социално споделяне. Социални сигнали / авторитети в областта (авторство)
20. Теория на невероятностите : EMD – http://goo.gl/IJZDuАнализ на 300+ наказани BG сайта1.facebook – profile (link)/page (100)2.twitter – (link/20)3.linkedin – profile (link)/page (data)4.google+/google places – profile (20+/10 mo)/ page (20+/1 mo) / (valid)5.youtube (3-4 y)6.rss feed (10 GR/1 mo)7.keyword density < = 3%8.keyword <= 20% anchor text (30%)9.Google index >30 pages + 1 new/mo10.Google newsПреди – връзките решаваха всичко !Сега – съотношение / баланс между различни фактори като връзки (количество/качество),споменавания на бранда, фирмени и социални профили, социални сигнали, отбелязване на карти,видео, цитати, честота на обновяване и т.н.правилно съотношение / баланс на основните сигнали (>200 фактора Google Algo)
21. Event link building (NSR) “Новите SEO правила” – Около 231 000 резултата “THE NEW SEO RULES” – Около 48 700 резултата Press release (Google News, LB, SB, SS) Event sites (200/20, SS) PDF (SB, SS) Soc. Bookmarking Социални сигнали Медийни парньори ??? Следва : Video Images PDF/PPT
22. Партньори ??? Copy/paste Липса на връзки (организатори, сайт за регистрация) Автореклама ???  IDG ? (Google News) БЕЗПОЛЕЗНИ !!!
23. Истински партньори + Собствено съдържание, интервюта с лекторите, Връзки към организатори и сайт за регистрация Промотиране на поста, социални мрежи Кажи БЛАГОДАРЯ ! + по минимум 5 връзки и 10 социални сигнала от нас + платени промо постове FB + безплатна SEO конференция
24. Сметката, моля  interactive-seminars.com (328 сайта, 196 линка, над 130 текстови ??? ) seom.bg (187 сайта, 124 линка, 171 споменавания на домейн/бранд) wtcsofia.bg (166 сайта, 28 линка, 162 споменавания на домейн/бранд) А за тях ?Сбогом и благодарим за рибките  Goo.gl
25. Think Different ! Коментари +/- Anchor text +/- Тайната – http://oggin.net/seo-secret/ EMD update No seo, no money 
26. Как работи търсачката на Google ? (Matt Cutts)http://www.youtube.com/watch?v=KyCYyoGusqsЗа Google е важно да намери правилния баланс междусъответствието на ключовите думи,репутацията на документа ивръзките водещи към тази страница….Matt Cutts на SMX в Сиатъл : Google+ не влияе на SERP Google Analytics не се използва като фактор в алгоритъмаза позициониранеИзточник :Matt Cutts On Penalties Vs. Algorithm Changes, A Disavow-This-Link Tool & Morehttp://goo.gl/BviRw
27. Въпроси ??? Огнян Младенов om@seom.bg Facebook.com/oggin Twitter.com/oggin www.linkedin.com/in/oggin https://plus.google.com/101200534331275508416/ тел : 0700 300 89

Content Protection by DMCA.com

Google+ коментари